tandjes (marokko)
Antw: tandjes (marokko)
Euh, zoek nog maar wat verder want wat mij betreft heeft dit niets te maken met Pristiophorus.
Antw: Antw: tandjes (marokko)
Waarom niet als ik mag vragen ?somniosus schreef:
Euh, zoek nog maar wat verder want wat mij betreft heeft dit niets te maken met Pristiophorus.
Is het dan \"tout-court\" wel een haaietand ??
Z.
[Bewerkt door ziepe op 24-08-2005 om 18:49 NL]
The earth has music for those who listen.
Neen, dit is zeker geen haaientand.
Mocht je Pristiophorus in je collectie hebben, dan zou je onmiddellijk zien dat het dat niet is. Wanneer het geen haai is, dan kan ik al vlug niet meer mee, maar het zou wel gewoon van één of andere grote beenvis kunnen geweest zijn.
Mocht je Pristiophorus in je collectie hebben, dan zou je onmiddellijk zien dat het dat niet is. Wanneer het geen haai is, dan kan ik al vlug niet meer mee, maar het zou wel gewoon van één of andere grote beenvis kunnen geweest zijn.
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Die laatste lijken op krokodillentanden... nou ja, op te tanden uit een kaakje dat van een kleine krokodil komt. Fossiel...
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
breath death!
zou nog wel eens kunnen... ik zag gisteren op ebay ook tandjes van een krokodil, en die leken er sterk op. had er toen niet bij nagedacht maar nu smaug het zegt...
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Kleine krokodil... hmm... zal nog even zoeken dan 
Voor de bovenste tand dan misschien toch een vis. Heb een hele avond zitten zoeken op plesio,- plio en andere Marokkaanse waterdino\'s...; no match...
Ziepe

Voor de bovenste tand dan misschien toch een vis. Heb een hele avond zitten zoeken op plesio,- plio en andere Marokkaanse waterdino\'s...; no match...
Ziepe
The earth has music for those who listen.
De eerste tand is zeker weten geen Pristiophorus of andere zaagvis. Het is een tand van een beenvis, geen rostrumtand. Alleen op het bovenste puntje zit maar email. Dit komt voor ook voor bij Trichiurus-soorten, maar dit lijkt mij Brachaetus muelleri.
Wat betreft de drie kleine tandjes ga ik voor een beenvis van de orde Perciformes. Mijn eerste ingeving was Cybium sp. of Sphyraena sp.. Kijk eens op www.elasmo.com, dan klikken op \"Lee Creek\", dan op \"Teleosts\" en dan naar beneden scrollen tot je soortgelijke tandjes ziet. Je kunt de plaatjes ook aanklikken voor meer informatie.
Leuke tandjes! Meestal vind je in het Marokkaanse materiaal losse tandkronen. Ik heb ze zelf ook nog niet. Zelf vind ik juist (naast reptielmateriaal) vismateriaal ook erg interessant. Tandjes, kaakjes, werveltjes, otolietjes etc. Ik ben al twee maal in Egem geweest en heb enkele slechte tandjes van doel. Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd wat mensen aan beenvissen gevonden hebben in Mill!
Groeten,
Peter
[Bewerkt door Peter F. op 25-08-2005 om 11:48 NL]
[Bewerkt door Peter F. op 29-08-2005 om 01:24 NL]
Wat betreft de drie kleine tandjes ga ik voor een beenvis van de orde Perciformes. Mijn eerste ingeving was Cybium sp. of Sphyraena sp.. Kijk eens op www.elasmo.com, dan klikken op \"Lee Creek\", dan op \"Teleosts\" en dan naar beneden scrollen tot je soortgelijke tandjes ziet. Je kunt de plaatjes ook aanklikken voor meer informatie.
Leuke tandjes! Meestal vind je in het Marokkaanse materiaal losse tandkronen. Ik heb ze zelf ook nog niet. Zelf vind ik juist (naast reptielmateriaal) vismateriaal ook erg interessant. Tandjes, kaakjes, werveltjes, otolietjes etc. Ik ben al twee maal in Egem geweest en heb enkele slechte tandjes van doel. Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd wat mensen aan beenvissen gevonden hebben in Mill!
Groeten,
Peter
[Bewerkt door Peter F. op 25-08-2005 om 11:48 NL]
[Bewerkt door Peter F. op 29-08-2005 om 01:24 NL]
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Ik ben het niet met je eens Peter. Er zit geen foto tussen die ook maar iets weg heeft van die tandjes...
Ik heb even een foto gemaakt van mijn krokodillenkaakje. Dit ter illustratie.

Buitenzijde van mijn kaakje.

Binnenzijde van mijn kaakje. Duidelijk zijn nu de tand wortels te zien en de aanzetten van de eerstvolgende nieuwe tanden.
Ik heb even een foto gemaakt van mijn krokodillenkaakje. Dit ter illustratie.
Buitenzijde van mijn kaakje.
Binnenzijde van mijn kaakje. Duidelijk zijn nu de tand wortels te zien en de aanzetten van de eerstvolgende nieuwe tanden.
My armour is like tenfold shields, my teeth are
breath death!
breath death!