USA trip zoekdag 3

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Hammerhead
USA trip zoekdag 3

Bericht door Hammerhead » 28 okt 2009, 09:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na lang wachten op Eddie en Steven maar gebeld. Eddie bleek naar zijn vader in het ziekenhuis te zijn.
Daarom maar op eigen gelegenheid naar de vindplaats gereden.
Bij een winkeltje hebben de meesten hun waadpak aangetrokken en op de brug boven de Creek waar niet geparkeerd mocht worden zijn we (behalve de chauffeurs) snel de auto uitgestapt en het bos ingedoken.
De auto's werden elders geparkeerd en de beide chauffeurs volgden ons.
Onderweg zou René (1) nog bijna op een grote anderhalf á twee meter lange "grass-snake" trappen die ongevaarlijk bleek.
In de kreek werden diverse auriculatissen en een Squalodon gevonden.
René (2) vond nog een pijlpunt en een kraal.
Opeens riep Patrick dat hij een slang zag.
Die zat even naast zijn zeef en keek hem aan!
Dit bleek een rode "Cottonmouth" te zijn waarvan de beet dodelijk kan zijn.
's-Avonds zijn we nog naar Eddie gegaan.
Vlak voor Charleston raakten we de tweede auto kwijt maar doordat we elkaars telefoonnummer hadden konden we elkaar toch weer terugvinden.
Eddie's vrouw toonde nog een fossiele schedel van een leeuw.
Steven kwam wat later ook nog en na de collectie te hebben bewonderd zijn we weer naar het motel vertrokken.
De laatste foto zijn mijn vondsten van die dag.

de Brabantse bende afdeling Flevoland

Colin
Contacteer:
Antw: USA trip zoekdag 3

Bericht door Colin » 28 okt 2009, 10:07

Dat zijn weer spannende verhalen zeg :D. Het zou maar wat vervelend zijn dat je gebeten wordt door een gifslang terwijl je leuke vondsten doet! Die leeuwenschedel is erg mooi zeg. Komt deze ook van dezelfde locatie waar jullie zochten? Vondsten zien er goed uit.

'Just Pick It!'

Erik-B
Been thanked: 1 time

Bericht door Erik-B » 28 okt 2009, 10:11

WoW!!! Wat een vondst die schedel ;)

Wally

Bericht door Wally » 28 okt 2009, 11:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals Jan al vertelde hebben wie die ochtend geruime tijd staan wachten op Eddy(foto 1).Gelukkig hadden we de straatnamen genoteerd en was het een klein kunstje om met de gps er te geraken.Na eerst Rene,Rene,Jan en Geert aan de brug(foto 2) te hebben gedropt,hebben Patrick en ik één wagen aan het winkeltje gaan plaatsen en met de andere terug gereden.Op een 10 min van de brug de wagen geparkeerd en verder te voet.
Blijkbaar konden onze metgezelen niet op ons wachten en waren reeds ijverig aan het zoeken(foto 3). :D
tijdens de dag kregen we een fikse regenbui over ons(foto 4 & 5).
S'avonds naar Eddy thuis geweest om zijn verzameling te bekijken.
We kregen als afscheidsgeschenk van Steve een t-shirt van zijn website cadeau.

Wally

[Bewerkt door Wally op 28-10-2009 om 11:48 NL]

Wally

Bericht door Wally » 28 okt 2009, 11:52

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat foto's van de vonsten!

Wally

Wally

Bericht door Wally » 28 okt 2009, 11:56

Afbeelding

Afbeelding

Deze tand komt ook uit de creek.Ik heb deze de dag erna van Patrick gekregen in ruil voor iets wat beter in zijn verzameling hoort!
Wally

digging for it
Contacteer:
Antw: USA trip zoekdag 3 #tripverslag#

Bericht door digging for it » 28 okt 2009, 12:55

Hoi Allemaal.

Er is al weer een hoop geschreven over deze dag, maar ik zal het tripreport nog even helemaal vertellen.

