I have a dream

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Vincko
Been thanked: 1 time
I have a dream

Bericht door Vincko » 21 nov 2006, 11:49

voorjaar 2007 - 4 mannen die van aanpakken weten - experts en semi-experts - camper huren - en tenten - 2 tot 3 weken - US - Utah en beyond - dozen vol met trilo\'s! - en veel lol
I have a dream....

[Bewerkt door Vincko op 21-11-2006 om 11:50 NL]

Verba volant, fossilis manent

Frisian-old-age
Antw: I have a dream

Bericht door Frisian-old-age » 21 nov 2006, 12:01

Nah , slaat de verveling weer toe op je werkplek.
Nog even en je kan het hele week-end overwerken. :D

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Vincko

Bericht door Vincko » 21 nov 2006, 12:09

Nee hoor...ben 100% serieus!

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 21 nov 2006, 12:38

Volgens mij mag je geen fossielen exporteren buiten de Amerikaanse grenzen. (toch zeker niet als particulier) - Ooit eens een lezing bijgewoond van een paleontoloog van het kbin die dino\'s ging opgraven met een internationaal gezelschap in de VS. Zelf voor een museum is het zeer moeilijk om een \'vergunning\' te verkrijgen - toch maar eens goed navraag doen ivm fossielen/artefacten uit Amerikaanse bodem.

Z.

The earth has music for those who listen.

Vincko

Bericht door Vincko » 21 nov 2006, 13:41

Ziepe -> ik ben het gelijk aan het uitzoeken. Via via ken ik een aantal particulieren zoekplaatsen waar je tegen betaling (tussen de $30 en $50 per dag) kan zoeken. De fossielen zijn zonder problemen naar europa meegenomen. Ik snap wel dat het voor iets unieks als dino botten een ander verhaal geldt. Ik ga nog even wat e-mails versturen 2b sure.

Misschien dat iemand hier op fossiel.net ervaring mee heeft.

Desalniettemin...het hele plan verkeert zich nog in een precabrium fase en ik moet nog zien of het allemaal lukt. Het zou wel fantastisch zijn!

Greetz

Vincko

Bericht door Vincko » 21 nov 2006, 14:06

Afbeelding

Gelijk maar officieel gevraagt. Jaja slapende honden wakker maken ;)

Patrick

Bericht door Patrick » 21 nov 2006, 14:13

hé René, ik had ook een droom deze morgen, heb geen luchtbeiteltjes gevonden, alle ijzerwaren- en gereedschappenwinkels in het Antwerpse bezocht, maar nada,noppes,niks...zal toch bodemschat worden vrees ik.
p.s; Je bent je ECHT aan het vervelen hé! :)

wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!

ziepe
Been thanked: 4 times
Antw: Antw: I have a dream

Bericht door ziepe » 21 nov 2006, 14:20

patrick schreef:
p.s; Je bent je ECHT aan het vervelen hé! :)
LOL

@ vinkco: super, ik ben echt es benieuwd wat de Amerikaanse douane zal antwoorden...

The earth has music for those who listen.

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 21 nov 2006, 14:37

als je ook ammos gaat rapen in het topje van het krijt dan zie ik zulk tripje ook wil zitten :)
amerika is echt een schitterend land voor fossielen en natuur,

maar wat uitvoer van fossielen betreft, is er geen enkel probleem voor alles wat niet vertrebraten betreft, dus trilos, ammos, etc geen probleem,
je kan bij wijze van spreken gewoon naar de post toe en I need to send some fossils to Europe, en dan zullen ze je zeggen, To your left you\'ll find large boxes, tape and wrapping stuff,
maximum gewicht per doos was (twee jaar geleden) 50kg ofziets
ik heb toen een van hun kartonnen dozen met 35 kilo ammo\'s (en goniatietjes, brachiopod etc) gevuld en opgestuurd,
kostte ongeveer 2doller per kilo denk ik (doos, tape en bullekesplastiek) inbegrepen,
\'onderweg\'tijd 6-8 weken (er zijn snellere methoden, maar ietsiepietsie duurder)
(zie verzameling voor enkele dingen die k zo verstuurd heb)

het enige waar ze moeilijk over deden was dat ik geen terugzendadres in de USA wou opgeven voor als het adres niet klopte (had toch geen zin)

de meeste geologische diensten in de USA geven trouwens graag veel info, leer vooral het verschil tussen drie soorten properties, private, communal and state, elk met verschillende regels,

het grote probleem met USA is je beperken tot een bepaalde gebied, met name welk,

mvg stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

fossilmadman
Contacteer:

Bericht door fossilmadman » 21 nov 2006, 17:39

Het regent, ik sta voor het raam en kijk naar buiten, achter mij rennen kinderen rond, in de verte het gerammel van pannen, de wekker nasst het bed, nog twaalf uur, dan gaat die weer, ik sta voor het raam en krab aan mijn kont, fossielen zoeken, stenen meppen, hoe ging dat ook al weer,
[zucht], I have a dream -, (Henk)

(Henk)

Gesloten