Knokke. Oesterparels ??
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Knokke. Oesterparels ??

Hallo Parelman,hier zijn de parrels samen op foto,7 stuks plus vandaag ééntje laatste foto.ze lijken toch een beetje op elkaar vind ik.GR Pascal(Ik heb ze doorgestuurd naar Naturalis,we worden wel wat wijzer)
strandjutters
Wat een geweldig topic en wat veel leuke pareltjes. Zelf heb ik een paar kleintjes uit Miste, die zijn parelig grijs. Ik voel een nieuwe hobby opkomen, pareltjes verzamelen8)
gr
pearl:)
gr
pearl:)
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- strandjutters

Hallo iedereen,in mijn schelpen gruis die ik deze week meenam naar huis,zit een Amerikaanse zwaardschede,tot mijn verbazing zit er nog een parel in vast,leuk meegenomen zou ik zeggen.GR
[Bewerkt door strandjutters op 26-03-2012 om 00:04 NL]
strandjutters
het lijken idd op oesterparels het type zie ik alleen zo even niet nou is het op de foto ook moeilijk te zien moet ik toegeven
k heb deze week alleen een ipad en geen computer vanwege onderhoud dus geen foto s van oude collectie s hier op
de zwaardschede is idd een leuke het is een heel klein blistertje ( parel is het pas als het eruit is ) vaak zie je bij blisters ook aan de achterkant van de schelp een klein gaatje zitten waar de indringer de schelp is in gekomen
vandaag was er op ebay een grote 23 cm rode abalone uit Californië met een stuk of 5 blisters van meer dan 10 mm heel gaaf zat alleen niet op het bieden te letten en nu heeft iemand anders hem voor 15 usd
hier een voorbeeld van een hammer oyster met blister
http://www.ebay.com/itm/Isognonum-isogn ... 4102wt_956
is trouwens een goede prijs voor en schelp met blister 6 euro ofzo haha en er is geen parel cultivatie met deze oester dus het zal een natuurlijk gevormde zijn i heb deze al in de verzameling vandaar dat ik hem op ebay laat voor een ander
k heb deze week alleen een ipad en geen computer vanwege onderhoud dus geen foto s van oude collectie s hier op
de zwaardschede is idd een leuke het is een heel klein blistertje ( parel is het pas als het eruit is ) vaak zie je bij blisters ook aan de achterkant van de schelp een klein gaatje zitten waar de indringer de schelp is in gekomen
vandaag was er op ebay een grote 23 cm rode abalone uit Californië met een stuk of 5 blisters van meer dan 10 mm heel gaaf zat alleen niet op het bieden te letten en nu heeft iemand anders hem voor 15 usd

hier een voorbeeld van een hammer oyster met blister
http://www.ebay.com/itm/Isognonum-isogn ... 4102wt_956
is trouwens een goede prijs voor en schelp met blister 6 euro ofzo haha en er is geen parel cultivatie met deze oester dus het zal een natuurlijk gevormde zijn i heb deze al in de verzameling vandaar dat ik hem op ebay laat voor een ander

ik zoek echte parels van alle schelpen van
fossiel tot nieuw zolang ze maar niet
gekweekt zijn heeft iemand parel gevonden
of schelpen met blister parels graag koop of
ruil ik deze van jullie om de collectie zo ruim
mogelijk te krijgen :)
strandjutter ik heb je foto doorgestuurd naar wat parel mensen die waarschijnlijk wel kunnen zeggen welk type het is
ik laat het weten als ik een reactie heb
ik laat het weten als ik een reactie heb

dit is de site van een lab wat veel parel kennis heeft alle anderen museums en geologische mensen zitten 90 % in kennis hier vandaan haha
is ook het beste rapport bij echte parels
http://www.ssef.ch/
probleem is wel weer dat een rapport meer kost dan de parel in 99% van de gevallen zal waard zijn
in het geval dat een parel rose ( conch ) is met een flam stuctuur en 2 cm groot dan gelijk hierheen sturen voor een rapport

http://www.fossiel.net/forums/resize.ph ... G-0394.jpg
hier een afbeelding van een witte parel met flam structuur deze parel is 11 mm en van een doopvontschelp uit indonesie deze parel heb ik ooit gevonden tussen oude spullen van een ned indie soldaat

[Bewerkt door parelman op 21-03-2012 om 05:27 NL]

hier een paar foto s uit me collectie
hier afbeeldingen van een cyprea met blister erin
een haliotis fulgens uit nieuw zeeland met blister
een oester met een blisterl die op een eend lijkt

4 clams en een cassis cornuta met een blister precies op de lip
de losse parels zijn alle drie van een abalone haliotis fulgens uit nieuw zeeland
[Bewerkt door parelman op 21-03-2012 om 05:36 NL]
- strandjutters

Hallo parelman,wat een mooie uitleg en collectie,ik weet eigenlijk niet zoveel van parels af,alleen weet ik er een paar te vinden.Deze week had ik er drie,als je er naar uitkijkt vind je ze geus wel denk ik.Bij deze wat foto's van mijn nieuwe vondsten.Ik heb een antwoord van Peter Moerdijk in verband met de parels gekregen,maar we zijn er nog niet uit wat het precies zijn,het zijn zeker parels,maar de soort tasten ze bij Naturalis ook nog volledig in het duister.GR Pascal
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,en nog ééntje die ik vanavond heb gevonden.GR
strandjutters
het moeilijke is dat iedere schelp parels maakt de parels lijken op de eerste plaats op scallop parels maar deze hebben ook weer een structuur die hier totaal niet op lijkt
de reden dat parels mij zo aanspreken is ook deze reden de parel wereld is een wereld waar we heel weinig van af weten vergeleken met andere mineralen natuur dingen zelfs extreem weinig
de meeste experts weten niet eens dat er parels bestaan van veel schelpen de slimste edelsteen mensen van de wereld die van de gia geologische instituut van Amerika snappen zelf de helft van de tijd niet waar ze naar zoeken en wat ze doen met parels ik heb voor de grap weleens een moeilijke opgestuurd waar ik bij terug kreeg dat het een gecultiveerde ( door de mens geholpen parel was ) dat was knap aangezien het van een schelp kwam die nog nooit gecultiveerd was
het mooiste is schelpen vinden waar de parels nog in zitten zodat er gelijk bewijs is waar deze uitkwam etc
ik denk zelf dat er de komende jaren nog veel leuke info op het gebied van parels naar boven zal komen nu er meer mensen opletten
snel zal ik er nog wat voorbeelden op zetten
grt
dan

de reden dat parels mij zo aanspreken is ook deze reden de parel wereld is een wereld waar we heel weinig van af weten vergeleken met andere mineralen natuur dingen zelfs extreem weinig
de meeste experts weten niet eens dat er parels bestaan van veel schelpen de slimste edelsteen mensen van de wereld die van de gia geologische instituut van Amerika snappen zelf de helft van de tijd niet waar ze naar zoeken en wat ze doen met parels ik heb voor de grap weleens een moeilijke opgestuurd waar ik bij terug kreeg dat het een gecultiveerde ( door de mens geholpen parel was ) dat was knap aangezien het van een schelp kwam die nog nooit gecultiveerd was

het mooiste is schelpen vinden waar de parels nog in zitten zodat er gelijk bewijs is waar deze uitkwam etc
ik denk zelf dat er de komende jaren nog veel leuke info op het gebied van parels naar boven zal komen nu er meer mensen opletten
snel zal ik er nog wat voorbeelden op zetten
grt
dan