I have a dream
Antw: I have a dream
Hey Vincko,
check www.isotelus.com
Misschien ook maar doorrijden dan Ohio dan?
Owja trouwens;
Er is mij onlangs een prachtig verhaal verteld:
\"Ja... en in die staten daar als bijvoorbeeld Dakota, daar liggen zonder er veel moeite aan het zoeken te besteden misschien wel tientallen Dinosaurussen aan het oppervlak; als je alleen al een paar minuten daar iets te lang staat heb je een hele caravaan naar je toe rijden want dat zijn hun dino\'s, en niemand die ze daar even komt opgraven, om er eentje helemaal mee te nemen kost het te veel tijd en dan mis je ook nog eens vaak de professionaliteit van het dinosaurus opgraven, en je bent ook nog eens crimineel bezig, nou ja je kan dus wel naar dinosaurussen gaan zoeken, en vinden zal je ze ook wel, maar meenemen of sowieso je schep in het zand zetten om hem/haar eens verder te bekijken zal niet zonder slag, stoot, of een som van veel dollars gaan..\"
Ook is mij verteld... dat alles wat mooi is dat je vind terwijl je betaald toch weer in moet leveren bij de eigenaren oftewel; jij vind in je 30 dollar dure tochtje van een uurtje of 2 misschien een prachtige trilobiet, misschien wel $100,000 waard, maakt ze geen hol uit, want hij is niet van jou, jij word op je vingers gekeken, ze nemen \'m mee en als je een klein beetje ongeluk hebt krijg je nog geen provisie ook..
Zie zo ik ben een beetje sceptisch,
\'t is een mooie droom,
in Tsjechië valt er trouwens meer te vinden dan trilo\'s en crino\'s,
er is b.v. nog een toegankelijke groeve genaamd Obora, waar je vissen en amphibiën kan vinden, als je de juiste personen kent,
en zo nog honderden van dat soort vindplaatsen,
in Tsjechië kan je sowieso meer bereiken met minder geld, dus aan die droom van jou zou ik eerder naar het Oosten gaan denken en niet westelijk de oceaan over
Ik hoop er wat meer over te horen,
ik deel je dromen!
Mark.
check www.isotelus.com
Misschien ook maar doorrijden dan Ohio dan?
Owja trouwens;
Er is mij onlangs een prachtig verhaal verteld:
\"Ja... en in die staten daar als bijvoorbeeld Dakota, daar liggen zonder er veel moeite aan het zoeken te besteden misschien wel tientallen Dinosaurussen aan het oppervlak; als je alleen al een paar minuten daar iets te lang staat heb je een hele caravaan naar je toe rijden want dat zijn hun dino\'s, en niemand die ze daar even komt opgraven, om er eentje helemaal mee te nemen kost het te veel tijd en dan mis je ook nog eens vaak de professionaliteit van het dinosaurus opgraven, en je bent ook nog eens crimineel bezig, nou ja je kan dus wel naar dinosaurussen gaan zoeken, en vinden zal je ze ook wel, maar meenemen of sowieso je schep in het zand zetten om hem/haar eens verder te bekijken zal niet zonder slag, stoot, of een som van veel dollars gaan..\"
Ook is mij verteld... dat alles wat mooi is dat je vind terwijl je betaald toch weer in moet leveren bij de eigenaren oftewel; jij vind in je 30 dollar dure tochtje van een uurtje of 2 misschien een prachtige trilobiet, misschien wel $100,000 waard, maakt ze geen hol uit, want hij is niet van jou, jij word op je vingers gekeken, ze nemen \'m mee en als je een klein beetje ongeluk hebt krijg je nog geen provisie ook..
Zie zo ik ben een beetje sceptisch,
\'t is een mooie droom,
in Tsjechië valt er trouwens meer te vinden dan trilo\'s en crino\'s,
er is b.v. nog een toegankelijke groeve genaamd Obora, waar je vissen en amphibiën kan vinden, als je de juiste personen kent,
en zo nog honderden van dat soort vindplaatsen,
in Tsjechië kan je sowieso meer bereiken met minder geld, dus aan die droom van jou zou ik eerder naar het Oosten gaan denken en niet westelijk de oceaan over

Ik hoop er wat meer over te horen,
ik deel je dromen!
