Prep : Ammoniet uit Texas. Euomphaloceras septemseriatum ( Cragin,1893 )
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Prep : Ammoniet uit Texas.

Hallo iedereen.
Alweer een stapje verder vanavond,ik zoek op een zijde de buitenwinding op,zo kan ik volgen waar het stuk heengaat .
Wat raar is bij deze prep is dat alle stekels verschillend qua grote en vorm,er zit zeker geen regelmaat in,het is dus voordurend goed opletten.
Eigenlijk zou Marc hier meer over moeten weten,maar hij lijkt wel van de aardbol te zijn verdwenen (Hallo Marc,waar ben je ?????)
GR
[Bewerkt door strandjutters op 26-02-2018 om 23:07 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,vanavond maar ff geprept,ik moest om 18 uur bij de Kine zijn voor mijn arm,daarna nog ff in mijn prepkot,maar het is daar lekker koud en de lucht in mijn prepnaald heb ik ook al warmer geweten

Maar je ziet hier toch dat de ammo de normale weg gaat,richting de binnenwinding.
Ik prep hier nu enkel de de twee laagste stekels of knobbels,maar de meeste zitten richting de venter,maar das voor later.
Deze ammo zal toch mijn record worden wat prep uren betreft op een Ammoniet ???
Maar het loont misschien

GR
strandjutters
Hallo Pascal, weet je zeker dat dit een Albiaan ammoniet is?
Hij lijkt sprekend op Liparoceras sp. uit het Pliensbachien.
groeten, Bert
Hij lijkt sprekend op Liparoceras sp. uit het Pliensbachien.
groeten, Bert
Elbert
- strandjutters
Hallo Elbert,ik denk niet dat het deze soort is.
Ik heb hem ff ingetikt op internet,maar deze hier heeft 7 stekels of knobbels op een rib,de grootste stekel dat je hier ziet op foto is 1 cm lang.
Ook de venter klopt niet met deze soort die jij noemt.
Maar ik denk dat ik deze ammo ooit eens heb gezien op het internet,maar het is jaren geleden en ik weet niet meer waar dit was.
Het lijkt mij zeker geen algemene soort,anders hadden we het zeker al gevonden met alle experts hier op het forum.
Ik prep rustig verder,we zien wel.
Die van jou zijn ook al aardig opgeschoten,we spreken dit voorjaar wel eens af
Hallo Elbert,op die laatste foto,s is ook heel weinig te zien van deze ammo,het is pas op de platte venter dat het meeste is te zien
GR Pascal en bedankt voor het meedenken.
[Bewerkt door strandjutters op 27-02-2018 om 22:41 NL]
Ik heb hem ff ingetikt op internet,maar deze hier heeft 7 stekels of knobbels op een rib,de grootste stekel dat je hier ziet op foto is 1 cm lang.
Ook de venter klopt niet met deze soort die jij noemt.
Maar ik denk dat ik deze ammo ooit eens heb gezien op het internet,maar het is jaren geleden en ik weet niet meer waar dit was.
Het lijkt mij zeker geen algemene soort,anders hadden we het zeker al gevonden met alle experts hier op het forum.
Ik prep rustig verder,we zien wel.
Die van jou zijn ook al aardig opgeschoten,we spreken dit voorjaar wel eens af

Hallo Elbert,op die laatste foto,s is ook heel weinig te zien van deze ammo,het is pas op de platte venter dat het meeste is te zien
GR Pascal en bedankt voor het meedenken.
[Bewerkt door strandjutters op 27-02-2018 om 22:41 NL]
strandjutters
het blijft een intrigerende ammoniet; het aantal stekels op de ribben komt overeen met Lyelliceras maar deze heeft niet zo'n lange stekels maar kleine tubercules. Douvilleiceras heeft wel dergelijke lange stekelsmaar die is het zeker niet, die heeft op het midden van de venter geen stekel. Als hij afgewerkt is kan je hem eens plaatsen op Facebook bij de groep 'cretatious ammonites', daar heb ik reeds veel determinaties gekregen waar ik er niet uit geraakte
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters
Hallo Phil,bedankt voor het mee denken,maar ik denk ook niet dat het deze soorten is.
Ik heb vanavond nog wat proberen te preppen maar dit ging niet goed,mijn compressor staat in de garage en ik prep in mijn tuinhuis,er ligt dus een leiding van 20 meter buiten,en ik denk dat er ijs in de leiding zit.
Maar met het beetje prepwerk die ik wel kon doen stijgt de kans op een ontrolde iets meer
Maar ik ben het niet zeker,wat ik wel zie is dat veel stekels zijn afgebroken voor het fossiel werd,het geeft waarschijnlijk wat over de bodem gerold,of het was een vechtertje
GR
Ik heb vanavond nog wat proberen te preppen maar dit ging niet goed,mijn compressor staat in de garage en ik prep in mijn tuinhuis,er ligt dus een leiding van 20 meter buiten,en ik denk dat er ijs in de leiding zit.
Maar met het beetje prepwerk die ik wel kon doen stijgt de kans op een ontrolde iets meer

Maar ik ben het niet zeker,wat ik wel zie is dat veel stekels zijn afgebroken voor het fossiel werd,het geeft waarschijnlijk wat over de bodem gerold,of het was een vechtertje

GR
strandjutters
-
Pascal,
Lees nu pas de berichten, was een weekje uitgeplugd met zeer zware griep.
Ammos is nu niet precies mijn specialiteit.
Zou je niet kunnen helpen met soortnamen.
Wel grappig dat er geen crab maar een ammo in zit. Hoop dat ie er mooi uitkomt voor jen.
Grt
Marc
Wel grappig dat er geen crab maar een ammo in zit. Hoop dat ie er mooi uitkomt voor jen.
Grt
Marc
Texasfossils
-
Pascal,
Grt
Marc
Grt
Marc
Texasfossils
- strandjutters
Hallo Marc,ik hoop dat het gauw beter word met die griep,ik kan er niet van meepraten wand ik heb dit nog nooit in mijn leven gehad,maar het blijkt geen pretje te zijn 
Maar een vraagje,weet je precies waar je dit stuk heb gevonden ?
Dit zou voor Phil interessant kunnen zijn.En voor mij ook
GR en beterschap.

Maar een vraagje,weet je precies waar je dit stuk heb gevonden ?
Dit zou voor Phil interessant kunnen zijn.En voor mij ook

GR en beterschap.
strandjutters
- strandjutters
Hallo iedereen.
Vandaag doe ik niet verder,moest naar de kine,en morgenavond naar de tandarts ,dus prep ik verder in het weekend,hopelijk is het dan al een beetje warmer in mijn tuinhuis.
GR
Vandaag doe ik niet verder,moest naar de kine,en morgenavond naar de tandarts ,dus prep ik verder in het weekend,hopelijk is het dan al een beetje warmer in mijn tuinhuis.
GR
strandjutters