\"tijdslagen\"Mill
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Antw: \"tijdslagen\"Mill
Isis, men is gestopt met zuigen, dus je zou een duik kunnen wagen!
Al eerder werd aangegeven, dat het kleurverschil mogelijk te maken zou kunnen hebben met het al of niet herwerkt/verspoeld zijn. Als dat waar is, kunnen blauwe tanden zowel in hogere als lager gelegen lagen voorkomen.
Al eerder werd aangegeven, dat het kleurverschil mogelijk te maken zou kunnen hebben met het al of niet herwerkt/verspoeld zijn. Als dat waar is, kunnen blauwe tanden zowel in hogere als lager gelegen lagen voorkomen.
HJ
Antw: Antw: \"tijdslagen\"Mill
In de zanden van Oorderen komt geen escheri voor, wel prachtige Carcharodon carcharias tanden.Supergraver schreef:
Hoezo een Miocene soort??? Komen deze tanden dan niet nog voor in de Zanden van Oorderen? En die zijn volgens mij mid. Plioceen.
Gr
Martijn
Hallo weer mensen,
Martijn heeft gelijk.
Jullie weigeren te luisteren naar mensen die daar elke week 3, 4 keer staan zoeken,
zoals, ik bijvoorbeeld.
Na al die jaren leer je de zuiger zo goed kennen dat ik aan de kleur en zelfs de geur van de straal kan weten of er tanden in zitten. Ik geef meteen toe dat dit niet een \'\'exact science\'\' is maar nevertheless niet genegeerd mag worden.
Idd boven in varierend van chocolade bruin tot oranje slib met plant materiaal en geen fossielen erin, dan geel zand, grind met misschien een verdwaalde tand (vaak een blauwe dan), daarna overwegend grijs zandsteen, schelpengruis met wat blauwe tanden erin maar weinig, en daaronder de \'\'goeie\'\' laag met eigelijk van alles wat, stenen, grind, schelpen, botten enz maar met fosforiet erin en overwegend donkere zwaar gemineraliseerde haaietanden.
Mijn bevindingen.
Er zouden onderwater foto\'s gemaakt moeten worden van een mooi zichtbaar afgegraven stuk. Maar ik begrijp dat dit bemoelijkt word door slib verzakkingen oa?
Heeft niemand (bruikbare) onderwater foto\'s uit Mill?
Groet,
Jaap.
Martijn heeft gelijk.
Jullie weigeren te luisteren naar mensen die daar elke week 3, 4 keer staan zoeken,
zoals, ik bijvoorbeeld.
Na al die jaren leer je de zuiger zo goed kennen dat ik aan de kleur en zelfs de geur van de straal kan weten of er tanden in zitten. Ik geef meteen toe dat dit niet een \'\'exact science\'\' is maar nevertheless niet genegeerd mag worden.
Idd boven in varierend van chocolade bruin tot oranje slib met plant materiaal en geen fossielen erin, dan geel zand, grind met misschien een verdwaalde tand (vaak een blauwe dan), daarna overwegend grijs zandsteen, schelpengruis met wat blauwe tanden erin maar weinig, en daaronder de \'\'goeie\'\' laag met eigelijk van alles wat, stenen, grind, schelpen, botten enz maar met fosforiet erin en overwegend donkere zwaar gemineraliseerde haaietanden.
Mijn bevindingen.
Er zouden onderwater foto\'s gemaakt moeten worden van een mooi zichtbaar afgegraven stuk. Maar ik begrijp dat dit bemoelijkt word door slib verzakkingen oa?
Heeft niemand (bruikbare) onderwater foto\'s uit Mill?
Groet,
Jaap.
Swampthing
Hoi Martijn,Supergraver schreef:
@Erik,
Ik ben ook nog opzoek, maar las het net op Elasmo.com
Misschien dat Pieter er iets over weet?
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 18-06-2007 om 13:25 NL]
Op Elasmo vind ik dat niet. Er staat wel een stuk van Lutz Andres, Maar uit hetgeen hij opschrijft over de stratigrafie van Mill maak ik op dat hij (van de stratigrafie) niet veel weet.
