Bijzonder haaientandje ?
Bijzonder haaientandje ?
Hallo, vandaag in het gruis gevonden. Boring monster Lochem overgang Form.v.Oosterhout naar Form.v.Breda. Heb alle fotos op het net nagekeken maar niets ontdekt. Help graag. De tand is 9/10mm groot.
Gr.Ben
0000000000
Antw: Bijzonder haaientandje ?
Hallo Ben,scherven schreef:
Hallo, vandaag in het gruis gevonden. Boring monster Lochem overgang Form.v.Oosterhout naar Form.v.Breda. Heb alle fotos op het net nagekeken maar niets ontdekt. Help graag. De tand is 9/10mm groot.
Gr.Ben
Volgens mij het middelste deel van een symphise tand van een Hexanchidae.
Groeten Hans
Hans
Antw: Antw: Bijzonder haaientandje ?
Hallo Hans, wat bedoel je met het middelste deel van een symphise tand, dat zegt mij eigenlijk niet zoveel. Misschien kan je dit nog uitleggen. Gr.Benstiek schreef:
Hallo Ben,
Volgens mij het middelste deel van een symphise tand van een Hexanchidae.
Groeten Hans
edit: quote-tags aangepast
[Bewerkt door Frederik op 15-02-2013 om 10:26 NL]
0000000000
Hallo Mega_Lo. Hoe zeldzaam is dit tandje ? Ik zie ook wel gelijk dat het een bijzonder ding is, vooral omdat er geen zgn .wortel aan zit maar een diepte in de tand. Geef jij ook de naam; Hexanchidae ?Mega_Lo schreef:
ZELDZAAM trouwens.
Gr.Ben
0000000000
hallo Ben,
de wortel is afgebroken. Ik denk niet dat je verder kunt determineren dan hexanchidae.
Zo zeldzaam is het nu ook weer niet maar het is ook zeker niet algemeen. Spijtig dat het niet compleet is
groetjes
Aaron
de wortel is afgebroken. Ik denk niet dat je verder kunt determineren dan hexanchidae.
Zo zeldzaam is het nu ook weer niet maar het is ook zeker niet algemeen. Spijtig dat het niet compleet is

groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Hoi Adron. Volgens mij blijft het een moeilijkding, ik wil wel eens een foto zien van dit tandje. De plaats waar hij heeft vast gezeten daar is niet van te zien dat er wortel aan heeft gezeten . Of hadden deze haaien een ander gebit systeem. Tot nu toe niet gevonden ook niet op internet. Weet jij wat?Adron schreef:
hallo Ben,
Gr.Ben-Lochem
[Bewerkt door Frederik op 15-02-2013 om 10:27 NL]
0000000000
hallo Ben,
ik kan het tandje niet vasthouden. Kijk mss nog eens zeer goed als het niet afgebroken is. Wat mss ook mogelijk is, is dat toen het tandje uit de bek van de haai viel, de wortel is afgebroken en dat het tijdens het fossieliseren zo afgerond werd. Ik weet het niet zeker
groetjes Aaron
ik kan het tandje niet vasthouden. Kijk mss nog eens zeer goed als het niet afgebroken is. Wat mss ook mogelijk is, is dat toen het tandje uit de bek van de haai viel, de wortel is afgebroken en dat het tijdens het fossieliseren zo afgerond werd. Ik weet het niet zeker
groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Hoi Aaron. Dat is ook een mogelijkheid die aandraagt. het ding is zo klein dat het zich moeilijk laat vastleggen. Gr.BenAdron schreef:
hallo Ben,
groetjes Aaron
0000000000
- strandjutters
- Been thanked: 3 times