Marokkaans kerstcadeau
-
Marokkaans kerstcadeau
Het vrouwke heeft mij weer maar eens verrast.
Vorige week stond de postbode voor de deur met een pakketje uit Marokko.
Blijkbaar heeft ze achter mijne rug bij eene Marokkaan wat te prepareren trilobieten gekocht. En die heeft zich aan zijn woord gehouden en ze opgestuurd.
Dat had ikzelf niet gedaan zo iemand geld geven die je van haar nog pluim kent, maar blijkbaar is hij toch te vertrouwen. En ze heeft nog steeds een ander cadeauke voor bij kerst zelf. Hoop dat het even leuk gaat zijn.
Maar nu verder.
Ik kon mij natuurlijk niet bedwingen om toch 1 stuk al eens aan te vallen.
Heb er achteraf bekeken wel niet de makkelijkste uitgekozen. Linkerkant zat in het verweringsvlak en de matrix plakt er erg hard aan. De ogen en neus moeten nog gebeuren, maar pas als ik mijn bino heb. Elk kegeltje op de neus moet ik stuk voor stuk vrijmaken.
De rechterkant ging vrij vlot. Links was dus een ander verhaal, korrel voor korrel verwijderd en er is nog wel wat werk aan. Maar ben wel tot nu toe fier op mezelf. Heb hem rustig (tot nu toe +-20u) geprepareerd en maar een enkele keer net geraakt. Het is nog een werk in proces maar wou toch al even wat tonen.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Marokkaans kerstcadeau
Hey Tim, dat ziet er goed uit. Je ziet dat, als je dit soort stukken rustig aanpakt, het resultaat er ook naar is, proficiat!
Het klopt dat je best even wacht tot je onder vergroting kan werken om dat neusje aan te pakken. Dit pukkeltjes gaan een vaste hand vragen. Veel succes daarmee!
Het klopt dat je best even wacht tot je onder vergroting kan werken om dat neusje aan te pakken. Dit pukkeltjes gaan een vaste hand vragen. Veel succes daarmee!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Bedankt Frederik. Ja ben er rustig aan bezig en bevalt me prima. Met de andere wacht ik nog. Eerst oefenen op jou stukken, maar kon me echt niet houden om aan deze te beginnen. Was vrij groot en wou weten wat het was. Hij heeft er geen papier bijgestoken wat in welke steen zit. Moet hem nog eens contacteren of hij het me kan zeggen. De prijs vind ik ook ok. 20euro het stuk 140euro voor 6stuks verzending bij.
Het zijn wel niet de makkelijkste stukken.
Bv de 2de foto, deze is erg klein en fragiel lijkt me. Foto 3 zal heel moeilijk worden mits ik geen beginpunt heb. De ander zouden moeten meevallen. Hoop ik toch.
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Jammer dat er geen documentatie bij zit. Maar we zullen uiteindelijk normaal gezien wel eea kunnen afleiden op basis van de soort en lithologie.
De lithologie (en vooral de kleur) wil wel eens bedriegelijk zijn vanop foto's, en zeker als deze in kunstlicht zijn gemaakt. Het is dus niet eenvoudig om hier veel op te zeggen, maar here goes:
1) Phacopide. Ik heb een idee van de mogelijke locatie, maar dat is te speculatief vanop foto. Het zou me niet verbazen moest dit een Austerops zijn. Nogmaals, ik kan ernaast zitten.
2) Interessant dingetjes. Zou ik wel eens van naderbij willen zien.
3) Valt zo weinig over te zeggen
4) wellicht Hollardops of Mrakibina...
5) Valt zo weinig over te zeggen
6) Wellicht Barrandeops.
De lithologie (en vooral de kleur) wil wel eens bedriegelijk zijn vanop foto's, en zeker als deze in kunstlicht zijn gemaakt. Het is dus niet eenvoudig om hier veel op te zeggen, maar here goes:
1) Phacopide. Ik heb een idee van de mogelijke locatie, maar dat is te speculatief vanop foto. Het zou me niet verbazen moest dit een Austerops zijn. Nogmaals, ik kan ernaast zitten.
2) Interessant dingetjes. Zou ik wel eens van naderbij willen zien.
3) Valt zo weinig over te zeggen
4) wellicht Hollardops of Mrakibina...
5) Valt zo weinig over te zeggen
6) Wellicht Barrandeops.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Destombesina is een mogelijkheid.
De trilobiet waar je nu aan bezig bent is trouwens geen Reedops
Ik zou eerder denken richting Barrandeops.
De trilobiet waar je nu aan bezig bent is trouwens geen Reedops

Ik zou eerder denken richting Barrandeops.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Ah ok een barrandeops.
Ja dat kleintje is een speciaal dingetje.
Heb onder het loepje nog een getrokken maar ook niet duidelijk vrees ik.
kerst valt vroeg dit jaar.....
die nummer 2 vroeg ik me ook al af.
Denk dat Fred wel in de goeie richting zit, mooi beestje als dat hem wordt
die nummer 2 vroeg ik me ook al af.
Denk dat Fred wel in de goeie richting zit, mooi beestje als dat hem wordt
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Nee, dat is niet veel duidelijker, maar er is ook niet zo veel te zien. De dikke centrale stekel doet me richting Destombesina denken, maar er zijn nog mogelijkheden.
Na preparatie zal het wel duidelijk zijn.
Hou in ieder geval rekening met genale stekels. Als de kop voorover gebogen zit kunnen deze uitsteken. Volg bij de preparatie dus best de centrale as naar voren toe, en laat voldoende ruimte voor ongewone houdingen van de kop.
Anders heb je dit voor: http://fossilsforsale.de/tumbnail.php?s ... 5445_2.jpg
Hier heeft de preparator de beide wangstekels om zeep geholpen.
Na preparatie zal het wel duidelijk zijn.
Hou in ieder geval rekening met genale stekels. Als de kop voorover gebogen zit kunnen deze uitsteken. Volg bij de preparatie dus best de centrale as naar voren toe, en laat voldoende ruimte voor ongewone houdingen van de kop.
Anders heb je dit voor: http://fossilsforsale.de/tumbnail.php?s ... 5445_2.jpg
Hier heeft de preparator de beide wangstekels om zeep geholpen.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Ok Frederik zal ik doen. Ik denk dat hij volledig gestrekt ligt. Wat verderop zie je denk ik net een oogje piepen. Maar het is heel klein allemaal hoor. Maar zal zeker de centrale as volgen.