Galeocerdo Aduncus

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Everhardus
Antw: Galeocerdo Aduncus

Bericht door Everhardus » 13 nov 2008, 23:28

Hoi Arjen,
Hopelijk geld dat ook voor Megs, ik zat er laatst wel heel dicht bij......(voor mijn gevoel dan,...) Gr,Marcel

[Bewerkt door Everhardus op 13-11-2008 om 23:30 NL]

arendsoog

Bericht door arendsoog » 13 nov 2008, 23:40

Dag Hogst,

That's the spirit! Ik weet zeker dat je binnenkort dé vondst te pakken hebt. Zoals ik al zei vorige week in Antwerpen: de kracht van deze business zit hem in de herhaling waardoor het toeval weliswaar niet wordt verkleind maar de kans op toeval alleen maar groter wordt. Dat is ook precies de 'zen' in deze hobby: je kan er in wezen niets aan doen wat je vindt, het is een kwestie van veel zand omscheppen en het beste ervan hopen. Kun je iets inspannend ontspannenders bedenken? Afgezien van zeilen dan... ;)

Groeten, Arendsoog sr

wie zoekt zal vinden

Lanselot
Antw: Antw: Galeocerdo Aduncus

Bericht door Lanselot » 14 nov 2008, 08:30

arendsoog schreef:
je kan er in wezen niets aan doen wat je vindt, het is een kwestie van veel zand omscheppen en het beste ervan hopen. , Arendsoog sr
Hoi Arendsoog sr. (Jan toch? ),
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn plekken waar je weinig vind en er zijn plekken waar je per zeef 15-20 tanden (incl punten) vindt. En daar kun je echt wel wat aan doen door te investeren in zoeken. Een goed voorbeeld is een goede kennis. De hele dag relatief weinig vinden, een stuk lopen en op een plek stuiten waarin in 30 minuten de dag qua aantallen en grote tanden helemaal goed gemaakt wordt. Nu weet ik wel dat het niet helemaal om de mega aantallen gaat. Genieten van het zwoegen, gezelligheid, af en toe een uil 's nachts vlak voor je (2 meter!!!). Maar als ik zelf 1,25 uur rijd zoek ik liever op een plek waar ik ontzettend veel kan vinden zodat de kans op hele tanden en zeldzame tanden vele malen groter is.

Maar dat even ter zijde. Ben het verder roerend met je eens.

Groeten,
Arjen

arendsoog

Bericht door arendsoog » 14 nov 2008, 14:59

Dag Arjen,

Natuurlijk: je hebt gelijk. Een goede plek is het halve werk. Maar toeval speelt toch ook een niet onbelangrijke rol. Gelukkig maar. Ik vind juist het idee dat je nooit weet wat je die dag zult vinden (en vooral: wat je zou kunnen vinden) juist een van de leukste kanten.

Groeten, Jan

wie zoekt zal vinden

Supergraver

Bericht door Supergraver » 14 nov 2008, 15:33

Ik wil de discussie wel nieuw leven inblazen, hahaha LOL

Zelf vinden vind ik ook fantastisch. Maar wanneer ik een bepaalde tand (die ik waarschijnlijk nooit van m'n langzaldieleven zelf zal vinden) via ruiling of van Sinterklaas krijg dat betekend zo'n tand (fossiel) net zo veel als een zelfgevonden tand. Vaak ook nog omdat je het verkregen hebt van mensen die van hobby-deelgenoten zeer goede vrienden zijn geworden. En dat is mij heel veel waard!

Mvg

Martijn

Johwi
Contacteer:

Bericht door Johwi » 14 nov 2008, 15:49

Volgens lanselot:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn plekken waar je weinig vind en er zijn plekken waar je per zeef 15-20 tanden (incl punten) vindt.

Wow, das lekker zoveel tanden per zeef, bij mij is het net andersom ik moet 15 a 20 x scheppen voor 1 tand.
En dan is het nog een puntje ook!
Mag ik ook een keer mee naar die plek?
(Lol)

SeeYou!

Lanselot

Bericht door Lanselot » 14 nov 2008, 19:08

Johwi schreef:
Wow, das lekker zoveel tanden per zeef, bij mij is het net andersom ik moet 15 a 20 x scheppen voor 1 tand.
(Lol)
Dat ligt er aan of je midden in de nacht met een vreemde mee mag en of je goed tegen slaapgebrek kunt :D

Lanselot

Bericht door Lanselot » 14 nov 2008, 19:19

Supergraver schreef:
Vaak ook nog omdat je het verkregen hebt van mensen die van hobby-deelgenoten zeer goede vrienden zijn geworden. En dat is mij heel veel waard!

Mvg

Martijn
100% mee eens. Ik heb zo in mijn vitrinekast diverse tanden liggen die ik gekregen heb en die allemaal een speciaal verhaal hebben. Bijvoorbeel:

- een grote tijgerhaai gekregen van een kale Nedernoor
- Een witte hastalis waarmee een 40+ Brabo me enorm in de maling mee heeft genomen
- een grote hastalis uit Hoevenen, gekregen van Patrick van Puymbroeck na een onvergetelijke nacht zoeken
- Een benedeni en Alopias van een blonde fotografe
- een Paratodus van Pieter
- een grote hastalis van Joy tijdens een dag natzeven
- en nog een stel andere tanden

Al die tanden hebben iets speciaals of er zit een verhaal achter. Telkens als ik naar zo'n tand kijk moet ik weer lachen of komt de herinnering weer boven.

Johwi
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Galeocerdo Aduncus

Bericht door Johwi » 15 nov 2008, 09:12

lanselot schreef:
Johwi schreef:
(Lol)
Dat ligt er aan of je midden in de nacht met een vreemde mee mag en of je goed tegen slaapgebrek kunt :D
Ohjawel, als het moet kan ik 24 uur opblijven, ben dat wel gewend, laat opblijven, en vroeg eruit, en ik geloof niet dat er vreemden op de deze site zitten met verkeerde bedoelingen!

SeeYou!

ilse

Bericht door ilse » 15 nov 2008, 12:02

Johwi schreef:
Volgens lanselot:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn plekken waar je weinig vind en er zijn plekken waar je per zeef 15-20 tanden (incl punten) vindt.

(Lol)
Hoi Johwi,

Ik ben even naar je verzameling gaan zien.
Je hebt al mooie tanden gevonden en het zijn prachtige foto's ervan.

P.S: Voor je het weet heb jij ook zo'n Galeocerdo Aduncus.
Ik ben eens naar mijn tanden van Hoevenen gaan kijken en blijkt dat ik er ook al twee in m'n bezit heb van daar zonder het te weten.

Groetjes...

Ilse

[Bewerkt door ilse op 15-11-2008 om 12:06 NL]

FOSSILS ARE FOR EVER!

Gesloten