Mosasaurus kaak?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
erik m
Been thanked: 1 time
Antw: Mosasaurus kaak?

Bericht door erik m » 20 mei 2008, 21:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu we het er toch over hebben wil ik ook wel eens weten of dat ik ook twee stukjes Marokkaanse huisvlijt heb?

Bedankt al vast.

Groet Erik

E.J.

mike
Antw: Antw: Mosasaurus kaak?

Bericht door mike » 20 mei 2008, 21:54

erik m schreef:
Nu we het er toch over hebben wil ik ook wel eens weten of dat ik ook twee stukjes Marokkaanse huisvlijt heb?

Bedankt al vast.

Groet Erik
... zoals Plikona al aangaf : fotomateriaal zegt niet altijd alles; maar :
foto 1/3 : gemonteerde tanden op bijeenvoegsel van \'mogelijk\' kaakmateriaal .. ook hier een leuke combinatie van soorten ...
foto 4 : lijkt eerder vissenkaakje met enkele mosa tanden

grtn,mike

Paralititan

Bericht door Paralititan » 20 mei 2008, 22:05

@Plikona, heel erg bedankt voor de info.
Wat ik nu nog graag zou willen weten is wat dit stukje ongeveer waard was. Het zijn toch 4 mosatanden + nog een andere tand, en wat botmateriaal. Dus als iemand ongeveer een schatting kan maken van hoeveel zo\'n knutselwerkje van deze fossielen waard is, wil die het dan misschien zeggen want dan weet ik hoeveel ik teveel heb betaald.

Groeten René

Plikona

Bericht door Plikona » 20 mei 2008, 22:05

Beste Erik,

Wat betreft eerste stuk:

Dit is een stuk gebroken kaak (zie je aan de foramina in de diverse deeltjes) waarop tanden zijn geplaatst. Dit kunnen de originele tanden zijn , aangevuld met diverse exemplaren. De eerste twee (vanaf links) horen bij elkaar, de volgende twee eventueel ook , de vijfde zit duidelijk verkeerd (hoort naar binnen te wijzen en wijst naar buiten terwijl dit door de aanwezigheid van de foramina juist wijst op de buitenkant van de kaak), zes en zeven horen ook niet bij elkaar. Men heeft dus een vier à vijf soorten gemixd.

Foto twee betreft volgens mij een Enchodus libycus kaak met twee vershillende soorten afgeworpen tandkronen. Dit lijkt mij een origineel gevonden stuk. Het zijn deze losse tandkronen die men overal opzet om een huisvlijtstuk in waarde te doen stijgen.

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 20 mei 2008, 22:06

yup,
1 t/m 3 is fake, gooi maar in het water ( dan valt het uit elkaar zeker weten) en dan zeven ( zit nl soms nog wel leuke dingetjes tussen zoals haaientandjes etc.)
nr 4 is waarschijnlijk wel echt, dat ( enchodus ??? ) kaakje met wat losse tand kronen.
gr
sander

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 20 mei 2008, 22:09

oh, zie nu pas dat iemand precies hetzelfde schreef maar dat uitgebrijder, maar ja ik had het wel goed:D (das goed voor me zelf vertrouwen:P)

@paralititan:
de prijs van losse tandjes is meestal 8 euro als ze groot zijn en 5 euri als ze klein zijn

de tand wortle is altijd meer, als hij echt is, mss 20,25 euro???

[Bewerkt door masteroffossiles op 20-05-2008 om 21:16 NL]

erik m

Bericht door erik m » 20 mei 2008, 22:16

Hoi plikona,

Ik was er al bang voor maar het is toch leuk spul om te hebben tussen al mijn andere tanden.

Bedankt Erik

E.J.

pearl

Bericht door pearl » 21 mei 2008, 00:51

Toch altijd weer byzonder hoe die mosa-kaakjes overal hetzelfde zijn gefossiliseerd.
Als je in Portugal/Spanje een paar toeristenstrandjes/uitzichtpuntjes bekijkt en daar zijn van die toeristenstalletjes met gemmaglitterspullen, borduur/haak en brei-werkjes en ook verschillende fossielmateriaal vind ik het byzonder dat je bij elk stenen-kraampje dezelfde mosakaakjes ziet. En ja ook weer dezelfde als op de beurs, ebay of marktplaats.
Niet slim van die mensen om alles hetzelfde te beknutselen, dan ziet het er voor mij echt niet meer \"echt\" uit:D
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

FossilDude
Administrator
Has thanked: 327 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:

Bericht door FossilDude » 21 mei 2008, 02:03

Dat heb ik nou ook!

De eerste keer als je zo\'n steen met 2 van die kaakjes tegenover elkaar ziet denk je: WAUW.
Daarna blijf je EXACT dezelfde stukken tegenkomen.
Op een geven moment is het toch niet realistisch meer! Ik snap het echt niet. Ze zouden eens wat creatiever moeten zijn met het knutselen met mosasaurus tanden :P ;)

Neej serieus, het is treurig dat er zo veel \'nep\' spul aan de man wordt gebracht.

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Lanselot

Bericht door Lanselot » 21 mei 2008, 08:25

Ik was afgelopen weekend in Drente. We zijn heel even bij het Hunnebedcentrum in Borger geweest. Daar lag ook een dergelijk stuk Mosa-kaak. Ik heb er niet op gelet of het nep was of niet, maar werd €300 voor gevraagd.

Gesloten