Mark.
Hoplites/Pearl ->Proost! Waar spreken we af voor een gezamelijke pilske? 
[Bewerkt door Vincko op 22-11-2006 om 16:24 NL]

[Bewerkt door Vincko op 22-11-2006 om 16:24 NL]
Verba volant, fossilis manent
Antw: Antw: I have a dream
*plof* weg droom. Weet je dit wel zeker Mark? Ik krijg via via toch hele andere info binnen. Misschien is deze eigenaar van een private quarry gewoon een rotte appel in de mand?MarkW schreef:
Hey Vincko,
---knipperdeknip---
------knipperdeknip----
Mark.
Nog een linkje http://www.4x4now.com/truthr.htm
Greetz
René
[Bewerkt door Vincko op 22-11-2006 om 17:00 NL]
@mark
man wat een neerslachtige zever,
dat je niet alles mag bijhouden op sommige plekken kan, vnl wetenschappelijk belangrijk materiaal en dat vind ik maar goed ook,
ik zal een ander verhaal vertellen,
een vriend van me is plantjes gaan meppen, op een plek met grote wetenschappelijke waarde, hij kreeg (na gewone vraag) toelating van de lokale geol dienst, op voorwaarde dat hij wetenschappelijk interessante stukken afstond, een prachtige buit, waarvan hij indd enkele stukken heeft geschonken aan diezelfde lokale geologische dienst voor onderzoek (begrazing op bladeren), als wederdienst hebben ze hem al heel wat informatie opgestuurd oa over het doel en de vooruitgang van het onderzoek, is dit niet plezant? hier beteken je eindelijk iets voor de wetenschap!
en er zijn duizenden plekken waar je naar hartelust kan zoeken zonder te betalen,
Of je het wil of niet, de US and A is een schitterend fossielenland,
wat dino\'s betreft, die mag je toch niet uitvoeren, dus hou je tot invertebraten zoals trilos, planten, ammos, zee-egels etc,
als je vertrekt met het basisbeginsel er geld uit te kloppen ben je verkeerd bezig
maar of je nu beter naar tjechie gaat of naar amerika, moet je zelf uitmaken,
ik denk dat zowat overal waar sedimentaire gesteenten dagzomen het interessant is fossielen te zoeken
mvg stijn
man wat een neerslachtige zever,
dat je niet alles mag bijhouden op sommige plekken kan, vnl wetenschappelijk belangrijk materiaal en dat vind ik maar goed ook,
ik zal een ander verhaal vertellen,
een vriend van me is plantjes gaan meppen, op een plek met grote wetenschappelijke waarde, hij kreeg (na gewone vraag) toelating van de lokale geol dienst, op voorwaarde dat hij wetenschappelijk interessante stukken afstond, een prachtige buit, waarvan hij indd enkele stukken heeft geschonken aan diezelfde lokale geologische dienst voor onderzoek (begrazing op bladeren), als wederdienst hebben ze hem al heel wat informatie opgestuurd oa over het doel en de vooruitgang van het onderzoek, is dit niet plezant? hier beteken je eindelijk iets voor de wetenschap!
en er zijn duizenden plekken waar je naar hartelust kan zoeken zonder te betalen,
Of je het wil of niet, de US and A is een schitterend fossielenland,
wat dino\'s betreft, die mag je toch niet uitvoeren, dus hou je tot invertebraten zoals trilos, planten, ammos, zee-egels etc,
als je vertrekt met het basisbeginsel er geld uit te kloppen ben je verkeerd bezig
maar of je nu beter naar tjechie gaat of naar amerika, moet je zelf uitmaken,
ik denk dat zowat overal waar sedimentaire gesteenten dagzomen het interessant is fossielen te zoeken
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het klopt dat je op sommige dig-sites (vb. green river groeves) aan een quota kunt hangen in de aard van:
- je mag 10 vissen naar keuze houden
- die en die soorten mag je mee hebben, die en die zeldzame soorten niet (tenzij je ter plekke betaalt, ongeveer helft van marktwaarde)
Gewoon commerciële bedoeningen, zoals alle andere. Ik twijfel er niet aan dat er veel plekken zijn waar je naar hartelust mag zoeken, zoals Stijn zegt.
