Gezocht: Fossielen voor Educatie
Antw: Gezocht: Fossielen voor Educatie

Het is alweer even geleden sinds ik hier wat postte. Dat betekent niet dat het project stilstaat. Integendeel! Het afgelopen schooljaar heb ik opnieuw 30 klassen een natuur-ochtend aan kunnen bieden, waarvan een 5-tal over Fossielen & Dino's. Voor het lopende schooljaar kom ik opnieuw op die aantallen uit en ben ik zelfs volledig volgeboekt. Ik kan helaas maar 1 ochtend in de week hieraan werken; ik zou het graag vaker doen maar dat is een geld-kwestie. Ik neem voor mijn werk als begeleider van jongvolwassenen met autisme een zorgvrager mee in dit project. Dat was een schot in de roos maar niet iedereen is geschikt om hierin mee te draaien.
Het lijkt me goed om even te laten weten dat de fossielen die ik via de leden van dit forum kocht of gedoneerd kreeg, zeker een goede bestemming hebben. Van spino-tanden uit het krijt tot een klauwtje van de ophiacodon uit het perm. De ammonieten en bivalven die ik kon weggeven aan de kinderen en de goede ideeen m.b.t. opdrachten om ze aan het werk te zetten. Fijn om dit forum in het netwerk te hebben.
Bijgaand wat foto's van de laatste ochtend half januari.
Specifieke fossielen die nog van pas komen voor dit project zijn:
- Dinosaurus materiaal (favoriet onder de kinderen)
- IJstijd roofdieren
- Herkenbare fossielen om weg te geven aan de kinderen
- Stukken met een 'verhaal'
Mocht iemand me daar nog aan kunnen helpen dan houd ik me aanbevolen.