Marokkaans kerstcadeau
-
Antw: Marokkaans kerstcadeau
Tja maar dan moet ge ook alles hebben om te stralen hé 
Zal zien hoe ik het oplos.
Vandaag doe ik niets meer. Sebiet slapen sé. De baby is op logement bij de grootmoeder. Ik nog eens een nacht lekker slapen
. Binnen een uurke slaap ik al.

Zal zien hoe ik het oplos.
Vandaag doe ik niets meer. Sebiet slapen sé. De baby is op logement bij de grootmoeder. Ik nog eens een nacht lekker slapen

-
Na een goede een paar uur verder gedaan. Hij is er bijna uit zonder al teveel schade. Met het blote oog zie je er niets van. Dat dun wit laagje is superdun. Was moeilijk te verwijderen met het blote oog maar is toch goed gelukt.
Een stukje van het derde thoraxsegment was blijkbaar niet stevig geplakt en is los gekomen.
Heb het gelukkig terug gevonden en als hij er volledig uit is plak ik het terug op zijn plaats.
Volgende stap de rechterkant. Hoop dat deze wat beter gaat.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Tim,ik zeg niet veel maar volg het wel.
Goed prepwerk
GR Pascal
Goed prepwerk

GR Pascal
strandjutters
Ziet er goed uit.
Beter dan zijn broertje die ik thuis net klaar heb. Bijna elk thorax segment heb ik geraakt of geschaafd.
Deze is ook van zguilma neem ik aan?
In tegenstelling tot wat ik normaal zie liet de matrix goed los waar de pukkeltjes zaten en slecht waar het glad was????
Beter dan zijn broertje die ik thuis net klaar heb. Bijna elk thorax segment heb ik geraakt of geschaafd.
Deze is ook van zguilma neem ik aan?
In tegenstelling tot wat ik normaal zie liet de matrix goed los waar de pukkeltjes zaten en slecht waar het glad was????
oeps...
-
Dan is het goed Pascal

Ken het Ivo. Ben net nog bezig geweest aan de andere kant. Niet te geloven hoeveel verschil erop kan zitten. Niets wil lossen. Alles plakt gewoon aan de schaal. Dit moet ik verder doen onder de bino of ik ga teveel raken. Dat neusje is een ramp. Het gladde gedeelte valt nog mee, buiten dat laatste witte laagje. Het lijkt alsof hij verschillende keren geraakt is maar dat zijn gewoon heel kleine pelletjes die ik er zo niet af krijg. Daar heb ik echt wel vergroting voor nodig evenals voor al dat prut op de neus tussen de pukkeltjes. Ik kijk hem wel constant na met zo een miniloepje om zeker te zijn. Vanwaar hij is weet ik nog niet. Moet de info nog vragen aan Frederik

Stuur eens een foto door. Kan ik eens zien of het wel zo erg is.
Tim,
de rechterzijde lijkt meer plakkerig te zijn dan de linker zijde. Die linker kant is er in elk geval al mooi uitgekomen.
Met een bino kan je inderdaad de naald beter volgen als je het oppervlak van de trilobiet nadert en zo schade voorkomen.
Ik wens je in elk geval een vaste hand voor het verdere werk.
Lugo
de rechterzijde lijkt meer plakkerig te zijn dan de linker zijde. Die linker kant is er in elk geval al mooi uitgekomen.
Met een bino kan je inderdaad de naald beter volgen als je het oppervlak van de trilobiet nadert en zo schade voorkomen.
Ik wens je in elk geval een vaste hand voor het verdere werk.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Denk dat fred zguilma zegt. Of moet me vergissen.
Ja dat plakken rondom die tuberkels... zelfs onder de bino gaat da t lastig worden.
Ja dat plakken rondom die tuberkels... zelfs onder de bino gaat da t lastig worden.
oeps...
-
Even wat raad van de experts (Frederik, Lugo, Ivo,...)
Iemand een gedacht wat deze kan zijn. Ik denk dat hij van Hamar Laghdad in Jerf komt
Is ongeveer 3cm lang.
Ook hoe kan ik best aan deze beginnen. Denk dat de scheiding tussen matrix en schaal niet
denderend gaat zijn. Moet ook streepjes zetten om de steen terug te verlijmen want er is zo goed als geen samenvoeg punt (of hoe je het ook moge zeggen) Het enige punt dat er is om de steen terug samen te voegen moet weg geprerareerd worden denk ik.
Gaat geen makkelijke taak worden deze.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De Diademaproetus komt uit de regio van Foum Zguid.
Die doorsnede die je in je laatste post toont... wat het is, is moeilijk te zeggen vanop foto. Doet denken aan Gerastos, maar er zijn zeker nog mogelijkheden.
De herkomst, dat wordt problematisch. Hamar Laghdad en Jorf ('Jerf' is me onbekend). zijn twee heel verschillende plaatsen. Maar op basis van de lithologie zou het me verbazen moest deze uit Jorf komen.
Die doorsnede die je in je laatste post toont... wat het is, is moeilijk te zeggen vanop foto. Doet denken aan Gerastos, maar er zijn zeker nog mogelijkheden.
De herkomst, dat wordt problematisch. Hamar Laghdad en Jorf ('Jerf' is me onbekend). zijn twee heel verschillende plaatsen. Maar op basis van de lithologie zou het me verbazen moest deze uit Jorf komen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)