Pleistocene Park

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Koen
Antw: Pleistocene Park

Bericht door Koen » 27 sep 2004, 20:50

Komaan, denk eens twee seconden na! Klonen, genetische manipulatie en andere zijn pervers, leiden tot niets dan geldbejag en zijn ethisch onaanvaardbaar. Denk eens aan de mogelijke gevolgen van het tot leven wekken van uitgestorven dieren...

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 27 sep 2004, 21:01

Mensen die zulke \'nieuwe\' dingen willen doen worden altijd wel voor zot verklaard door anderen.

Ik vraag het nog eens; waarom zouden we dieren die de laatste 100jaar door de mens zijn uitgestorven niet weer tot leven mogen wekken?
Klonen, genetische manipulatie en andere zijn pervers, leiden tot niets dan geldbejag en zijn ethisch onaanvaardbaar.
Zou je deze uitspaark eens kunnen verklaren aub?

Alpha Orionis

Ammonitehunter
Antw: Antw: Pleistocene Park

Bericht door Ammonitehunter » 27 sep 2004, 21:59

Trilobite schreef:
zelfs als het ooit lukt om mammoeten of andere dieren weer tot leven te wekken, dan heb je nog het probleem dat je niet weet wat voor gevolgen het heeft, de natuur is NIET te beheersen, een heleboel mensen denken van wel of willen dat het zo was, maar dat is niet het geval. Ik ben er tegen dat er uitgestorven diersoorten tot leven gewekt worden, we kunnen beter consentreren op dieren die nog leven helpen (zoals de panda, tijger, neushoorn, zeekoe, jaguar, zeeschildpad of de coelacant .) Er zijn al zo veel dieren die onze hulp nodig hebben, en we zijn niet eens in staat om die allemaal te redden, en diersoorten tot leven wekken verstoort het ecosysteem alleen nog maar meer. Het hoort zo dat dieren uitsterven en er weer andere evolueeren. daar moeten we ons niet te veel mee bemoeien.

Ik ben het helemaal met je eens, de natuur is niet te beheersen, probeer niet te experimenteren met dingen waar je amper een fractie van begrijpt.

Hebzucht is slecht, geef daarom al je fossielen maar aan mij!!!

Koen

Bericht door Koen » 27 sep 2004, 22:00

winstbejag: noem mij maar ééns één voorbeeld van genetische manipulatie of klonen, waarbij geen geld gemoeid is. Genetische manipulatie van dieren en voedingsgewassen werkt puur monopoliserend voor bedrijven zoals Monsanto.

ethisch onaanvaardbaar: We grijpen in in het duisterste van het leven, het DNA, op een manier waarbij er geen idee is van de gevolgen. DNA is het product van enkele miljarden jaren evolutie, waarbij natuurlijke selectie de stuwende kracht is. Wij gaan als mens zomaar in 40 jaar tijd ingrijpen in het leven? Dat is toch ethisch onaanvaardbaar...

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 28 sep 2004, 18:25

winstbejag: noem mij maar ééns één voorbeeld van genetische manipulatie of klonen, waarbij geen geld gemoeid is. Genetische manipulatie van dieren en voedingsgewassen werkt puur monopoliserend voor bedrijven zoals Monsanto.
Noem me 1 ding dat echt helemaal niks met geld te maken heeft? Verder denk ik dat het ook veel met wetenshap te maken heeft!
ethisch onaanvaardbaar: We grijpen in in het duisterste van het leven, het DNA, op een manier waarbij er geen idee is van de gevolgen. DNA is het product van enkele miljarden jaren evolutie, waarbij natuurlijke selectie de stuwende kracht is. Wij gaan als mens zomaar in 40 jaar tijd ingrijpen in het leven? Dat is toch ethisch onaanvaardbaar...
Daar ga ik je niet bij tegenspreken, het is allemaal nog veel te vroeg omdat we de gevolgen van zulke dingen nog niet goed kennen. Maar na enkele jaren onderzoek zou ik daar voor de rest niet echt veel tegen hebben. Dit lijkt me wetenshappelijk gezien erg interessant en ik ben ook erg nieuwschierig.

Clonen en DNA zijn dingen die vrij nieuw zijn en schrikken dus ook snel af maar zoals dat altijd al is geweest zal de volgende generatie dat meer aanvaarden.

Alpha Orionis

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 28 sep 2004, 21:11

Tja wat kan je daar van vinden?
Ongetwijfeld dat de groep wetenschappers er met enorm veel zin aan werken maar ik denk dat we ons iets te graag laten beet nemen door ons eigen gevoel.Onze wereld gaat naar de klote in een snel tempo en je gedachten laten vertroebelen door het idee dat klonen onze wereld zal redden is denk ik niet eerlijk Als je om je heen kijkt op deze aardkloot word je vanzelf wakker.
Knutselen aan dna is levensgevaarlijk .
bedenk dat het dna van tegenwoordig een produkt is van miljoenen jaren overleven en selectie.Als gemuteerd dna zich vermengd met orgineel dna is het orgineel voorgoed verloren gegaan. Er is nog geen wetenschapper in staat dit gemuteerde dna er weer uit te krijgen.
En natuurlijk ik zou het ook geweldig vinden om een mammoet voorbij te zien rennen,maar ik zou me daarna ook afvragen WAT we hier nu echt mee opschieten.
Ik denk dat onze wereld top/de heersende klasse allang weet waar het met ons naartoe gaat op deze planeet en dat we het punt van veilig keren allang zijn gepaseerd.
Je kan je eigen daarnaast afvragen waarom ze miljarden uitgeven om te kijken of ze op een andere planeet kunnen leven.En wie zouden dan daar gaan wonen?
Niet jij en ik in ieder geval.
Tja je kan er heel wat van vinden allemaal maar ik denk dat dat weinig zal uitmaken.
mij hoeven ze in ieder geval niet te klonen
ik sterf liever uit .
gr dv

