Annularia?
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Annularia?
Hallo pearl, zoals ik al ergens anders in een topic schreef, zei ik tegen iemand dat het determineren van een fossiel voornamelijk berust op het vergelijken tussen de onbekende en beschreven soorten, daarnaast is het altijd nog mogelijk dat soorten van naam veranderen of in een ander geslacht ingedeeld worden, de uitkomst van een determinatiewerk is dus altijd relatief, ook ik weet niet alles, al doe ik wel mijn best.(Henk)
(Henk)
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: foto?
@fossilmadman; Áls je deze foto gebruikt
zet dan wel deze naam erbij.
Hallo pearl, zoals ik al eerder heb aangegeven, maak ik nooit misbrijk van andermans werk door deze ongevraagd te gebruiken, ik had je inderdaad voor toestemming gevraagd, maar nog niet ontvangen, toestemming voor gebruik van je foto`s onvang ik heel graag, en ook via e- mail, deze e- mail wordt vervolgens bijgevoegd in de archivering achter de artikels, alvast bedankt (Henk)
zet dan wel deze naam erbij.
Hallo pearl, zoals ik al eerder heb aangegeven, maak ik nooit misbrijk van andermans werk door deze ongevraagd te gebruiken, ik had je inderdaad voor toestemming gevraagd, maar nog niet ontvangen, toestemming voor gebruik van je foto`s onvang ik heel graag, en ook via e- mail, deze e- mail wordt vervolgens bijgevoegd in de archivering achter de artikels, alvast bedankt (Henk)
(Henk)
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Frisian-Old-Age
Als ik al vragen ontwijkt is dat meestal omdat ik het antwoord niet weet, of daar voor mezelf nog niet helemaal vrede mee hebt, als je je vraag nog eens zou stellen, evt. op e mail, kan ik je nu waarschijnlijk antwoord geven, (Henk)frisian-old-age schreef:
Nop,
Ben te druk doende met het runnen van de huishouding , het onderhouden van mijn sociale contacten en ter ontspanning met de hobby en detemineren.
Moet je trouwens complimenteren over het gegeven hoe je vragen ontwijkt.
[Bewerkt door fossilmadman op 27-11-2006 om 22:04 NL]
(Henk)
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Frisian-Old-Age
fossilmadman schreef:Als ik al vragen ontwijkt is dat meestal omdat ik het antwoord niet weet, of daar voor mezelf nog niet helemaal vrede mee hebt, als je je vraag nog eens zou stellen, evt. op e mail, kan ik je nu waarschijnlijk antwoord geven, (Henk)frisian-old-age schreef:
Nop,
Ben te druk doende met het runnen van de huishouding , het onderhouden van mijn sociale contacten en ter ontspanning met de hobby en detemineren.
Moet je trouwens complimenteren over het gegeven hoe je vragen ontwijkt.
[Bewerkt door fossilmadman op 27-11-2006 om 22:04 NL]
Ging over \"verzieken\" en Wikipedia, die vraag is inmiddels ruimschoots beantwoordt.
Andere vraag was: waarom zou je een bijzondere vondst(en) kosteloos aan één of ander museum donéren.Musea hebben depots vol met bijzonderheden waarvan een groot gedeelte nooit of zelden het daglicht zullen zien.Ik zeg , op mijn beurt,als men het graag wil hebben zal men over de brug moeten komen met een geldbedrag.Jij hebt als vinder ge-inversteert.Reken maar uit: auto, verzekeringen\\belastingen\\brandstof, daarbij koffie,suiker,brood,beleg - jazeker de supermarkten,boerenbedrijf en fabrieken hebben allemaal een centje bijgedragen in die éne enkele bijzondere vondst en die kosten heb jij allemaal betaald.Misschien vergezocht? Ti\'s wel de realiteit.Sta even stil bij de kleine\\grote inversteringen die je in de loop van jaren hebt gedaan ten bate van het uitoefenen van de hobby.Dan mag er toch een prijskaartje op staan? Of ben ik daar soms mis mee?
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Ik ben een andere mening toegedaan. Er gaan al genoeg waardevolle fossielen verloren in privé collecties. Ik sta met plezier fossielen af op voorwaarde dat er iets mee gedaan wordt.
Deze zoogdieren zijn beschreven en zitten nu in de collectie van het KBIN.
http://users.skynet.be/belgiansharkteet ... ammals.htm
Ook dit deel van een haaienschedel heb ik cadeau gedaan.
http://users.skynet.be/somniosus/Oligocene_skull.htm
Als je iets wil afgeven komt er soms onverwacht wel een compensatie, andere fossielen, literatuur, of alleen al de goede contacten.
