Mosasaurus kaak?
- Paralititan
Antw: Antw: Mosasaurus kaak?
Hey Lanselot.lanselot schreef:
Ik was afgelopen weekend in Drente. We zijn heel even bij het Hunnebedcentrum in Borger geweest. Daar lag ook een dergelijk stuk Mosa-kaak. Ik heb er niet op gelet of het nep was of niet, maar werd €300 voor gevraagd.
Ben je ook nog naar Versteend Leven geweest?
Want daar moet je ook heel erg oppassen met wat je koopt. Toen ik nog wat jonger was (een jaar of 12/13) heb ik eens een Allosaurus tand uit Marokko gekocht. En iemand anders op dit forum had een Allo uit Algerije gekocht.
Dit bleken later gewoon Spinosaurus tanden te zijn. Dus je wordt daar ook heel erg opgelicht.
Groeten
René
Antw: Mosasaurus kaak?
Hoi Rene,
Wees gerust, ik heb niets gekocht. Al die Mosatanden, Belmnieten en Ammonieten. Ik kan me niet voorstellen dat daar nu iemand in geinteresseerd is.
Arjen
Wees gerust, ik heb niets gekocht. Al die Mosatanden, Belmnieten en Ammonieten. Ik kan me niet voorstellen dat daar nu iemand in geinteresseerd is.

Arjen
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Heej, ik ben ook afgelopen weekend nog bij het hunnebedden-centrum in Borger geweest. Heb die kaak ook zien liggen.
Dit was volgens mij geen in elkaar geknutseld stuk. Het was ook een hele grote kei (40x30 cm) met slechts iets van 3 tanden er in. Ik ben geen expert, maar dat zag er sowieso een stuk realistischer uit. Er was in ieder geval geen duidelijk metselwerk zichtbaar.
Dit was volgens mij geen in elkaar geknutseld stuk. Het was ook een hele grote kei (40x30 cm) met slechts iets van 3 tanden er in. Ik ben geen expert, maar dat zag er sowieso een stuk realistischer uit. Er was in ieder geval geen duidelijk metselwerk zichtbaar.
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Paralititan
Eigenlijk ben ik daar nu nog steeds geinteresseerd in.lanselot schreef:
Hoi Rene,
Arjen
Het is doordat jullie massaal diene brol blijven kopen dat ze nog aan de lopende band worden gemaakt. Het wordt tijd dat jullie eens in een deftig museum zelf gaan kijken hoedat er een echte kaak uitziet zodat je met kennis van zaken kunt onderhandelen met zulke heren. 

- Paralititan
Daar heb je wel helemaal gelijk in. En ik zal zelf ook niet zo snel meer een kaak gaan kopen. Je hebt helemaal gelijk, het is beter eerst naar een museum te gaan voordat je zoiets koopt. Dat zal ik zelf nu ook gaan doen. En Plikona, worden er in musea ook niet bewust vervalsingen verkocht?Plikona schreef:
Het is doordat jullie massaal diene brol blijven kopen dat ze nog aan de lopende band worden gemaakt. Het wordt tijd dat jullie eens in een deftig museum zelf gaan kijken hoedat er een echte kaak uitziet zodat je met kennis van zaken kunt onderhandelen met zulke heren.
Groeten René
Antw: Antw: Antw: Mosasaurus kaak?
... ik lees bij Plikona : \'een deftig museum\' ... !!Paralititan schreef:... En Plikona, worden er in musea ook niet bewust vervalsingen verkocht?Plikona schreef:
Groeten René
:d
grtn,mike
Kijk ik heb die kaak in het begin van mijn hobby gekocht en weet nu ook wel beter en daarom is deze topic een mooie hulp voor mensen die net als wij ook fossielen willen gaan verzamelen. En die tweede kaak die ik er bij heb staan heb ik ooit eens gekregen en dat heeft dan toch wat meer waarde voor mij.
groeten Erik.
groeten Erik.
E.J.
@Erik m,
Jouw kaak is dan nog een echte met wat bijgevoegde tanden.
@Paralititan,
\'En Plikona, worden er in musea ook niet bewust vervalsingen verkocht?\'
Dit is toch wel een zeer zware beschuldiging die nader verklaard dient te worden: Wie heeft wat waar bewust vervalst verkocht?
Jouw kaak is dan nog een echte met wat bijgevoegde tanden.
@Paralititan,
Dit is toch wel een zeer zware beschuldiging die nader verklaard dient te worden: Wie heeft wat waar bewust vervalst verkocht?
- Paralititan
Het was niet bedoeld als een beschuldiging!Plikona schreef:
@Paralititan,
Het is een vraag: worden er in musea niet bewust vervalsingen verkocht? Het lijkt mij wel minder waarschijnlijk, zeker als het een net, deftig museum is. Maar toch. Zou het niet heel misschien voor kunnen komen?
Groeten René