Vandaag zouden we dus wederom naar de Creek gaan van dag 1, samne met Eddie en Steve. Om 0900 uur hadden we afgesproken en we stonden dan ook keurig te wachten. helaas waren om 10.00 uur beide heren nog niet verschenen en hebben we maar gebeld. Het bleek toen dat Eddie's vader in het ziekenhuis lag. Erg vervelend dus. Uiteindelijk maar op eigen gelegenheid gegaan omdat we zo slim waren geweest om op dag 1 de GPS coordinaten te noteren voor het geval dat. Eerst iedereen weer bij het winkeltje laten omkleden waarna Wally en ik ze bij de Creek afzetten. Daarna weer terug gereden om 1 auto daar te parkeren en met 1 auto teruggereden. De rest was inderdaad al aangelopen omdat het bij hun hetzelfde is als bij alle fossielen zoekers, als je in de buurt bent, kun je gewoon niet wachten. Toen we hun bij de Creek weer ontmoeten vertelden ze meteen het verhaal van een 1 1/2 meter grote grass-snake die ze ontmoet hadden. Deze, gelukkig onschuldige, waterslang was rustig over het paadje heen komen kruipen. Daarna hebben ook Waaly en ik ons plekje opgezocht om tandjes te gaan zoeken. Wederom was de Creek mij goedgezind, en ik heb dan ook weer diverse auriculatussen gevonden (helaas ook veel stukken). Ook heb ik nog een erg mooi squalodon kies gevonden. Tijdens ons verblijf in deze creek kregen we wel nog een gigantische regenbui over ons heen. Je kunt je niet voorstellen hoe hard het regende. Het was net of iemand gewoon een scherm over ons heen trok, zo hard regende het. Volgens Wally was het waterpeil na de bui wel 10 cm gestegen, want de tak waar hij zijn zeef opzetten stond onder water. Even later kreeg ik nog de schrik van mijn leven. Terwijl ik mijn zeef op de oever had gezet en er met mijn hand tussen het materiaal aan het zoeken was, zat er ineens vanuit het niets een 30 cm groot slangetje aan de linkerzijde van mijn zeef. Dit bleek dus een wather moccasin (geen rode cottonmouth) te zijn. Dodelijk giftig en erg agressief, Eddie zij dat als er een was er ook nog wel meer zaten. Echt dus tegen mijn zeef aan. Ik ben een meter teruggestapt en hoorde me nog roepen "er zit een slang tussen mijn benen". Rene 123 heeft er nog leuke foto's van gemaakt terwijl ik stil stond, want elke beweging die ik maakte werd door het slngetje gevolgd. Toen ik daarna zelf op de kant stond en nog fot's wilde maken was hij ineens weg, maar ik had het niet meer. Even later stond ik namelijk weer in het water om mijn zeef onder water op te pakken en voel ik ineens iets langs mijn arm. Ik geloof dat ik wel een meter omhoog sprong. Gelukkig moesten we weer vrij snel daarna gaan omdat we 's-avonds nog naar Eddie zoden gaan.
Terug dus naar het hotel voor een snelle douche. Vanavond werd het ook een snelle hap, dus op naar de burger king. Hier voor $6,50 een medium wopper menu besteld. Het is maar wat je medium noemt, want alleen al de cola is een 1/2 liter die je onbeperkt mag bijvullen. Daarna meteen naar Eddie toe.
Onderweg zijn we elkaar nog even kwijt geraakt. We hadden namelijk het idee dat we de goede auto volgden totdat ik opeens zei dat het een Jeep was en dus niet hun auto kon zijn. Ondertussen stonden we wel bij deze persoon bijna op zijn oprit. Na wat gebeld te hebben, hebben we elkaar gelukkig toch weer terug gevonden en stonden we om 8 uur bij Eddie op de stoep. Nu hebben we dus ook kunen zen hoe zo'n trailerwagen er van binnen uit ziet. Later kwam ook Steve nog en we hebben een erg gezellige en droge avond gehad. Het blijkt namelijk niet de gewoonte te zijn dat je iets te drinken krijgt aangeboden als je bij iemand op bezoek gaat. Als we echter volgend jaar weer zouden komen waren we welkom om bij un te komen slapen. De terugreis naar het hotel liep gelukkig voorspoediger zodat we allemaal weer heel terug arriveerdeb en ons konden gaan voorbereiden op de volgende dag.

Groeten Patrick

[Bewerkt door digging for it op 28-10-2009 om 13:25 NL]

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 28 okt 2009, 13:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier vast wat foto's

Foto 1: werveltjes
Foto 2: baracudatandjes
Foto 3: roggenstaartstekels
Foto 4: kauwplaten roggen
Foto 5: stuk dekschild schildpad
Foto 6: kamelen kies (een halve)
Foto 7: tijgerhaai
Foto 8: contortus
Foto 9: vorax
Foto 10: spyrna

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 28 okt 2009, 13:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat foto's
Foto 1: wat kleinere tandjes
Foto 2: tanden van het een of ander
Foto 3: hemipristus
Foto 4: alopias
Foto 5 en 6: wat fragmenten van een vissenkaak met de tandjes nog erin.
Foto 7: krokodil
Foto 8: de wat mindere auriculatussen

greets

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 28 okt 2009, 13:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste sessie foto's

Foto 1: de wat betere auric's
Foto 2: mijn top auric's van die dag
Foto 3: squalodon kies
Foto 4: Eddie's amerikaanse leeuwen schedel
Foto 5: Indiaanse artefacten gevonden door Eddie
Foto 6: onze geweldige maaltijd bij de burger king.

Greets

Gesloten