voor 350 tandjes
- Supergraver
Antw: Antw: voor 350 tandjes
Helemaal met je eens Mark,... ehhh sorry Arjen.lanselot schreef:
<20, dus zo goed als zeker T-Rex
- Paralititan
Antw: voor 350 tandjes
Hoi Arjen,
Heeft u misschien literatuur over die methode? Hoeveel kartels heeft Carcharodontosaurus gemiddeld per cm?
@ Patrick, meer foto'z zouden meer duidelijkheid kunnen geven. En natuurlijk die mooie tand showen!
In welke formatie is de tand eigenlijk gevonden? De locatie kan uitsluitsel geven.
Groeten,
René
Heeft u misschien literatuur over die methode? Hoeveel kartels heeft Carcharodontosaurus gemiddeld per cm?
@ Patrick, meer foto'z zouden meer duidelijkheid kunnen geven. En natuurlijk die mooie tand showen!
In welke formatie is de tand eigenlijk gevonden? De locatie kan uitsluitsel geven.
Groeten,
René
@Arjen,
Mijn T-rex tand telt er 14 op een cm. In het midden gemeten want aan de top is het afgesleten. Mijn Carcharodontosaurustand ligt niet direkt hier bij mij maar ik ga hem volgende week meten. Ik baseer mij voornamelijk op de vindplaats en vooral op de dwarsdoorsnede. Die van Rheine zien er toch mooier uit dan mijne uit North Dakota hoor.
Mijn T-rex tand telt er 14 op een cm. In het midden gemeten want aan de top is het afgesleten. Mijn Carcharodontosaurustand ligt niet direkt hier bij mij maar ik ga hem volgende week meten. Ik baseer mij voornamelijk op de vindplaats en vooral op de dwarsdoorsnede. Die van Rheine zien er toch mooier uit dan mijne uit North Dakota hoor.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: voor 350 tandjes
JajaParalititan schreef:
Hoi Patrick,
Groeten,
René

Niet in Rheine in ieder geval

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Is er misschien een verschil in ouderdom tussen beide genera (quasi leek aangaande dino's)? Ik dachtt dat T-rex boven Krijt was, in welke ouderdom dien ik Carcharodontosaurus te plaatsen? Of is er eerder een verschil in geografische verspreiding? En zijn er wetenschappelijke werken die aantonen dat biometrie hier aangeraden/mogelijk is? Zo ja, heeft iemand zo'n werk? Ben steeds geïnteresseerd in een pdf'je daaromtrent.
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hey Wim,
Ik kan zo gauw geen pdf documenten over T-rex traceren, maar mocht ik er een tegenkomen stuur ik hem door.
Je eerste vraag kan Louis waarschijnlijk wel beantwoorden.
Groet
Ik kan zo gauw geen pdf documenten over T-rex traceren, maar mocht ik er een tegenkomen stuur ik hem door.
Je eerste vraag kan Louis waarschijnlijk wel beantwoorden.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
T-rex is Maastrichtian, Carcharodontosaurus is veel vroeger. Cenomaan enz.
T-rex wordt in Noord Amerika gevonden, Carcharodontosaurus in de Sahara. De schedels lijken wat op elkaar (misschien convergentie), maar de hersenpannen wijken sterk van elkaar af. Dat van de biometrie ga ik inderdaad eens controleren. 't Moest maar eens kloppen.
In ieder geval zijn Carcharodontosaurustanden veel platter.
T-rex wordt in Noord Amerika gevonden, Carcharodontosaurus in de Sahara. De schedels lijken wat op elkaar (misschien convergentie), maar de hersenpannen wijken sterk van elkaar af. Dat van de biometrie ga ik inderdaad eens controleren. 't Moest maar eens kloppen.

- tandenzoeker
Bedankt Louis, dat maakt veel duidelijk! Enne Sahara, is dat oa de beruchte Kem-Kem in Marokko/Algerije? Ik dacht dat dat ongeveer die ouderdom had?
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- tandenzoeker
Aangaande de biometrische analyse van serraties: praktijkvoorbeeld in dit artikel:
Chandler, Richard E., Chiswell, Karen E., Faulkner, Gary D. 2006. Quantifying a Possible Miocene Phyletic Change in Hemipristis
(Chondrichthyes) Teeth. Palaeontologia Electronica Vol. 9, Issue 1; 4A:14p, 460KB;
Heb het in pdf als iemand het wil
[Bewerkt door tandenzoeker op 10-09-2009 om 23:44 NL]
Chandler, Richard E., Chiswell, Karen E., Faulkner, Gary D. 2006. Quantifying a Possible Miocene Phyletic Change in Hemipristis
(Chondrichthyes) Teeth. Palaeontologia Electronica Vol. 9, Issue 1; 4A:14p, 460KB;
Heb het in pdf als iemand het wil
- Paralititan
Antw: Antw: Antw: voor 350 tandjes
L:DLGerrit-Jan schreef:JajaParalititan schreef:
Hoi Patrick,
Groeten,
René
Niet in Rheine in ieder geval
Groet
Maar zoals Plikona al aangeeft worden T.rex fossielen in Noord-Amerika gevonden en Carcharodontosaurus in Noord-Afrika. Als de tand dus uit Kem Kem komt kan het geen T.rex zijn.
@Patrick, zou u nog wat meer foto's kunnen plaatsen van de tand?