Dijbeen mens?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Dijbeen mens?
Ik denk dat je potentieel zeldzame en waardevolle stukken net wel best (weloverwogen) contact opneemt met een wetenschappelijk instituut.
Wat het dijbeen betreft, ik ben er vrij zeker van dat het particulier bezit van recente menselijke resten in België in principe verboden is. Voor Nederland weet ik het zo niet. Heeft iemand een idee of suggestie wat Lidwientje zou kunnen (of moeten) doen met deze vondst?
Wat het dijbeen betreft, ik ben er vrij zeker van dat het particulier bezit van recente menselijke resten in België in principe verboden is. Voor Nederland weet ik het zo niet. Heeft iemand een idee of suggestie wat Lidwientje zou kunnen (of moeten) doen met deze vondst?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Dijbeen mens?
Naar een stads of provinciaal archeoloog.Frederik schreef:
Heeft iemand een idee of suggestie wat Lidwientje zou kunnen (of moeten) doen met deze vondst?
Navragen kun je op het provinciehuis of gemeenthuis afhankelijk van waar je woont.
Overigens is het in bezit hebben menselijke resten in NL niet verboden. De vraag is wat moet je er mee als het niet fossiel is.
Deze lijkt mij niet fossiel, dus inleveren.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
-
Ik zal eens proberen een stadsarcheoloog te vinden.
Wat betreft de vraag wat je ermee moet als het niet fossiel is: ik heb een hele bak vol dierlijke resten in ons \'museumpje\' staat, die voor zover ik begrepen heb grotendeels moet bestaan uit niet-fossiele strandvondsten. Fossiel/niet-fossiel maakt mij dan niet zoveel uit.
Wat betreft de vraag wat je ermee moet als het niet fossiel is: ik heb een hele bak vol dierlijke resten in ons \'museumpje\' staat, die voor zover ik begrepen heb grotendeels moet bestaan uit niet-fossiele strandvondsten. Fossiel/niet-fossiel maakt mij dan niet zoveel uit.
Mijn vriendin is paleo-antropoloog en zegt dat dit een menselijk bot is.
Een mooie vondst dus. Of het recent of niet recent is is moeilijk te zeggen. Hoe dan ook een archelogische vondst moet altijd gemeld worden.
http://www.racm.nl/content/xml_racm/von ... ?toc=n4-6-
En een menselijk rest ook bij de politie.
Het maakt niet uit of het door een amateur is gevonden of niet.
Als het archeologisch is dan mag je het houden nadat de melding (tenzij het in een museum thuis hoort)
[Bewerkt door cru84 op 17-11-2006 om 16:53 NL]
Een mooie vondst dus. Of het recent of niet recent is is moeilijk te zeggen. Hoe dan ook een archelogische vondst moet altijd gemeld worden.
http://www.racm.nl/content/xml_racm/von ... ?toc=n4-6-
En een menselijk rest ook bij de politie.
Het maakt niet uit of het door een amateur is gevonden of niet.
Als het archeologisch is dan mag je het houden nadat de melding (tenzij het in een museum thuis hoort)
[Bewerkt door cru84 op 17-11-2006 om 16:53 NL]
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
-
Ik heb de vondst inmiddels via gemeld bij de Nederlandse Vereniging van Archeologen waar iemand suggereerde dat ik het bot discreet in een vuilniszak kon stoppen en bij het vuilnis zetten, en bij de politie waar ik helemaal geen reactie heb gehad.
De belangstelling is in elk geval niet groot, wat ik me wel kan voorstellen, omdat het hoogstwaarschijnlijk geen vondst van grote archeologische betekenis is, en ook hoogstwaarschijnlijk ook niet interessant voor de politie.
De belangstelling is in elk geval niet groot, wat ik me wel kan voorstellen, omdat het hoogstwaarschijnlijk geen vondst van grote archeologische betekenis is, en ook hoogstwaarschijnlijk ook niet interessant voor de politie.
Je hebt in ieder geval gedaan wat je moest doen.
Ajb niet bij de vuilnis zetten. Wie van de NVA heeft dat gezegd?
Ajb niet bij de vuilnis zetten. Wie van de NVA heeft dat gezegd?
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
-
Ik weet niet meer wie ik gesproken heb. Ik heb mijn vraag gesteld aan de eerste persoon die ik op de site tegenkwam die in aanmerking leek te komen, en toen ik het antwoord gelezen had het mailtje weggegooid.
- sharkteethrene
Ja ik heb ook een rugwervel van
een mens gevonden,deze moet ik dus voor de wetenschap opsturen?,ik hoop dat het geen vrij recente is.
anders kunt u me bereiken onder jailbird
19238385755.
(haha)
mvgr rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
-
Vandaag werd ik gebeld door iemand van de politie Haaglanden waar ik mijn mailtje heengestuurd had. Hij wou weten wat ik zelf dacht van de herkomst van het bot. En of ik, gezien de locatie (Zwarte Pad) dacht dat het iets met het oorlogsgebied te maken had. Ik zei dat het bot vast en zeker met storm uit zee was gekomen, en niet uit de duinen en dat leek hem ook. Voor de zekerheid zouden er nog mensen van het bureau in mijn wijk langskomen. Die zijn geweest, hebben details over de vondst aangehoord en mijn gegevens genoteerd. Ze hebben het bot niet meegenomen, maar ik zou het bewaren voor het geval ze het toch nog nodig zouden hebben (misschien als er nog meer gevonden worden?).
Ik bewaar het dus toch maar.
Ik bewaar het dus toch maar.
- fossielengek

Ik heb deze onderkaak ook gevonden. Ik heb er ook nog niets mee gedaan. Ik weet eigelijk ook niet wat ik er mee moet. Als er iemand belangstelling heeft hoor ik het graag.
groetjes Jasper