voor 350 tandjes
- digging for it
- Contacteer:
voor 350 tandjes
Zoals elk jaar neem ik op vakantie een zakje haaientanden mee om te kijken of er nog wat te ruilen valt. Zo ook dus dit jaar weer. Met een zakje van 350 tandjes uit Mill van rond de 2,5 cm en niet eens van zo'n goede kwaliteit naar Frankrijk vertrokken. Toen wij op een dag naar een markt in de omgeving van de camping gingen stond daar een man met fossielen en andere snuisterijen. Over zijn stalletje heen raakten wij aan een gezellige babbel en ik vroeg hem of hij geen interesse had om wat te ruieln. Nou dat haar had hij wel zin in en hij nodigde mij dan ook uit om de volgende dag naar zijn winkel te komen en zie hier het resultaat.
een meg uit chile van 6 inch.
8 verschillende ammonieten waaronder een heteromorfe.
een tand van een T-rex
een mooie donkere otodus
een chubutensis uit indonesie (helaas wel flink beschadigd, maar ik had hem nog niet)
6 great white's uit chili
2 mako's uit peru.
Al met al een aardige ruil vond ik zelf
Groeten Patrick
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: voor 350 tandjes
Leuke ruil Patrick!
Heb je daarnaast ook nog gezocht in je vakantie?
Groet
Heb je daarnaast ook nog gezocht in je vakantie?
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
ik zou je veel voor zoeen t-rex tand geven
die vind ik zo gaaf
dus als je hem ooit beu bent
mail me dan aub
die vind ik zo gaaf
dus als je hem ooit beu bent
mail me dan aub

- Paralititan
Antw: voor 350 tandjes: T.rex?
Mooie ruil Patrick!
Zou je misschien nog wat foto's willen plaatsen van doorsnee en snijranden van de T.rex tand? En waar is hij gevonden? Vanaf de foto lijkt het een beetje op een Carcharodontosaurus tand. Vanaf de foto lijkt hij namelijk nog al plat. En dat is juist wat T.rex niet heeft. Ik ben geen expert op dit gebied, dus misschien dat iemand dit kan bevestigen/ontkrachten?
Groeten,
René
Zou je misschien nog wat foto's willen plaatsen van doorsnee en snijranden van de T.rex tand? En waar is hij gevonden? Vanaf de foto lijkt het een beetje op een Carcharodontosaurus tand. Vanaf de foto lijkt hij namelijk nog al plat. En dat is juist wat T.rex niet heeft. Ik ben geen expert op dit gebied, dus misschien dat iemand dit kan bevestigen/ontkrachten?
Groeten,
René
Ik ben al helemaal geen expert, maar heeft Charcharodontosaurus geen gekartelde tanden, als een haai (zoals de naam) en een langere kromming?
Mooie ruil trouwens!
[Bewerkt door Sjiefaa op 09-09-2009 om 14:30 NL]
[Bewerkt door Sjiefaa op 09-09-2009 om 14:35 NL]
Mooie ruil trouwens!
Mooie ruil!
Om even in te gaan op de vragen van de 2 heren hierboven (Charcharodontosaurus/ T-Rex): misschien kan Patrick even tellen hoeveel kartels er gemiddeld op een cm lengte zitten van de T-Rex tand. Dat is een vrij snelle manier om uit te sluiten of het een T-Rex is of niet.
Om even in te gaan op de vragen van de 2 heren hierboven (Charcharodontosaurus/ T-Rex): misschien kan Patrick even tellen hoeveel kartels er gemiddeld op een cm lengte zitten van de T-Rex tand. Dat is een vrij snelle manier om uit te sluiten of het een T-Rex is of niet.
- Paralititan
Antw: Antw: voor 350 tandjes
Tyrannosaurus en Carcharodontosaurus hebben allebij kartels. De meeste carnivore dinosauriërs hadden dat volgens mij.Sjiefaa schreef:
Ik ben al helemaal geen expert, maar heeft Charcharodontosaurus geen gekartelde tanden, als een haai (zoals de naam) en een langere kromming?
Mooie ruil trouwens!
Kenmerken van Carcharodontosaurus tanden zijn dat ze plat en driehoekig zijn. Tyrannosaurus tanden zijn dikker in doorsnede en kegelvormig. Ze zijn vaak meer gekromd dat Carcharodontosaurus tanden.
Vanaf 1 foto is het een beetje moeilijk oordelen. Meer foto's zouden uitsluitsel kunnen geven. De methode die Arjen voorsteld kan natuurlijk ook.
Groeten,
René
- digging for it
- Contacteer:
Antw: voor 350 tandjes "karteltjes
"De karteltjes op de rand zijn erg fijn. Maar volgens mij zitten er ongeveer 15 per cm. Als het moet kan ik nog wel enkele andere fot's maken om het een en ander te verduidelijken.
Groeten Patrick
Groeten Patrick