Nautilus maar welke?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Supergraver
Antw: Nautilus maar welke?

Bericht door Supergraver » 29 apr 2008, 13:20

Ik moet hiet toch Gerrit-Jan wel even in gelijkstellen. Waarom zolang door blijven emmeren, zeg?
Maw. jullie zijn nu wel weer leuk genoeg geweest.

Gr

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 29-04-2008 om 12:31 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 29 apr 2008, 13:31

Hoi Marietta,

De afbeeldingen betreffen een ander soort, maar de discussie kreeg, met dank aan Plikona een andere wending.

De nautilus is een Cymatoceras sp., nader te specifieren. Zie http://rene_bau.club.fr/cenomanien_08.htm
en http://www.mineralienatlas.de/lexikon/i ... ymatoceras

Hopelijk dat Ammun Rah nog extra documentatie kan vinden. Hij zou nog wat \'opsnorren\'.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Hoplites

Bericht door Hoplites » 29 apr 2008, 14:09

Ja, dit vind ik er meer op lijken, hoewel de ribbels bij jouw nautilus veel duidelijker/dieper zijn.

Marietta

KarelS

Bericht door KarelS » 29 apr 2008, 18:06

Heel interessant dit alles. Te classificeren onder het hoofdstuk \"Leering ende vermaeck\".:D
Hier nog een link naar het ding van Sharpe
http://www.steinkern.de/index.php?optio ... y=19&hit=1

groet,

Karel

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 29 apr 2008, 19:34

Ik heb de drie laatste berichten verwijderd. Het gebruik van de genitief (STAM + I) is door Plikona reeds duidelijk uitgelegd, deze discussie hoeft dus niet meer tot in den treure herhaald worden, zeker niet als daardoor de sfeer wat grimmiger wordt. Ik raad de betrokken forumleden aan even tot rust te komen alvorens een nieuwe bijdrage te posten.

Aanpassing : mijn bericht heeft een ander off-topic bericht gekruist, ook dit bericht heb ik verwijderd.

[Bewerkt door Frederik op 29-04-2008 om 18:37 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Nautilus maar welke?

Bericht door Gerrit-Jan » 29 apr 2008, 19:38

Frederik schreef:
Ik heb de drie laatste berichten verwijderd. Het gebruik van de genitief (STAM + I) is door Plikona reeds duidelijk uitgelegd, deze discussie hoeft dus niet meer tot in den treure herhaald worden, zeker niet als daardoor de sfeer wat grimmiger wordt. Ik raad de betrokken forumleden aan even tot rust te komen alvorens een nieuwe bijdrage te posten.

Aanpassing : mijn bericht heeft een ander off-topic bericht gekruist, ook dit bericht heb ik verwijderd.

Bedankt

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Bericht door tandenzoeker » 29 apr 2008, 19:45

Een goede website, die up-to-date is en vele vragen (kan) oplossen ivm wat de meest recente visie is op taxonimisch vlak is deze: http://paleodb.org/cgi-bin/bridge.pl?us ... ayHomePage . Het vergt wel enige oefening om er uit te krijgen wat er in zit ( er zit zeer veel in!), maar ik heb er bvb gisteren dankbaar gebruik van gemaakt. (correcte naam van enkele gastropoden in de determinatiepaginas, en de juiste auteur erbij.) Ik gebruik hem dan ook om aan de meest recente, corrcte, naam van een fossiel te geraken.
Veel plezier!

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

Erik-B
Been thanked: 1 time

Bericht door Erik-B » 02 mei 2008, 12:15

supervondst Gerrit-Jan :-S ben jaloers LoL.heb nog geen Nautilus.en wat een kwaliteit zeg!prachtig!

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Nautilus maar welke?

Bericht door Gerrit-Jan » 07 mei 2008, 03:00

Erik-B schreef:
supervondst Gerrit-Jan :-S ben jaloers LoL.heb nog geen Nautilus.en wat een kwaliteit zeg!prachtig!
Dank je!! Hoop dat je nog mooie fossielen zult vinden in Rh**ne met pinksteren!

Groet

Erik-B
Been thanked: 1 time

Bericht door Erik-B » 08 mei 2008, 20:39

dank je Gerrit-Jan .heb vandaag bevestiging gekregen van de groeve-eigenaar,dat we zaterdag de formulieren in de brievenbus moeten deponeren bij het kantoor en dat alles dan goed is.we gaan overigens nu met 4 personen.mijn schoonzus en zwager willen ook een x mee

Gesloten