Voorlopig houd ik het erop dat escheri niet in het Plioceen zit. Als dat in Mill wel zo is, zal alleen een in-situ vondst toereikend zijn om dat aan te tonen.
Verder ben ik idd buitengewoon sceptisch. Het lijkt me in discussies een heel goede eigenschap.
Tanden zitten trouwens door het hele profiel in Mill: we vonden ze o.a. in gondmonsters van 7, 12 en 16 m. om er een paar te noemen.
...het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat er maar 1 laag is met zwarte, en 1 laag met blauwe tanden... maar dat had ik al eens gezegd.
Groeten, Erik
[Bewerkt door Erik op 18-06-2007 om 14:32 NL]
- Supergraver
Hoi Erik
Dit staat op Elasmo:
In Belgium, I. escheri becomes rare in lower Pliocene sediments (likewise Hastalis), and disappeared during the middle Pliocene (Sand of Oorderen). In contrast, the first appearance of Great White shark (Carcharodon carcharias) fossils are in the Delden Mbr (upper most Miocene - lower Pliocene, Netherlands), Sand of Kattendijk (lower Pliocene, Belgium) and Sand of Oorderen (middle - upper Middle Pliocene, Belgium
Gr
Martijn
Dit staat op Elasmo:
In Belgium, I. escheri becomes rare in lower Pliocene sediments (likewise Hastalis), and disappeared during the middle Pliocene (Sand of Oorderen). In contrast, the first appearance of Great White shark (Carcharodon carcharias) fossils are in the Delden Mbr (upper most Miocene - lower Pliocene, Netherlands), Sand of Kattendijk (lower Pliocene, Belgium) and Sand of Oorderen (middle - upper Middle Pliocene, Belgium
Gr
Martijn
Antw:

Over het stukje van Lutz Andres heb ik ook zo mijn twijfels, er worden inderdaad escheri\'s gevonden in de kattendijk maar deze zijn volgens mij herwerkt uit oudere lagen.
Hi,
I observe this topic, but I do only understand lets say a third... But I can see that you are discussing ( among other things ) the period when Isurus escheri lived. In my opinion the escheri lived from middle Miocene to lower Pliocene. This is a fact.
Concerning the colour of teeth in Mill: I cannot say anything cause I´m not counting to the \" locale Mill- gangers \"
Greetings ( I hope I did not missinterpret this thread... )
Stephan
[Bewerkt door Steph op 18-06-2007 om 15:14 NL]
[Bewerkt door Steph op 18-06-2007 om 16:05 NL]
I observe this topic, but I do only understand lets say a third... But I can see that you are discussing ( among other things ) the period when Isurus escheri lived. In my opinion the escheri lived from middle Miocene to lower Pliocene. This is a fact.
Concerning the colour of teeth in Mill: I cannot say anything cause I´m not counting to the \" locale Mill- gangers \"

Greetings ( I hope I did not missinterpret this thread... )
Stephan
[Bewerkt door Steph op 18-06-2007 om 15:14 NL]
[Bewerkt door Steph op 18-06-2007 om 16:05 NL]
www.sharktoothfan.de.tl
- Frisian-old-age
Mill is toch Zanden van Breda \\ Delden member of zit ik daar mis mee?Supergraver schreef:
Hoi Erik
Dit staat op Elasmo:
Gr
Martijn
groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Dear Stephan,Steph schreef:
Hi,
I observe this topic, but I do only understand lets say a third... But I can see that you are discussing ( among other things ) the period when Isurus escheri lived. I know 100% for sure that the escheri lived from middle Miocene to lower Pliocene. This is a fact.
Thank you for joining...
But... Stating \"I know 100% for sure\" does not add to our discussion. With all respect, there are many among us here knowing things very sure, but no-one can provide certainty (based on literature). Can you provide proof for a Lower Pliocene (Zanclean or Piacenzian) occurrence of C. escheri by means of literature references?
Best wishes, Erik
Antw: Antw: Antw: \"tijdslagen\"Mill
Ja. Mill is Mioceen en Plioceen. Dus Oosterhout en Breda.frisian-old-age schreef:
Mill is toch Zanden van Breda \\ Delden member of zit ik daar mis mee?
groetjes,