Invloed van (zon)licht op haaientanden?
Antw: Invloed van (zon)licht op haaientanden?
Hogst, je hebt volkomen gelijk!
-
On topic;
ik ken, niet geheel toevallig, een bekende Belgische haaienexpert.
Al zijn vitrine kasten met fossiele en recente specimen waren afgedekt met doeken of waren die opgeborgen in laden.
De ruiten van de kamer waren de hele dag geblindeerd.
Op mijn vraag waarom. Was het antwoord dat veel haaientanden en andere fossielen verkleuren onder invloed van licht.
Dus om de oiginele kleur te behouden beter niet te veel licht toelaten, dit is zo benadrukte hij vooral in het belang van wetenschappelijke collecties.
-
On topic;
ik ken, niet geheel toevallig, een bekende Belgische haaienexpert.
Al zijn vitrine kasten met fossiele en recente specimen waren afgedekt met doeken of waren die opgeborgen in laden.
De ruiten van de kamer waren de hele dag geblindeerd.
Op mijn vraag waarom. Was het antwoord dat veel haaientanden en andere fossielen verkleuren onder invloed van licht.
Dus om de oiginele kleur te behouden beter niet te veel licht toelaten, dit is zo benadrukte hij vooral in het belang van wetenschappelijke collecties.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Invloed van (zon)licht op haaientanden?
Poilu schreef:
Ik doe daarom nogmaals een dringend beroep aan een ieder om te trachten zijn of haar steentje aan onze beschaving bij te dragen.
Stichtelijke groeten van Hogst.
Ik heb derhalve mijn bericht maar weggehaald! (hij is toch nog wel te lezen in de kopieeerde berichten van Mike en consorten). Hoop dat de heren ook mans genoeg zijn en hun insinuerende berichten en toespelingen (onderschriften) te verwijderen en daarna op te zouten. Zal dit bericht vervolgens ook verwijderen.
Vriendelijke groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Supergraver
@ Ahuijsmans,
Bedankt voor de tip
Maarre zit er voor die kleiwand ook 'plastiek'? Zo ja, dan heb ik nog wel een leuk ideetje
Mocht bellen 's nachts niet het gewenste resultaat opleveren LOL
Plikona en Mike, kennen jullie het verhaal van de gene die de eerste steen mag werpen?
Je 'Alo, alo' kun je misschie ook wel weghalen.
Misschien is het goed gesteld met jullie fossielenkennis, maar jullie mensenkennis laat nog heel wat te weten over. Jammer want er was toch een tijd dat ik dacht dat we mekaar wat beter begrepen......
gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 07-05-2010 om 11:56 NL]
Bedankt voor de tip

Plikona en Mike, kennen jullie het verhaal van de gene die de eerste steen mag werpen?
Je 'Alo, alo' kun je misschie ook wel weghalen.
Misschien is het goed gesteld met jullie fossielenkennis, maar jullie mensenkennis laat nog heel wat te weten over. Jammer want er was toch een tijd dat ik dacht dat we mekaar wat beter begrepen......
gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 07-05-2010 om 11:56 NL]
Antw: Antw: Antw: Invloed van (zon)licht op haaientanden?
...Gerrit-Jan schreef:Poilu schreef:
Ik doe daarom nogmaals een dringend beroep aan een ieder om te trachten zijn of haar steentje aan onze beschaving bij te dragen.
Stichtelijke groeten van Hogst.
Ik heb derhalve mijn bericht maar weggehaald! (hij is toch nog wel te lezen in de kopieeerde berichten van Mike en consorten). Hoop dat de heren ook mans genoeg zijn en hun insinuerende berichten en toespelingen (onderschriften) te verwijderen en daarna op te zouten. Zal dit bericht vervolgens ook verwijderen.
Vriendelijke groet

zeg mij eens welke insinuerende berichten ik naar jouw adres heb geplaatst ? en neen, ik zie geen enkele reden waarom ik jouw zou moeten mailen, ik heb je immers niks te vertellen ... .
grtn,mike
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
mike schreef:
..ik zie geen enkele reden waarom ik jouw zou moeten mailen, ik heb je immers niks te vertellen ... .
Doe het dan ook niet hier!! Het is uitermate irritant!
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Zo, nu heeft iedereen de gelegenheid gehad zijn ergernissen weer eens te spuien en het altijd smeulende vuurtje weer te doen oplaaien.Zullen we de rest van het jaar ons maar weer beperken tot het doel van het forum?
(Het gevaar van tanden is dat ze geneigd zijn tot bijten. Ik verzamel ze dan ook niet:D)
met vriendelijk groet voor beide partijen
Jan
(Het gevaar van tanden is dat ze geneigd zijn tot bijten. Ik verzamel ze dan ook niet:D)
met vriendelijk groet voor beide partijen
Jan
De senioribus nil nisi bene
- Supergraver
Antw: Antw: Invloed van (zon)licht op haaientanden?
Hmmmm.... volgens mij een quote die Friedrich Nietzsche nogal graag gebruikte.plikona schreef:
@Martijn,
Waarvan acte
Mijn vraag is dan: 'wie is het dan die ons wat verbiedt en heeft hij wel het recht om ons wat te verbieden?'
Gr
Martijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Mokerman is terug van vakantie 
@Ahuijsmans: middels de forumregels vragen we om niet op deze manier vindplaatsen te plaatsen op dit forum. Daar hebben we goede regels voor, ik vraag dan ook deze regel te respecteren. Plikona wijst je hier m.i. volkomen terecht op?
@ Plikona & Dirk: bedankt voor die enkele zeer constructieve bijdragen, maar hou toch die persoonlijke vete van dit forum. gelijk hebben en het met tact verwoorden zijn twee verschillende dingen, alsjeblieft zeg.
@ GJ: "klagen, brallen, en kontkruipen"? vind je dat nu echt nodig? en het is me idd al opgevallen dat er wel eens een nachtelijk berichtje geplaatst wordt dat snel weer verdwijnt. Pas daar toch maar mee op.
@ allen: Dit topic gaat over de kleur van haaietanden, niet over vetes tussen enkelingen waar de rest van het forum geen moer aan heeft.

@Ahuijsmans: middels de forumregels vragen we om niet op deze manier vindplaatsen te plaatsen op dit forum. Daar hebben we goede regels voor, ik vraag dan ook deze regel te respecteren. Plikona wijst je hier m.i. volkomen terecht op?
@ Plikona & Dirk: bedankt voor die enkele zeer constructieve bijdragen, maar hou toch die persoonlijke vete van dit forum. gelijk hebben en het met tact verwoorden zijn twee verschillende dingen, alsjeblieft zeg.
@ GJ: "klagen, brallen, en kontkruipen"? vind je dat nu echt nodig? en het is me idd al opgevallen dat er wel eens een nachtelijk berichtje geplaatst wordt dat snel weer verdwijnt. Pas daar toch maar mee op.
@ allen: Dit topic gaat over de kleur van haaietanden, niet over vetes tussen enkelingen waar de rest van het forum geen moer aan heeft.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)