i just looove fossils

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 28 sep 2004, 22:01

Tja wat kan je daar van vinden?
Ongetwijfeld dat de groep wetenschappers er met enorm veel zin aan werken maar ik denk dat we ons iets te graag laten beet nemen door ons eigen gevoel.Onze wereld gaat naar de klote in een snel tempo en je gedachten laten vertroebelen door het idee dat klonen onze wereld zal redden is denk ik niet eerlijk Als je om je heen kijkt op deze aardkloot word je vanzelf wakker.
Dus vanaf nu mogen we helemaal niks meer doen behalve er aan denken hoe slecht we wel niet zijn en hoe we de aarde aan het verprutsen zijn. Leuke boel gaat het hier worden zo! Waarom zou ik eigenlijk fossielen verzamelen?
bedenk dat het dna van tegenwoordig een produkt is van miljoenen jaren overleven en selectie.Als gemuteerd dna zich vermengd met orgineel dna is het orgineel voorgoed verloren gegaan. Er is nog geen wetenschapper in staat dit gemuteerde dna er weer uit te krijgen.
De hele tijd ontstaat er gemuteerde DNA en dat komt niet door de mens maar door de natuur zelf! Als dat niet zo was zouden er niet zo veel verschillende levensvormen zijn, ik denk zelfs helemaal geen leven!
Ik denk dat onze wereld top/de heersende klasse allang weet waar het met ons naartoe gaat op deze planeet en dat we het punt van veilig keren allang zijn gepaseerd.
Je kan je eigen daarnaast afvragen waarom ze miljarden uitgeven om te kijken of ze op een andere planeet kunnen leven.En wie zouden dan daar gaan wonen?
Wat moeten we dan doen, ergens in een hoekje kruipen en niet meer bewegen? Zonder wetenshap hadden we niet eens geweten dat het er zo slecht aan toe gaat met onze Aarde en er kan morgen even goed een meteoriet op de aarde vallen zodat we toch allemaal dood zijn. Ik zou trouwens enorm graag eens in de ruimte gaan en ik vraag me af waarom we de dingen die om ons heen gebeuren niet mogen onderzoeken. Is het dan verboden om te \'weten\'? Dan kunnen we even goed terug naar de middeleeuwen gaan en alles verklaren via God. Ik kan je trouwens zeggen dat 20 keer meer geld aan oorlog en defentie word uitgegeven dan aan wetenshap, denk daar maar eens aan.

De mens heeft 1000 soorten doen uitsterven... maar 1 soort weer tot leven wekken... véél te gevaarlijk!!!

[Bewerkt door Betelgeuze op 28-09-2004 om 21:02 NL]

Alpha Orionis

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 29 sep 2004, 00:54

Van mij mag je doen wat je wilt het maakt toch niks uit,zolang je een ander maar niet schaad.

Dna wat op een natuurlijke weg gemuteerd is heeft een functie uitgevoerd waar het in de eerste plaats voor bedoeld was . Niet kunstmatig om een of andere eigenschap te verkrijgen waar een omhoog gevallen wetenschappertje zijn eer mee behaald.

Wat je moet doen is genieten van het leven ,je bent een van de gelukkigen die dit mag meemaken.

het is niet verboden of slecht om dingen te onderzoeken,ik denk alleen dat niet alles word vertelt aan jouw en mij.

Die 1000 ken ik, alleen die ene nog niet
Ben ook niet van mening dat het de mens ooit zal lukken om een HELE soort terug te krijgen.
Mischien een enkel individu[leuk om daarna weer op te zetten]Maar zeer zeker geen gemeenschap van dna gezonde dieren.
daar komt ook veel meer bij kijken zoals een goede biotoop waar deze dieren in thuis horen.En hoe wil je ooit de nodige variatie in dna krijgen binnen deze groep dieren?
veel ste veel problemen die veel ste veel geld kosten, geld wat er eigenlijk niet is.
Maar toch uitgegeven word omdat iemand weer eens de gouden reageerbuis wil winnen.

Het is natuurlijk maar een mening en die kan altijd veranderen.Mijn mening wat oorlog en god betreft,ik ben graag op mezelf en ik verzamel fossielen[wat gelukkig gewoon mag]
gr dv

i just looove fossils

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 29 sep 2004, 08:05

Dna wat op een natuurlijke weg gemuteerd is heeft een functie uitgevoerd waar het in de eerste plaats voor bedoeld was . Niet kunstmatig om een of andere eigenschap te verkrijgen waar een omhoog gevallen wetenschappertje zijn eer mee behaald.
De natuur is niet iets dat controle heeft op iets anders, de natuur zijn de dieren, planten en zelfs de mens. Wat is dan juist het verschil tussen kunstmatig en natuurlijke mutatie van DNA? Niet veel eigenlijk, gewoon dat kunstmatig door de mens komt(ook al maken wij deel uit van de natuur). Er zijn in heel de geschiedenis van de aarde zoveel factors geweest die daar invloed op hebben gehad en de mens is daar 1 van.

Alpha Orionis

Maarten
Antw: Antw: Pleistocene Park

Bericht door Maarten » 29 sep 2004, 08:09

davinci schreef:
mij hoeven ze in ieder geval niet te klonen
ik sterf liever uit .
gr dv
Maak je geen zorgen Davinci: we klonen je echt niet!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gesloten