kleikogel van de Vossberg

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Marjolein
Antw: kleikogel van de Vossberg

Bericht door Marjolein » 23 mei 2008, 00:14

We waren er niet om te zoeken, alleen om contact te leggen, maar dat mocht blijkbaar ook niet. Tja...

maXam
Contacteer:
Antw: Antw: kleikogel van de Vossberg

Bericht door maXam » 24 mei 2008, 01:13

marjolein schreef:
Ik lees deze discussie met groeiende verbazing. Er is kort geleden een vrij heftige discussie gevoerd over kwetsbare vindplaatsen. Ik vind dat deze vindplaats hier zeer zeker onder valt.

Groeten Marjolein
Sorry Marjolein, ik ben van dit alles niet op de hoogte. Ik heb de vindplaats gevonden in een boekje dat ik heb gekocht op de beurs op de UT (waar jij ook zat volgens mij). Er staat daarin niets over kwetsbaarheid.
De groeve zelf lijkt mij ook alles behalve kwetsbaar. De vloer is nl geplaveid met dit soort kogels, die deels door zware voertuigen aan gort gereden zijn.
Misschien door die Amerikanen, maar waarschijnlijker door de graafvoertuigen van de steenfabriek. Ik denk ook niet dat dit een interessante groeve is voor een groep mensen, daar is ie te klein voor. Ik heb er trouwens geen mens gezien en de verbodsbordjes gingen schuil 8er een vuiltje op m\'n bril.

[Bewerkt door maXam op 24-05-2008 om 00:14 NL]

maxam

Marjolein
Antw: kleikogel van de Vossberg

Bericht door Marjolein » 24 mei 2008, 11:03

Hoi Max,

Ik ken het boekje waar je het over hebt wel, heb het zelf niet, weet dus niet letterlijk wat er in staat.

Of de vindplaats kwetsbaar is... Dat heeft denk ik niet alleen te maken met de hoeveelheid vondsten en de grootte, maar ook met de houding van eigenaren t.o.v. fossielenzoekers. Er zijn groeves waar veel gevonden is, maar waar nu geen mens meer in komt omdat de eigenaren het niet willen.

Maar goed, zoals ik al zei, ik wil niet naar iemand wijzen en diegene de les lezen. Ik zeg ook niet dat je er niet mag komen of zoeken. Ikzelf ben er toch ook naartoe gegaan om te vragen of ik mocht zoeken.
Ik refereerde alleen aan de discussie van kort geleden om kleine vindplaatsen niet met precieze locatie op het forum te zetten. Je moet het met me eens zijn dat de groeve te klein is om hordes zoekers te verwerken...

Groeten Marjolein

Gesloten