Bijzonder haaientandje ?
Antw: Bijzonder haaientandje ?
Hallo Allemaal,
Bovenste kaakhelft is Hexanchus.
De onderste Notorhynchus.
het tandje van Pascal durf ik zo vanaf een foto ook niet toe te schrijven aan een van bijde geslachten.
Groeten Hans
Hans
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Bijzonder haaientandje ?
Dag Bram, je slaat de nagel op de kop. Mogelijk is deze positie niet wezenlijk zeldzamer dan een andere. Wel is het zo dat tanden uit andere tandposities in de bek relatief sterk lijken op de aanliggende tanden, plus nog eens een gespiegelde versie hebben aan de andere kant. Daarbij komt nog een sample bias doordat sommige mensen nogal grof zeven (al denk ik niet dat deze zo groot is).bram schreef:
Haaientandenexperts, is deze positie nu werkelijk zeldzamer dan welke andere positie dan ook van dezelfde soort, door bijv. grotere breekbaarheid/minder vaak verloren in het leven van het beest, of is het een soort schijn, omdat elke tandenverzamelaar zo'n zonnetje nou eenmaal geweldig vind? Ben benieuwd.
Zoals je terecht aanhaalt zou ze effectief zeldzamer zijn wanneer ze fragieler zou zijn dan andere tandposities (is dat zo? ik heb m'n twijfels), of wanneer ze minder snel zou wisselen tijdens het leven van een individuele haai (geen idee).
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Bijzonder haaientandje ?
stijnboy9 schreef:
Mooie parasymphy Pascal!
Groeten,
Stijn
Hoi Stijn,
Sterk dat jij hier vanaf de foto's meteen een parasymphysaire kan van maken.....toegeven het tandje van Pascal heeft wel enkele kenmerken van maar toch!
Groeten,
Gio
[Bewerkt door Stijnboy9 op 15-02-2013 om 09:55 NL]
[Bewerkt door gigi op 15-02-2013 om 16:56 NL]
Minilodon
Om nog eens verder te gaan op de vraag van Bram....daar ik bij m'n tandjes steeds de datum waarop ik ze heb gevonden vermeld kwam ik tot de conclusie dat ik voor ik m'n eerste zonnetje heb gevonden 53 andere posities heb gevonden!
Bij die andere posities zitten ook best wel wat kleinere exemplaren.
Ik stel me nu ook wel de vraag of het mogelijk is dat o.a. mede door het kleinere formaat t.o.v. de naast liggende tanden het mogelijk is dat deze tandjes minder rap uitvielen/wisselden?
Groeten,
Gio
[Bewerkt door gigi op 15-02-2013 om 15:32 NL]
Bij die andere posities zitten ook best wel wat kleinere exemplaren.
Ik stel me nu ook wel de vraag of het mogelijk is dat o.a. mede door het kleinere formaat t.o.v. de naast liggende tanden het mogelijk is dat deze tandjes minder rap uitvielen/wisselden?
Groeten,
Gio
Minilodon
Antw: Antw: Bijzonder haaientandje ?
Hallo Stijn,stijnboy9 schreef:
Mooie parasymphy Pascal! (en de symphy van Ben mag er ook zijn!)
@Hans: mag ik deze foto opslagen op mijn pc voor eigen gebruik? (is namelijk de 1ste keer dat ik zo'n goede foto van beide geslachten zie)
Groeten,
Stijn
[Bewerkt door Stijnboy9 op 15-02-2013 om 09:55 NL]
Van mij gerust hoor.
Groeten Hans
Hans
mag ik dat ook a.u.b.? 
prachtig zeg! Zelf gevonden?
groetjes Aaron

prachtig zeg! Zelf gevonden?
groetjes Aaron