Plakken ammoniet Teutonia
Antw: Plakken ammoniet Teutonia
Bedankt, bedankt!
@Pascal: Dat met dat valse gebit volg ik niet helemaal?? Ik ondersteun 'm met mijn hand voor de foto, de matrix is niet zwaar genoeg om hem op neer te zetten dus daar moet ik nog een oplossing voor bedenken.
@Pascal: Dat met dat valse gebit volg ik niet helemaal?? Ik ondersteun 'm met mijn hand voor de foto, de matrix is niet zwaar genoeg om hem op neer te zetten dus daar moet ik nog een oplossing voor bedenken.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Stan,op de laatste foto zie je aan de linkse kant een soort gebit maar mee je het stuk wat ondersteunt
GR Pascal(Als dit je hand is heb je wel vreemde handen,als dit zo is ,sorry voor de opmerking)
[Bewerkt door strandjutters op 08-12-2012 om 21:28 NL]

[Bewerkt door strandjutters op 08-12-2012 om 21:28 NL]
strandjutters
Ah op die manier
. Mijn hand valt precies weg achter de ammoniet maar ik heb mijn vingers licht gebogen. Dat blauwe is mijn mouw.
[Bewerkt door Stan op 08-12-2012 om 21:33 NL]

[Bewerkt door Stan op 08-12-2012 om 21:33 NL]
- strandjutters
Ah Stan,leuk dit te horen dat het je mouw is,ik dacht al wat heb ik nu weer gezegd.
Mooi gedaan in ieder geval,zou het zeker niet beter kunnen.GR Pascal
Mooi gedaan in ieder geval,zou het zeker niet beter kunnen.GR Pascal
strandjutters
Hallo Stan,
mooi gedaan,
Zoals Sponge Bob zegt, stuk matrix laten zitten.
Maar het hart zou ik niet opvullen, als je het ene opvuld, dan in principe de rest ook.
Soms is iets mooi door zijn lelijkheid , of gebrek, zoals het middengedeelte van je Ammoniet.
Gewoon zo laten, verder niks aan doen.
Gr
[Bewerkt door Pangeaman op 08-12-2012 om 21:48 NL]
mooi gedaan,
Zoals Sponge Bob zegt, stuk matrix laten zitten.
Maar het hart zou ik niet opvullen, als je het ene opvuld, dan in principe de rest ook.
Soms is iets mooi door zijn lelijkheid , of gebrek, zoals het middengedeelte van je Ammoniet.
Gewoon zo laten, verder niks aan doen.
Gr
[Bewerkt door Pangeaman op 08-12-2012 om 21:48 NL]
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
- strandjutters
Hallo Stan,door de mouw heb ik nu een idee van de grote,Echt prachtig.GR
strandjutters
Als ik het hart al opvul gebruik ik daar wat klein gruis voor waar ik de originele plek niet van heb kunnen vinden, vermoedelijk is het meeste daarvan matrix die eromheen heeft gezeten. Het zoeken naar de locatie van kleine stukjes duurde langer dan het plakken zelf vaak. De matrix laat ik denk ik inderdaad zitten, of in ieder geval een groot stuk ervan want misschien maak ik één gladde zijde welke ik dan op een plankje oid kan monteren zodat de ammoniet vanuit de matrix omhoog steekt maar niet omvalt.
De ammoniet meet overigens 30 cm op de langste zijde, om een beeld te geven.
De ammoniet meet overigens 30 cm op de langste zijde, om een beeld te geven.
Dag Stan,
wauw, mooi werk, en 30cm...een collectiestuk!
Ik vind het ook een leuke en mooie discussie waarin vele forumers zich betrokken voelen. Daarom kan ik het niet nalaten te vertellen wat ik zou doen, zonder belerend te doen.
Het opvullen van het hart: zelf zou ik het zo laten. Immers, er zijn heelwat breuklijnen die ook esthetisch storend kunnen zijn? We hebben allemaal leergeld betaald, ik ook. Maar met zo'n mooi stuk zou ik niets riskeren.
En het lijkt me ook een riskante operatie om iets aan die matrix te doen!
Hou ons op de hoogte
groetjes
Jeremy
wauw, mooi werk, en 30cm...een collectiestuk!
Ik vind het ook een leuke en mooie discussie waarin vele forumers zich betrokken voelen. Daarom kan ik het niet nalaten te vertellen wat ik zou doen, zonder belerend te doen.
Het opvullen van het hart: zelf zou ik het zo laten. Immers, er zijn heelwat breuklijnen die ook esthetisch storend kunnen zijn? We hebben allemaal leergeld betaald, ik ook. Maar met zo'n mooi stuk zou ik niets riskeren.
En het lijkt me ook een riskante operatie om iets aan die matrix te doen!
Hou ons op de hoogte

groetjes
Jeremy
Antw: Antw: Plakken ammoniet Teutonia
Ziet er goed uit Stan. Mooi geworden. Ik zou het hart wel opvullenStan schreef:
Hier dan het eindresultaat van de 1e. Helaas bleken ook hier toch wat stukjes van het hart te ontbreken (bij de eerste foto had ik dit opgevuld met wat puin, wellicht doe ik dat ook nog wel met deze daar het toch wel erg zonde is dat er zo'n gat in zit). Ik ben echter zeer content over het resultaat voor een eerste keer. Was een hoop gedoe maar het was het waard. De steen kan hem niet houden als standaard dus wellicht haal ik dat stuk nog vrij uit de steen. Een andere optie is de steen ergens op te bevestigen daar een beetje matrix toch wel leuk is ook. Dat moet ik nog even bekijken. Nu nog nummer 2.
Groeten,
Stan
[Bewerkt door Erik-B op 09-12-2012 om 11:59 NL]