Overgang Cosmopolitodus hastalis - Carcharodon carcharias

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
sharkteethrene
Antw: Overgang Cosmopolitodus hastalis - Carcharodon carcharias

Bericht door sharkteethrene » 05 nov 2008, 01:58

Vol verwachting...

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Erik

Bericht door Erik » 05 nov 2008, 14:10

sharkteethrene schreef:
Vol verwachting...
Hoi Rene,

Tja... de tand lijkt er erg op, maar als deze tand geen kartels had gehad, had ik er vermoedelijk wel het plakkertje "hastalis" op geplakt... Ik weet het dus ook niet (had ik ook niet verwacht wel te doen).

Daarmee is de verspreiding van escheri wel duidelijk: hij zat in de Atlantic, en -op basis van de feiten nu- niet ergens anders.

Je geeft aan dat je vind dat mogelijkheid voor het voorkomen van escheri in de Pacific "open gehouden" moet worden.

Dat ben ik helemaal met je eens.

Het is onzinnig om pacifisch voorkomen van escheri op voorhand uit te sluiten op basis van een theorietje. Je moet als wetenschapper ALTIJD de mogelijkheid op pacifische escheri's open houden, of je nu zoekt in Chili, Madagascar of Somalie. De vondst van deze tand voegt daar denk ik niet zo heel veel aan toe.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie op mijn vragen over de transitionals. Je lijkt de mening te zijn toegedaan dat de transitie niet plaatsgebonden was, maar wel mogelijk ook in de Atlantic plaatsvond. Wat zouden (ik herhaal mijn vraag nog eens) dan de redenen zijn dat we daarvan nagenoeg niets terugvinden in de fossil record?

Groeten, Erik

[Bewerkt door Erik op 05-11-2008 om 14:16 NL]

Lanselot

Bericht door Lanselot » 05 nov 2008, 14:42

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een vraag en een onderbouwing:

Vraag: In de westkust van Zuid-Amerika worden regelmatig transitionals gevonden. Ik zie op diverse commerciele websites dat degene met de lichte karteling vaak als escheri aangeduid worden terwijl de vorm duidelijk die van een tussenvorm hastalis-GW is. Slaat men hier de plank mis en zijn die escheries niet eigenlijk transitionals?

Toevoeging: Hierbij een foto van een I. escheri van de oostkust van Noord-Amerika als een stukje onderbouwing van de Atlantische verspreiding van I. escheri.
Arjen

[Bewerkt door Lanselot op 05-11-2008 om 14:43 NL]

Erik

Bericht door Erik » 05 nov 2008, 16:15

lanselot schreef:
Vraag: In de westkust van Zuid-Amerika worden regelmatig transitionals gevonden. Ik zie op diverse commerciele websites dat degene met de lichte karteling vaak als escheri aangeduid worden terwijl de vorm duidelijk die van een tussenvorm hastalis-GW is. Slaat men hier de plank mis en zijn die escheries niet eigenlijk transitionals?
Hoi,

C. escheri is niet de tussenvorm tussen de twee, dus als iemand een transitional een escheri noemt, klopt dat niet.

Groeten, Erik

[Bewerkt door Erik op 05-11-2008 om 16:18 NL]

Supergraver
Antw: Antw: Overgang Cosmopolitodus hastalis - Carcharodon carcharias

Bericht door Supergraver » 05 nov 2008, 16:46

erik schreef:
lanselot schreef:
Hoi,

C. escheri is niet de tussenvorm tussen de twee, dus als iemand een transitional een escheri noemt, klopt dat niet.

Groeten, Erik

[Bewerkt door Erik op 05-11-2008 om 16:18 NL]
Dat zegt Arjen ook niet.
Goed lezen ;)

Gr

Martijn

Lanselot

Bericht door Lanselot » 05 nov 2008, 17:30

Dag Sean,
Dit is nou precies zo'n site die ik bedoel. Ik ken Mark en Karin als serieuze handelaren die best verstand van tanden hebben. Echter deze tanden leken mij ook GWs ipv Isirus tanden.

Arjen

Erik
Antw: Antw: Overgang Cosmopolitodus hastalis - Carcharodon carcharias

Bericht door Erik » 05 nov 2008, 17:40

lanselot schreef:

...die best verstand van tanden hebben...
Hoi A.

Deze site geeft te denken over het verstand dat deze handelaren van C. escheri hebben...

E.

Lanselot

Bericht door Lanselot » 05 nov 2008, 19:38

Dat denk ik ook

sharkteethrene

Bericht door sharkteethrene » 05 nov 2008, 21:31

Hallo Iedereen,

Als eerste wil ik hier ook even iets aan toevoegen.
Een aantal jaren geleden heb ik melding gedaan aan bovengenoemde personen,dat het hier niet om escheri betrof.
En dat de door hun aangeboden tanden "transitionals" waren.
Ook heb ik hun materiaal verzonden ter vergelijk.
Helaas is hier niets mee gedaan?

Wellicht dat een escheri beter verkoopt dan een transitional.

Groetjes,

Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Gesloten