- je mag 10 vissen naar keuze houden
- die en die soorten mag je mee hebben, die en die zeldzame soorten niet (tenzij je ter plekke betaalt, ongeveer helft van marktwaarde)
Gewoon commerciële bedoeningen, zoals alle andere. Ik twijfel er niet aan dat er veel plekken zijn waar je naar hartelust mag zoeken, zoals Stijn zegt.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Das te hopen, het zijn natuurlijk allemaal maar via via verhalen, je merkt \'t pas als je er zelf bent heen geweest 
Mark.

Mark.
- fossilmadman
- Contacteer:
Ik zeg absoluut niet dat het niet serieus is, ik was 17 toen ik voor het eerst met een groep van Ngv Echt op stap ging, ik was helemaal verkocht, inderdaad een groepje mannen soms ook vrouwen erbij, camping, kinderherberg, NGV Echt, NGV Asterdam, NGV Limbutg, NGV Utrecht, maaswaarden, ik heb heel wat gezien en beleefd hemelvaartweekend, naar Frankrijk, Engeland, Denemarken, Duitsland, Koninginnedag in CPL, elke zaterdag naar `t Rooth of de Enci, Kallo, Cadzand, 4` havendok, Antwerpen, tot 10 jaar terug, net getrouwd, eerste kindje, half jaar plat met mijn rug, baan kwijt, geld op, verhuizen, tien jaar knokken, zoals ik al zij (regent weer), ik sta voor het raam en kijk naar buiten, (zucht), (Henk)vincko schreef:
Maar ik ben wel serieus hoor! Ik zal t.z.t. een inschrijfformulier maken en deze online via een andere website plaatsen.
Zeg nu eens eerlijk....er is toch niets mooiers dan een groep mannen met een prachtig doel...het vergaren van fossielen in een mooie omgeving.
Ik denk aan een low-budget holiday. Dus camper huren en slapen erin met een bij-tent en zelf eten maken. Tussendoor eens een wegrestaurantje...lekker die koffiemok laten \'refillen\'. Biertje erbij en mooie verhalen zonder het gezeik van al die vrouwen om je heen.
Greetz
[Bewerkt door Vincko op 21-11-2006 om 22:15 NL]
ik ben trouwens ram,
[Bewerkt door fossilmadman op 22-11-2006 om 19:03 NL]
[Bewerkt door fossilmadman op 22-11-2006 om 19:16 NL]
(Henk)
fossilmadman -> Been there too. Kids kwijt/geen huis/baan kwijt via een smerige spelletje http://www.freewebs.com/belverbs/
nu weer een ander huis/relatie uit/ontslagdreiging. Maar ben bezig (alweer) om te knokken. Nw huis/nw baan.
Alles in de laatste 5 jaar. Daarvoor een blue sky zonder wolkjes.
Een ding....ik heb mijn twee meiden van 6jr om het weekend en dat kunnen ze me niet meer afnemen!
Dus ja...soms moeten we dromen en soms kunnen dromen uitkomen.
Met een vriendelijke groet,
Vincko
nu weer een ander huis/relatie uit/ontslagdreiging. Maar ben bezig (alweer) om te knokken. Nw huis/nw baan.
Een ding....ik heb mijn twee meiden van 6jr om het weekend en dat kunnen ze me niet meer afnemen!
Vincko
- fossilmadman
- Contacteer:
Wat betreft mijn vrouw en gezin heb ik gelukkig geen problemen gehad, behalve misschien dat onze tweede te vroeg kwam, en lang in couveuses moest blijven, maakt een relatie toch sterker denk ik - anders in elk geval, (Henk)vincko schreef:
fossilmadman -> Been there too. Kids kwijt/geen huis/baan kwijt via een smerige spelletje http://www.freewebs.com/belverbs/
Vincko
(Henk)