Knokke. Oesterparels ??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Knokke. Oesterparels ??

Bericht door strandjutters » 10 apr 2012, 18:26

Hallo iedereen,ik heb vandaag gehoord van Naturalis,dat ze geen weet hebben van dit soort Algen,ze blijven dan ook bij parels.(Ook ik ben gisteren in mijn zoektocht geen Algen tegengekomen op internet die zich zouden verbergen in Blisters)Is er iemand op de hoogte wat de samenstelling van bubbelalgen is chemische samensteling dan wel.Ik vind er ook niets van terug.GR Pascal

[Bewerkt door strandjutters op 10-04-2012 om 17:35 NL]

strandjutters

parelman

Bericht door parelman » 12 apr 2012, 22:29

hey pascal

wat ik kan vinden is dat ze zacht zijn ze lijken er tot nu toe alleen maar op

maar we zoeken weer verder :)

ik zoek echte parels van alle schelpen van
fossiel tot nieuw zolang ze maar niet
gekweekt zijn heeft iemand parel gevonden
of schelpen met blister parels graag koop of
ruil ik deze van jullie om de collectie zo ruim
mogelijk te krijgen :)

strandjutters

Bericht door strandjutters » 12 apr 2012, 23:10

Hallo Parelman,de parels die ik vind,zijn zo hard als de duivel zijn voorhoofd,en dat is hard!je kunt ze maar breken met een hamer denk ik,breken,ik denk eerder pleten.Als die fijne zo te zien fragiele stukjes stormen doorstaan,dan snap je vast wat ik bedoel,die aragoniet moet enorm taai spul zijn.Nu het blijven altijd parels,want een bubbelalg noemen ze ook zeeparel :D.Bij Naturalis is het wat rustig door het Paasverlof denk ik,maar Frank Wessenlingh heeft mij gemailt om zeker er een stukje over te maken voor Spirula,en dit wil toch al iets zeggen.Deze week lukt het niet om mijn zoektocht verder te zetten,na het werk is het telkens vloed,volgende week gaan we er weer tegenaan tot we weten wat het zijn zou ik zeggen.Of het nu fossiel is of recent,dat maakt mij voor dit moment niet zo veel uit,als ik maar weet wat het zijn zou ik al heel blij zijn.GR Pascal

strandjutters

Spongebob
Has thanked: 428 times
Been thanked: 644 times

Bericht door Spongebob » 12 apr 2012, 23:13

parelman schreef:
ik kan de foto s nog steeds niet plaatsen ook op een forum voor parels met de meeste experts ban de wereld is tot nu toe niemand die ze kan plaatsen :)
Dit is toch geen grap he?
Stuur evt. de foto's naar Frederik, mij of een ander forumlid dan plaatsen wij die.

parelman schreef:
.........in zeer zeldzame gevallen zijn er blister parels gevormd rond vissen krabben etc etc etc maar geen zand :) vind je ooit een parel die lijkt op een vis grote kans dat er een vis inzit :P de kans om een parel als een vis te vinden is dan weer heel klein ik ken er slechts 5 :)
Een vis in een parel?
Lijkt me zeer spectaculair.
Heb je een literatuur-verwijzing of link, zodat ik mijn vraagtekens overboord kan zetten?

Tom

Time fades away (Neil Young)

parelman

Bericht door parelman » 12 apr 2012, 23:16

parelman

Bericht door parelman » 12 apr 2012, 23:17

parelman

Bericht door parelman » 12 apr 2012, 23:20

de eerste link is in Zwitserland deze vind ik zelf een heel gaaf voorbeeld omdat hij er van buiten ook echt zo uitziet :)

er is er een in Nederland dat ik weet ik heb een aantal schelpen met het vermoeden van visje en en die erg veel van een krab weg heeft deze moet ik nog laten xrayen :)

met plaatsen bedoel ik plaatsen als in bepalen welke soort het is :)

Spongebob
Has thanked: 428 times
Been thanked: 644 times
Antw: Antw: Knokke. Oesterparels ??

Bericht door Spongebob » 12 apr 2012, 23:48

parelman schreef:

PARELS WORDEN NIET DOOR ZAND GEVORMD
een van de meest rare dingen die ooit verteld zijn over parels is dat parels door zandkorrels gevormd zouden worden

het verhaal van een korrel zand is door een Japanner meneer mikimoto zeer vaak gepubliceerd dit was een zeer slim commercieel persoon die snapte dat er niks romantische is als je parel gevormd word door een beestje dus maakte hij er een zand korrel van.....
Hee parelman :D , ik dacht al foto's plaatsen moet toch mogelijk zijn. Daar was je wel een beetje onduidelijk. Misschien kun je ook de shifttoets af en toe eens gebruiken als je een nieuwe zin begint.

Bedankt voor de links!

Die Thomas Hochstrasser lijkt trouwens ook behoorlijk commercieel ingesteld.

En de heer Mikimoto doe je volgens mij tekort. Hij was destijds zijn tijd vooruit en het idee van de zandkorreltjes als begin van parelgroei is lang door de wetenschap ondersteund.

Wel interessant allemaal!

Time fades away (Neil Young)

strandjutters

Bericht door strandjutters » 13 apr 2012, 00:33

Hallo Spongebob,zo hadden we in de tijd een verhaal,dat er tanden aanspoelden in Cadzand,ja en zelfs van Megalodon.Mijn verhaal geloofde ook niemand! maar waar zijn de aangespoelde tanden nu na de laatste opspuiting? Vergeten aan te spoelen zeker?GR Pascal

strandjutters

parelman

Bericht door parelman » 13 apr 2012, 00:53

mikimoto is idd heel belangrijk geweest voor de parels hij was de eerste die echt op grote schaal parels kweekte en heeft veel gedaan voor parels.

dat neemt niet weg dat het een show man was die maar al te graag een goed commercieel verhaal de wereld in hielp :)

de wetenschap neemt nog steeds veel rare verhalen over

de link is een verzamelaar en onderzoeker ook verkoop op kleine schaal maar de parels die je ziet zijn bijna allemaal van shanghai gem dit is een bedrijf dat voor heeeeeeel veeeeeeel geld parels verkoopt

andere link zelfde foto s haha

http://www.shanghaigems.com/site/natural-pearls/

Zelf ben ik nooit echt van de commercieel ingestelde natuurlijke parel bedrijven. Veel van deze laten vissers zoeken naar parels en halen alles uit de zee wat ze kunnen vinden in de hoop parels te vinden

( en veel schelpen zijn schaars)

ik koop zelf liever van kleine vissers die per toeval soms een parel tegen komen :) of schelp met parel

haha ik typ veel op me telefoon vandaar dat de spelling soms een beetje raar is :P

grt daniel

Plaats reactie