bot met knaagsporen?
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: bot met knaagsporen?
Hier nog wat foto's. Denk niet dat het (spoor of wat dan ook) recent is. Het ziet er niet uit als een verse "wond". Een aanvaring met de zandzuiger laat wat heftiger sporen na. Het bot lijkt overigens niet heel erg gefossileerd.
Ik zie geen vergelijkbare sporen op het bot.
[Bewerkt door sjaak op 17-12-2010 om 21:38 NL]
Groet,
Niels
Niels
Lijkt op een spaakbeen van een rund.
Met 1 spoor is het meestal(!) geen knaagspoor. Ik zal vanavond proberen wat foto's te plaatsen van "bijtschade" op diverse botten.
Menselijke bewerking, bv. snijspoor zou misschien nog wel kunnen. Maar het blijft speculeren.
Zal ook nog wat hak en snijsporen plaatsen.
Met 1 spoor is het meestal(!) geen knaagspoor. Ik zal vanavond proberen wat foto's te plaatsen van "bijtschade" op diverse botten.
Menselijke bewerking, bv. snijspoor zou misschien nog wel kunnen. Maar het blijft speculeren.
Zal ook nog wat hak en snijsporen plaatsen.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!

1. afgesneden gewei-ent (menselijk)
2. geweifragment met snijsporen (menselijk)
3. heupfragment met bijzondere bewerkingsporen (menselijk)
4. geknaag op een geweitakje
5. haaienbeten op een zeekoe ribfragment
6. zeer bijzondere ?knaag? sporen op een mammoet slagtand fragment
7. geknaag op een radius.
8. Typische hyena vraat op een bison scheenbeen.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Dank Harold, dit is heel verhelderend. Menselijke bewerking op mijn stuk zou best kunnen omdat het volgens mij toch niet zo oud is.
Groet,
Niels
Niels

Dit distale humerusfragment van een wolharige neushoorn heb ik afgelopen WPZ bijeenkomst voor 2 euro van de 'afvalberg' bij de Groene Poort gehaald. Een van de WPZleden daar wees mij op de hyenavraat die op dit bot (lastig) te zien is.
Groeten,
Bram