Hangend zeef
Antw: Antw: Hangend zeef
Eindelijk is iemand die goed leest en reageert. Gr.Benstrandjutters schreef:
Hallo Ben,Nina had ook al vertelt dat zij de zeef zou vullen met zand.GR
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dit lijkt me een erg goed voorstel als je twee zeven hebt: Een die wordt gevuld en uitgezeefd, en één die intussen kan worden uitgezocht door de persoon met rugklachten. Nadeel is dat de andere persoon wel doorlopend hard moet werkenscherven schreef:
Hoi, wat maken jullie allemaal een prachtige ideeen op papier. Maar makkelijker is dat de vrouw met rugklachten alleen de fossielen uit de zeef haalt die door haar man of vriend bedient wordt. Zo kan ze toch ook haaientanden ed. vinden. Ze kan er bij gaan zitten want een dagje staan is funest voor haar. Probeer maar.
Gr.Ben

Ik heb ook al op een vergelijkbare manier gezocht. Je kan gewoon afspreken dat de opbrengst van een zeef afwisselend naar de ander gaat, dan is het normaal gezien op het einde van de dag eerlijk verdeeld.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Hangend zeef
Hoi, verder prachtige antwoorden!
@strandjutters
bedankt voot je tekening maar ik vrees dat de zware gevulde zeef de stang naar voren trekkt als die niet diep genoeg in de bodem zit en we hebben het met zand te maken...
Alleen maar het zand in de zeef vullen zal niet voldoende voor me zijn omdat de leukste moment toch is als je een tand tussen al het spul in het zeef zie liggen...
Ik heb trouwens toch een 'ideetje' voor het probleem de zand in het zeef te vullen: misschien kun men iemand 'huren' die dat doet, een werkloze uit de bouwbranche misschien...
Zo ver tot nu, Groetjes en bedankt allemaal, Nina
@strandjutters
bedankt voot je tekening maar ik vrees dat de zware gevulde zeef de stang naar voren trekkt als die niet diep genoeg in de bodem zit en we hebben het met zand te maken...
Alleen maar het zand in de zeef vullen zal niet voldoende voor me zijn omdat de leukste moment toch is als je een tand tussen al het spul in het zeef zie liggen...
Ik heb trouwens toch een 'ideetje' voor het probleem de zand in het zeef te vullen: misschien kun men iemand 'huren' die dat doet, een werkloze uit de bouwbranche misschien...

- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Bedankt voor je reactie maar dit klopt niet: (oprecht) staan is beter (voor haar) dan zitten.scherven schreef:
Ze kan er bij gaan zitten want een dagje staan is funest voor haar.
Gr.Ben
Groetjes, Xenina
Je kan er ook minder in doen het aantal tanden blijft toch het zelfde. BenXenina schreef:
Hoi, verder prachtige antwoorden!
@strandjutters
0000000000
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Hangend zeef
Klopt, een mens is eigenlijk niet gemaakt om te zitten. Afwisselen van verschillende houdingen is over het algemeen het best voor je rug.Xenina schreef:Bedankt voor je reactie maar dit klopt niet: (oprecht) staan is beter (voor haar) dan zitten.scherven schreef:
Gr.Ben
Groetjes, Xenina
Antw: Antw: Antw: Antw: Hangend zeef
Gelukkig mag ze dat zelf uitzoeken. de beste stuurlui staan aan wal.gverwey schreef:Klopt, een mens is eigenlijk niet gemaakt om te zitten. Afwisselen van verschillende houdingen is over het algemeen het best voor je rug.Xenina schreef:Bedankt voor je reactie maar dit klopt niet: (oprecht) staan is beter (voor haar) dan zitten.scherven schreef:
Gr.Ben
Groetjes, Xenina
0000000000
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Hangend zeef
??scherven schreef:Gelukkig mag ze dat zelf uitzoeken. de beste stuurlui staan aan wal.gverwey schreef:Klopt, een mens is eigenlijk niet gemaakt om te zitten. Afwisselen van verschillende houdingen is over het algemeen het best voor je rug.Xenina schreef:Bedankt voor je reactie maar dit klopt niet: (oprecht) staan is beter (voor haar) dan zitten.scherven schreef:
Gr.Ben
Groetjes, Xenina
Antw: Hangend zeef
Waarom je hangende zeef eigenlijk niet zeeft?
