Hangend zeef
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Hangend zeef

Hoi, beste mensen,
volgend verhaal: ik heb een vriendinnetje met wie ik al jaren op haaientandenjacht gewest ben. Maar sinds een jaar heeft ze ernstige problemen met haar rug en moet erg voorzichtig met belastingen zijn. Omdat ze erg bedroefd is niet meer op haaientandenjagt te kunnen gaan heb ik bovenstaande zeef ontworpen die de rug
niet al teveel belast - denk ik. (Het zeef met zand vullen moet natuurlijk iemand anders...)
Wart denken jullie, zal deze zeef werken?
Groetjes, Nina
[Bewerkt door Xenina op 08-01-2013 om 12:11 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Hangend zeef
Mooi denkwerk. De ophanging zal wel relatief hoog moeten zijn om ergonomisch te zijn. Heb je een staand ontwerp, waarbij de zeef op 2 poten of op 1 centrale poot staat, overwogen? Er zijn verschillende mensen hie zo'n design gebruiken en best wel kunnen helpen. Een hangend ontwerp heb ik nog niet gezien. Maar het zou wel kunnen werken. De 4 touwen voor ophanging moeten wel een vaste lengte hebben, anders kan je zeef uit balans geraken (nu heb je ze getekend zodat ze over de dwarsbalk hangen maar doorlopen).
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Voor de stabiliteit zou ik het geheel vier poten laten hebben, zoals bij een schommel 

Grappig ontwerp, beetje het idee van een schommel. Pas alleen op dat hij niet scheef vliegt als je het zand aan 1 kant erin schept terwijl je doorlopende touwen gebruikt. Geen idee of het werkt. Wat je ook zou kunnen overwegen is een zeef op wieltjes die over een rail heen en weer rijden. Als je dat goed maakt hoeft het dan ook totaal niet zwaar te zijn. Succes ermee en mocht je hem uitvoeren ben ik wel benieuwd naar een foto van het eindresultaat
.
Groeten,
Stan

Groeten,
Stan
Hallo nina,Xenina schreef:
Hoi, beste mensen,
volgend verhaal: ik heb een vriendinnetje met wie ik al jaren op haaientandenjacht gewest ben. Maar sinds een jaar heeft ze ernstige problemen met haar rug en moet erg voorzichtig met belastingen zijn. Omdat ze erg bedroefd is niet meer op haaientandenjagt te kunnen gaan heb ik bovenstaande zeef ontworpen die de rug
niet al teveel belast - denk ik. (Het zeef met zand vullen moet natuurlijk iemand anders...)
Wart denken jullie, zal deze zeef werken?
Groetjes, Nina
[Bewerkt door Xenina op 08-01-2013 om 12:11 NL]
Ik denk dat helaas dit model niet zal werken, tenminste niet zal verlichten voor de rug.
Het komt toch aan op de schudbeweging van je armen.
Dit zal met dit model lijkt mij zwaarder zijn dan een op een staander.
Een vreemde optie is mischien om het eens voor te leggen aan een pfysioterapeut
Die zal zeker kunnen vertellen.of je na een dagje zoeken tijdelijk meer last van je rug zal hebben of dat dit op termijn schadelijkere gevolgen heeft.
Ik hoop in ieder geval dat je vriendin op e.o.a manier met haar hobby kan doorgaan.
Groeten Hans
Hans
- Hieronymus
- Contacteer:
Hans heeft m.i. gelijk.
Het is een interessant concept, en zou in elk geval wel stabieler staan op 4 poten.
Met een hangende zeef zou ik zelf precies de neiging hebben om de zeef steeds iet of wat op te lichten, waardoor je nog steeds gewicht torst.
Een zeef op staanders wordt op den duur ook pijnlijk, maar m.i. minder snel. Het gewicht rust hierbij immers op de staanders, en je heft de zeef dus niet op. Een zeeftafel is mogelijk nog beter, maar dat is dan weer een hele karwei om het naar je plekje te vervoeren.
Het is een interessant concept, en zou in elk geval wel stabieler staan op 4 poten.
Met een hangende zeef zou ik zelf precies de neiging hebben om de zeef steeds iet of wat op te lichten, waardoor je nog steeds gewicht torst.
Een zeef op staanders wordt op den duur ook pijnlijk, maar m.i. minder snel. Het gewicht rust hierbij immers op de staanders, en je heft de zeef dus niet op. Een zeeftafel is mogelijk nog beter, maar dat is dan weer een hele karwei om het naar je plekje te vervoeren.
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Wat ook vaak bij mensen met rugklachten het probleem is om het zand ook in de zeef te krijgen. Scheppen vanuit een lager niveau naar een zeef op hoger niveau kan ook erg belastend zijn.
Mocht je daar ook een oplossing voor hebben, ben ik ook erg geïnteresseerd!
Mocht je daar ook een oplossing voor hebben, ben ik ook erg geïnteresseerd!
idee
als eerst is het heel lief dat je dat voor je vriendin doet nina maar zo als
je boven al leest zal dit het niet
werken maar google eens op zeef of als dat niet helpt geef haar eens een haaietand
of jullie kunnen altijd nog samen bekijken hoe oud 't is ofgeef haar eens een boek over fossielen
je boven al leest zal dit het niet
werken maar google eens op zeef of als dat niet helpt geef haar eens een haaietand
of jullie kunnen altijd nog samen bekijken hoe oud 't is ofgeef haar eens een boek over fossielen
Keep looking evry time
Hoi Xenina,
Ivm de zeef denk ik dat het systeem zoals Stan het voorstelt het minst belastend zal zijn.
Ik ben zelf ook al 3x geopereerd aan m'n rug (zit nu met een prothese) en heb ook al veel nagedacht over dit probleem....
Zoals Gerard al vermelde is het zand in de zeef krijgen en een put graven een groter probleem.
Groeten,
Gio
Ivm de zeef denk ik dat het systeem zoals Stan het voorstelt het minst belastend zal zijn.
Ik ben zelf ook al 3x geopereerd aan m'n rug (zit nu met een prothese) en heb ook al veel nagedacht over dit probleem....
Zoals Gerard al vermelde is het zand in de zeef krijgen en een put graven een groter probleem.
Groeten,
Gio
Minilodon
Hoi Xenina,
Groeten,
Gio
Groeten,
Gio
Minilodon