Hannover / Lengerich
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Hannover / Lengerich
Colin schreef:
De pachydiscus heb ik helaas niet mee kunnen nemen uit de groeve. Het is volgens mij ook een Lewesiceras mantelii (Maar dit kan ik mis hebben, veel meegemaakt in één weekend) Marijke en ik zijn afgelopen zaterdag naar de groeve geweest om het stuk te bergen samen met de uitbater van de groeve. Ik heb hem geinformeerd over het stuk en zijn samen gaan kijken. Daar is gebleken dat dit de eerste vondst is van een groot en compleet exemplaar. Mij is toen gevraagd het stuk af te staan aan de groeve. Dit ten behoefte van educatie en het publiek. Hiervoor heb ik een prachtig afgietsel gekregen van een andere grote ammoniet die hier gevonden is. Namelijk een Acanthoceras rhotomagense (Zie afbeelding). Tevens het boek Kalk, Natur und Landschaft. Dit boek behandeld alle aspecten van het Teutoburger woud. Tevens mogen Marijke en ik een keer mee op tour met de uitbater door de groeve. Al met al een ontzettend leuke uitkomst bij deze vondst. In september wordt de vondst tentoongesteld bij de open dag van de firma Dyckerhoff in Lengerich.
Hierover zal ik tijdig een berichtje plaatsen voor de liefhebbers.
Respect Colin!!!
Ps: prachtig verslag en schitterende vondsten. Haar hier graag bij willen zijn, maar zat helaas met de BVP in Engeland (Jurassic coast)

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Everhardus
Antw: Hannover / Lengerich
Ha G-J,
Ook niet verkeerd zeg, Jurassic Coast....Nog wat gevonden ? gr,marcel
Ook niet verkeerd zeg, Jurassic Coast....Nog wat gevonden ? gr,marcel
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Hannover / Lengerich
Spongebob schreef:Het belangrijkste is (vrije) tijd. Een Paasweekend kun je gebruiken om te zoeken, maar ook om eens lekker in de zon/schaduw te borstelen. Ik heb geen straalapparaat dus moet het allemaal met een (messing)borstel, wat mesjes en water.bram schreef:
Heb je dat allemaal met een simpele borstel en mesje en veel geduld voor elkaar gekregen?
Hier één van de Micrasters en een Pseudoscytalia fastigata.
Prachtige Micraster Tom!!
@Marcel: moet ze nog preppen en dan fotograferen, maar sfeerfoto's zijn al te zien op mijn facebook

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Hannover / Lengerich
Bedankt voor je leuke reactie GJ! (en de rest ook)
Jammer dat je er niet bij was! Had het wel leuk gevonden jou weer eens in de buurt te hebben als zoeker. Vorige keer in Misburg had ik mij kostelijk vermaakt. Wie weet als je weer eens in de buurt van Holland bent XD.
@ Tom: Prachtige dingetjes hoor! Vooral de spons met foram vind ik erg speciaal. Hoop inderdaad dat Camiel geen spijt gaat krijgen. Vermoedelijk moet het ook eerst een zee-egel worden voordat hij dat wel doet haha. Ik ga vermoedelijk dit weekend ook even tijd besteden aan de preparatie van vondsten van afgelopen Hannover. Zal eens kijken of ik tijd vrij kan maken deze te posten
.
Jammer dat je er niet bij was! Had het wel leuk gevonden jou weer eens in de buurt te hebben als zoeker. Vorige keer in Misburg had ik mij kostelijk vermaakt. Wie weet als je weer eens in de buurt van Holland bent XD.
@ Tom: Prachtige dingetjes hoor! Vooral de spons met foram vind ik erg speciaal. Hoop inderdaad dat Camiel geen spijt gaat krijgen. Vermoedelijk moet het ook eerst een zee-egel worden voordat hij dat wel doet haha. Ik ga vermoedelijk dit weekend ook even tijd besteden aan de preparatie van vondsten van afgelopen Hannover. Zal eens kijken of ik tijd vrij kan maken deze te posten

'Just Pick It!'