Bij een zeef is het de bedoeling dat de zeef zelf en het materiaal in de zeef ten opzichte van elkaar verschuiven, waardoor het materiaal door de gaten valt. Bij een zeef op een poot of op meer poten die veren, breng je zeef en zand in beweging, en als de zeef dan wordt afgeremd door de verende poot, wil het zand (principe van de traagheid)gewoon verder , waardoor het verschuift over de gaas van de zeef en... dus gezeefd wordt.
Bij de schommelzeef wiegen zeef en zand in de zelfde richting en met gelijke snelheid, waardoor je zelf (door middel van het afremmen van de zeef) verschil moet maken tussen zand en zeefgaas,
Dat kost twee keer energie, eerst om de zeef in beweging te zetten, daarna om de zeef af te remmen. Is zeker vermoeiender.
Je moet gewoon een zeef anders laten bewegen dan de inhoud, om zeef effect te kunnen krijgen
Een zeef op verende poten of op een verende paal (bijvoorbeeld een diker stuk betonijzer heeft het grote voordeel, dat veer-energie wordt opgeslagen in de kromming van het materiaal en dat deze uit zichzelf weer terug komt veren. De energie die je moet toevoegen is enkel die energie die verloren is gegaan door het verschuiven van het zand in de zeef.
Hen er eentje gemaakt, waarbij de zeef, gemaakt van een ikea-draadmand (antonius?)
op de onderpoot kon scharnieren, waardoor ik hem gemakkelijk kan leegkiepen zonder hem op te hoeven tillen. Als ik tijd heb, zal ik hem eens uittekenen. Zeeft super gemakkelijk!
Groeten, Cugel
[Bewerkt door Cugel op 09-01-2013 om 20:27 NL]
Bij een zeef is het de bedoeling dat de zeef zelf en het materiaal in de zeef ten opzichte van elkaar verschuiven, waardoor het materiaal door de gaten valt. Bij een zeef op een poot of op meer poten die veren, breng je zeef en zand in beweging, en als de zeef dan wordt afgeremd door de verende poot, wil het zand (principe van de traagheid)gewoon verder , waardoor het verschuift over de gaas van de zeef en... dus gezeefd wordt.
Bij de schommelzeef wiegen zeef en zand in de zelfde richting en met gelijke snelheid, waardoor je zelf (door middel van het afremmen van de zeef) verschil moet maken tussen zand en zeefgaas,
Dat kost twee keer energie, eerst om de zeef in beweging te zetten, daarna om de zeef af te remmen. Is zeker vermoeiender.
Je moet gewoon een zeef anders laten bewegen dan de inhoud, om zeef effect te kunnen krijgen
Een zeef op verende poten of op een verende paal (bijvoorbeeld een diker stuk betonijzer heeft het grote voordeel, dat veer-energie wordt opgeslagen in de kromming van het materiaal en dat deze uit zichzelf weer terug komt veren. De energie die je moet toevoegen is enkel die energie die verloren is gegaan door het verschuiven van het zand in de zeef.
Hen er eentje gemaakt, waarbij de zeef, gemaakt van een ikea-draadmand (antonius?)
op de onderpoot kon scharnieren, waardoor ik hem gemakkelijk kan leegkiepen zonder hem op te hoeven tillen. Als ik tijd heb, zal ik hem eens uittekenen. Zeeft super gemakkelijk!
Groeten, Cugel
[Bewerkt door Cugel op 09-01-2013 om 20:27 NL]
Gewoon doormodderen