USA trip zoekdag 3
Antw: USA trip zoekdag 3
Voor de liefhebbers.
De eerste twee slangen zijn (neem aan dezelfde slang) rattenslangen, waarschijnlijk een kruising tussen een gele rattenslang(Pantherophis obsoletus quadrivitatus) en een zwarte rattenslang (Pantherophis obsoletus obsoletus).
De laatste slang is een jonge gevlekte waterslang (Nerodia erythrogaster transversa).
Maar ook weer fantastische tanden en andere fossiele vondsten.
De eerste twee slangen zijn (neem aan dezelfde slang) rattenslangen, waarschijnlijk een kruising tussen een gele rattenslang(Pantherophis obsoletus quadrivitatus) en een zwarte rattenslang (Pantherophis obsoletus obsoletus).
De laatste slang is een jonge gevlekte waterslang (Nerodia erythrogaster transversa).
Maar ook weer fantastische tanden en andere fossiele vondsten.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- digging for it
- Contacteer:
Antw: USA trip zoekdag 3
Hoi Pedro
De laatste slang werd door de locals zelf als wather mocassin beschreven. Weet niet of dat hetzelfde is als een jonge gevlekte waterslang, maar die naam klinkt me niet giftig terwijl dit slangetje volgens de locals dodelijk was.
Groeten Patrick
De laatste slang werd door de locals zelf als wather mocassin beschreven. Weet niet of dat hetzelfde is als een jonge gevlekte waterslang, maar die naam klinkt me niet giftig terwijl dit slangetje volgens de locals dodelijk was.
Groeten Patrick
- Supergraver
Antw: Antw: USA trip zoekdag 3
digging for it schreef:
Hoi Pedro
Groeten Patrick
Water Mocassin of ook wel Cotton mouth genoemd vanwege de witte kleur in de bek is giftig maar voor gezonde volwassen mensen niet dodelijk, wel is raadzaam om binnen 24 uur na de beet medische hulp te vragen.
Mvg
Martijn
Antw: Antw: USA trip zoekdag 3
Hoi Patrick,digging for it schreef:
Hoi Pedro
Groeten Patrick
het klinkt heel eigenwijs van mij, maar die locals hebben het echt fout. De slang op de foto is echt geen watermocassin, maar wel de gevlekte of bij nader inzien de noordelijke waterslang (Nerodia sipedon). Ik herzie mijn mening omdat ik eraan denk dat jullie in North Carolina zijn geweest en daar komt de gevlekte waterslang niet voor. Alhoewel ik aan de hand van de foto toch eerder voor deze soort zou gaan. Maar vooral de jonge dieren willen nogwel eens erg op elkaar lijken.
In ieder geval een mocassin slang is het niet. Het lichaam is te slank, de tekening klopt niet en de kop is te weinig afgescheiden en te weinig driehoekig. Ook zijn de ogen te groot en steken te veel uit. Helaas kan ik niet op de foto zien of de pupil rond is of gespleten.
voor mooie voorbeelden zie http://fwie.fw.vt.edu/VHS/venomous-look ... nmouth.asp
Ook al gaan er weinig mensen aan de beet van een cottonmouth dood, maar onschuldig is de beet zeker niet en ik zou toch maar zo spoedig mogelijk medische hulp zoeken. Helaas blijft vrijwel iedere onschuldige slang voor de locals steevast een giftige slang, vooral als deze er een beetje op lijkt.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- digging for it
- Contacteer:
Antw: USA trip zoekdag 3 @ pedro
Hoi Pedro
Bedankt voor je uitleg. Dit was trouwens nog in South Carolina.
Groeten Patrick
Bedankt voor je uitleg. Dit was trouwens nog in South Carolina.
Groeten Patrick