airtools vergelijk iemand?

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
fitch
Antw: airtools vergelijk iemand?

Bericht door fitch » 11 mei 2011, 15:10

Bepaalde compressoren hebben reeds een bekisting om stiller te werken .. misschien is het een goede oplossing: 50l gewone compressor en een bekisting maken en een kamer verder zetten dan je werktafel ..

Het aantal slagen per minuut doet er m.i. minder toe.

Ik dacht dat binnen het internationale gamma pennetjes, het enkel een paar pennetjes uit de HW-series zijn die minder lucht verbruiken doordat ze werken op 2bar.. maar die zijn dan meteen ook 400-500 euro duurder dan de andere pennen..

@Marcel .. een vraagje naar u, die jun-air .. kan je die non-stop laten draaien of heb je daar elke 15-30min een break voor nodig (afkoelen)?

[Bewerkt door fitch op 11-05-2011 om 14:11 NL]

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

Everhardus

Bericht door Everhardus » 11 mei 2011, 16:02

Hoi,
De Jun-Air laat ik om de 15 min afkoelen. Dus 15 min. werken, 15 min afkoelen, 15 min. werken enz.... dit werd me door Jun-Air aangeraden. Lijkt erg onhandig maar valt in de praktijk wel mee............

ivok

Bericht door ivok » 11 mei 2011, 18:15

ik ga denk ik ook voor een 50l of meer en bouw dan een bekisting. voordeel is dat het ding dan niet vol continue hoeft te draaien.
Fitch je hebt gelijk dat alleen HW een of twee pennetjes heeft die maar erg weinig verbruiken, maar als je de specs van de KM pennen bekijkt hebben ze het over 2cfm, volgens mij is dat 56 l/min

Maar waarom doet het aantal slagen per minuut er volgens jou niet om.
Is het dan de slagdiepte... of de naald

Misschien heel stom, maar ik heb nu de Dremel en die geeft meen ik 6000slagen per minuut, hier kan je mooie krassen mee trekken, maar ik verwacht van een airtool veel meer (misschien zit ik ernaast).
Even het gerammel en lawaai buiten beschouwing. Ga ik voor de HW70-3 heb ik mooi 3 maten naalden, maar het aantal slagen per minuut is bijna hetzelfde.
Betekend dat de mate van matrix removal nu ook ongeveer gelijk gaat zijn of is dat geweldig veel meer bij de HW70.

oeps...

TriloBase
Been thanked: 7 times
Contacteer:

Bericht door TriloBase » 27 mei 2011, 13:06

@Frederik

In een vorig bericht schrijf je dat je de paleotools micro-jack n°5 gebruikt. Ben je daar tevreden over? En waarom heb je precies het nummer 5 gekozen (en niet de 4 of de 6)?
Ik heb nogal wat klein spul liggen en ik denk dat ik me zo'n microjack ga aanschaffen. Maar ik twijfel nog een beetje over het juiste nummer. Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt,
Danny.

---------
TriloBase
---------

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 27 mei 2011, 14:42

Hey Danny,

Ik werk voorlopig nog niet onder de microscoop en was dus op zoek naar een fijne pen die niet té fijn werkte. Ik heb mij wel links en rechts laten adviseren en ben toen op mijn buikgevoel voortgegaan. :D
Heb ermee wel een goede keuze gedaan, werkt prima op mijn trilobieten.

Ik zou zeggen, je bent steeds welkom om ze eens uit te proberen, we wonen toch in elkaars buurt dacht ik? Stuur me maar een mail anders.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

mike
Antw: Antw: airtools vergelijk iemand?

Bericht door mike » 27 mei 2011, 20:10

trilobase schreef:
@Frederik

In een vorig bericht schrijf je dat je de paleotools micro-jack n°5 gebruikt. Ben je daar tevreden over? En waarom heb je precies het nummer 5 gekozen (en niet de 4 of de 6)?
Ik heb nogal wat klein spul liggen en ik denk dat ik me zo'n microjack ga aanschaffen. Maar ik twijfel nog een beetje over het juiste nummer. Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt,
Danny.

yep, Danny,
... zolang Frederik's buikgevoel maar geen Spaans komkommergevoel wordt ...
Zelf en in het NHM Maastricht werken we met 'n PaleoAro pen en ik ben daar best tevreden mee. In het Dallas-SMU lab was men dan weer wild van de Mirco Jack .. Toegegeven: de Micro jack vind ik dan toch wat handiger en prettiger om mee te werken. Als je de kans ziet om bij Free wat testwerk te doen ... ;).

grtn,mike

TriloBase
Been thanked: 7 times
Contacteer:

Bericht door TriloBase » 28 mei 2011, 11:31

Beste Frederik en Mike,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal eens afspreken met Frederik voor een kleine demonstratie.

Danny.

---------
TriloBase
---------

ivok

Bericht door ivok » 06 jun 2011, 17:27

hier toch maar besloten om voor de HW70-3 te gaan, bestelling gaat deze maand de deur uit

helaas is het budget voor een compressor dan wel weg geblazen....
Zodra ik de set compleet heb zal ik ook mijn bevindingen kunnen plaatsen

oeps...

Everhardus

Bericht door Everhardus » 07 jun 2011, 00:24

Goed zo, kogel door de kerk en preppen maar !! Een el-cheapo bouwmarktcompressor voldoet prima in het begin.....Ben benieuwd naar je resultaten. Gr,Marcel

ivok

Bericht door ivok » 07 jun 2011, 13:16

ben ook erg benieuwd...
komend weekend eerst even pinkpop, dan bestellen en dan hopen dat ik weer een beetje heldere blik heb voordat het apparaatje er is :)

moet wel een el cheapo zijn met beetje pit.
niet zozeer voor de prepnaald maar komt een kleine airbrush eraser bij, niet specifiek ontworpen voor fossielen.
Maar ik heb mijn zoektocht naar fijne straal nozzles en venturi's opgegeven.
Stralen zal ik niet veel gaan doen, maar een degelijk merk stralertje kost ongeveer 60 euro en dan even kijken of ik het poeder reservoir aan kan passen zodat ie geschikt is om te prepareren...

ik hoop eigenlijk dat men hier op het werk eindelijk eens de knoop doorhakt wat betreft nieuwe compressor bestellen.... we hebben namelijk een hele fijne geruisloze hier op de afdeling staan die.
wel een joekel aan met behoorlijk wat draaiuren. Maarja als ie toch weg moet .....
ben alleen bang dat de baas beslist om hem weer eens grote beurt te geven en geen nieuwe besteld

oeps...

Gesloten