Valt er al iets van te zeggen?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Valt er al iets van te zeggen?
Na een korte zoektocht lees ik dat imperforate tuberkels een diagnostisch kenmerk zouden zijn bij Phymosomatoide egels. Dit zie je idd op Pauls voorbeeldfoto. De egel van Martijn heeft echter perforate tuberkels. Misschien een zinvol gegeven om dichter bij een determinatie te komen?De DinoDolsjes schreef:
Heb al antwoord terug en dat antwoord al doorgestuurd, zie je mailbox.
Het lijkt erop dat je met \"phymosomatoide\" een goed eind in de richting zat/zit.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Supergraver
Antw: Valt er al iets van te zeggen?
Hahaha Paul,
Niet slecht he voor een tandenverzamelaar
Ik zal voorzichtig zijn. Ik denk dat ik met de dremel en NaKOH (toch?) aan de slag ga. Ik begin eerst wel even op een van die vele
Holasters die ik ook in Rheine had gevonden (heb je nu nog meer spijt dat je er niet bij was Paul?)
Er zat trouwens ook nog een mooie (kleinere) echinocorys in de emmer van onze trip. Zal ik tzt ook plaatsen bij m\'n verslag.
Gr
Martijn
Niet slecht he voor een tandenverzamelaar

Ik zal voorzichtig zijn. Ik denk dat ik met de dremel en NaKOH (toch?) aan de slag ga. Ik begin eerst wel even op een van die vele

Er zat trouwens ook nog een mooie (kleinere) echinocorys in de emmer van onze trip. Zal ik tzt ook plaatsen bij m\'n verslag.
Gr
Martijn
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Valt er al iets van te zeggen?
Ik denk dat ik wel weet welke; volgens mij het exemplaar wat je opraapte op de weg terug naar boven, is het niet?Supergraver schreef:
Er zat trouwens ook nog een mooie (kleinere) echinocorys in de emmer van onze trip.
Die zag er toen besmeurd en wel al goed uit!Tjong jonge, en maar klagen die vent, de hele dag, dat ik de mooiste stukken vond ...... wat een kerel!

Alhoewel, ik had natuurlijk wel de enige hemipneustes van de dag en dat nestje Oolopygussen met die joekel ertussen en een mega-Echinocorys en mijn tweede Hemiaster koninckanus ooit.........
Wat die holasters uit Rheine betreft; goed dat ik dat weet. Ik heb nog wat tegoed van je en deze keer kom jj er niet zo goed vanaf als met de vandenbroecki ....

Trouwens, alles in ogenschouw nemende, geloof dat ik toch maar alleen naar de VS ga, het liefst vóór dat jij gaat.

JK, ben blij dat het uiteindelijk zo\'n goede week was, hier moet je per slot van rekening weer en tijdje op teren.
Take care,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
- De DinoDolsjes
Nakomertje (kan het niet nalaten vanwege mijn \"chemische roots\":
het is NaOH of KOH, NaKOH kan chemisch gezien niet. Wat wel zou kunnen is NaK(OH)2, een 1 op 1 mengsel van NaOH en KOH.
Blijkbaar heb je niet alleen bij Duits niet goed opgelet......
Cheers,
Paul
het is NaOH of KOH, NaKOH kan chemisch gezien niet. Wat wel zou kunnen is NaK(OH)2, een 1 op 1 mengsel van NaOH en KOH.
Blijkbaar heb je niet alleen bij Duits niet goed opgelet......

Cheers,
Paul
- De DinoDolsjes
Antw: Antw: Antw: Valt er al iets van te zeggen?
Goed opgemerkt, Frederik!Frederik schreef:Na een korte zoektocht lees ik dat imperforate tuberkels een diagnostisch kenmerk zouden zijn bij Phymosomatoide egels. Dit zie je idd op Pauls voorbeeldfoto. De egel van Martijn heeft echter perforate tuberkels. Misschien een zinvol gegeven om dichter bij een determinatie te komen?De DinoDolsjes schreef:
Heb al antwoord terug en dat antwoord al doorgestuurd, zie je mailbox.
Het lijkt erop dat je met \"phymosomatoide\" een goed eind in de richting zat/zit.
Meende dat al op foto 1 te zien, maar op foto 2 is het nog duidelijker.
Ziedaar ook de reden waarom ik meer genegen was naar een cidaroide en ik bewust nog een slag om de arm hield/houdt met de formulering \"Het lijkt erop....\".
Als ik vanavond nog wat tijd heb ga ik nog eens verder zoeken....
Cheers,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 22-04-2008 om 19:27 NL]
- Supergraver
Idd Paul, scheikunde \'wasn\'t really my kind of thing\'

Hier nog even de foto\'s van dat echino-tje.
Alvast iedereen bedankt voor de inzet!
Gr
Martijn
- De DinoDolsjes
I.d.d. klein maar o zo fijn!
Weinig vuursteen en nauwelijks platgedrukt.
Normaal gezien moet je toch wel ettelijke tientallen exemplaren oprapen om er eentje zo mooi tussen te vinden.
Velen beschouwen het als 2e-rangs zeeëgels, maar ik blijf het mooie zeeëgels vinden, die Echinocoryssen.
Vooral wanneer, zoals bij dit exemplaar het geval is, de tuberkels nog zo goed te zien zijn.
Cheers,
Paul
Weinig vuursteen en nauwelijks platgedrukt.
Normaal gezien moet je toch wel ettelijke tientallen exemplaren oprapen om er eentje zo mooi tussen te vinden.
Velen beschouwen het als 2e-rangs zeeëgels, maar ik blijf het mooie zeeëgels vinden, die Echinocoryssen.
Vooral wanneer, zoals bij dit exemplaar het geval is, de tuberkels nog zo goed te zien zijn.
Cheers,
Paul
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Aha, weet ik gelijk wat ik gekregen heb gisteren van je Paul (ik was de naam van de soort al vergeten). Vind ze ook heel mooi. Is zeker geen tweede rangs zee egel!!
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- De DinoDolsjes
Da\'s waar ook, ik zou je de details nog nasturen. Doe ik zo; eerst de kleine in bed stoppen!
Cheers,
Paul
Edit: done
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 22-04-2008 om 20:49 NL]
Cheers,
Paul
Edit: done
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 22-04-2008 om 20:49 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Paul,
heb het ontvangen. bedankt.
Ps: vind hem met vuursteen ook heel apart. Hij heeft al een mooi plaatsje gekregen. De Zee-egels uit Wullen Ahaus liggen ernaast. Beginnende verschijnselen van zee-egelverslaving

groetjes
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)