Wat is nu dat ene fossiel??
Deze zoogdieren zijn beschreven en zitten nu in de collectie van het KBIN.
http://users.skynet.be/belgiansharkteet ... ammals.htm
Ook dit deel van een haaienschedel heb ik cadeau gedaan.
http://users.skynet.be/somniosus/Oligocene_skull.htm
Als je iets wil afgeven komt er soms onverwacht wel een compensatie, andere fossielen, literatuur, of alleen al de goede contacten.
Wat is nu dat ene fossiel??
- Frisian-old-age
Één heel groot verschil,dacht ik zo.
Ti\'s een verschil tussen arm en rijk.
Stel, je vindt ergens op de rommelmarkt of ergens anders een onbekend werk van een beroemd - laten we zeggen - schilder \\ componist.
Blijkt na onderzoek kapitalen te kosten, musua zijn enthousiast en staan bij wijze van spreken in de rij te trappelen van ongeduld.
Wat doe je? Geef je het weg,bedolven onder een hoeveelheid complimentjes\\bedankjes waarvan de kat of hond niet van vreten kan en dus dood gaat.
Of gooi je het onderwerp in de veiling voor de hoogste bod? Bij die laatste hebben alle partijen baat.
Jij bent blij,musea is in hun sas omdat het voor het nageslacht bewaard is gebleven en de kat ligt tevreden met een volle buik voor de kachel te spinnen. En de hond ligt kwispelend naast je.
Één vondst kan het verschil zijn tussen leven en dood.
Wat dacht je van de Loterij? Slechts met één lot kans op vele miljoenen.Blijkt dat jij toevallig het winnende lotnummer te hebben.Één vondst tussen al die andere loten.
Wat doe je?
Ook alles weggeven?
Zijn tug voorbeelden in het dagelijks leven te benoemen.
Dus wat één vondst uit?
Alles!!!!
[Bewerkt door Frisian-old-age op 28-11-2006 om 15:13 NL]
[Bewerkt door Frisian-old-age op 28-11-2006 om 15:18 NL]
Ti\'s een verschil tussen arm en rijk.
Stel, je vindt ergens op de rommelmarkt of ergens anders een onbekend werk van een beroemd - laten we zeggen - schilder \\ componist.
Blijkt na onderzoek kapitalen te kosten, musua zijn enthousiast en staan bij wijze van spreken in de rij te trappelen van ongeduld.
Wat doe je? Geef je het weg,bedolven onder een hoeveelheid complimentjes\\bedankjes waarvan de kat of hond niet van vreten kan en dus dood gaat.
Of gooi je het onderwerp in de veiling voor de hoogste bod? Bij die laatste hebben alle partijen baat.
Jij bent blij,musea is in hun sas omdat het voor het nageslacht bewaard is gebleven en de kat ligt tevreden met een volle buik voor de kachel te spinnen. En de hond ligt kwispelend naast je.
Wat dacht je van de Loterij? Slechts met één lot kans op vele miljoenen.Blijkt dat jij toevallig het winnende lotnummer te hebben.Één vondst tussen al die andere loten.
Wat doe je?
Ook alles weggeven?
Zijn tug voorbeelden in het dagelijks leven te benoemen.
Dus wat één vondst uit?
Alles!!!!
[Bewerkt door Frisian-old-age op 28-11-2006 om 15:13 NL]
[Bewerkt door Frisian-old-age op 28-11-2006 om 15:18 NL]
Antw: Antw: Annularia?
Euh, ik verzamel fossielen.frisian-old-age schreef:
Dus wat één vondst uit?
Alles!!!!
Principe \" één vondst \" geldt voor alles, dus ook voor fossielen.
Antw: Antw: Annularia?
Hela Age,frisian-old-age schreef:
...Jij bent blij,musea is in hun sas omdat het voor het nageslacht bewaard is gebleven en de kat ligt tevreden met een volle buik voor de kachel te spinnen. En de hond ligt kwispelend naast je.
Wat doe je?
Ook alles weggeven?
Ben erg benieuwd: heb je de grote klapper al gemaakt? Of moetie nog komen?
gr Pepijn
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
- fossilmadman
- Contacteer:
@Pearl
Ook hier een voorbeeld over, een ander z~n topic te verzieken, mijn excuses dat mijn vraag hiertoe geleid heeft, (Henk)
Ook hier een voorbeeld over, een ander z~n topic te verzieken, mijn excuses dat mijn vraag hiertoe geleid heeft, (Henk)
(Henk)