Mosasaurus kaak?
Antw: Antw: Antw: Mosasaurus kaak?
... een museum heeft naar mijn inziens in hoofdzaak een educatieve functie ... persoonlijk vind ik het niet kunnen dat er fossielen verkocht, laat staan vervalsingen verkocht zouden worden ! .. ai ai Plikona, ik hoop dat men mij in M. niet aan de oren trekt ...Paralititan schreef:Het was niet bedoeld als een beschuldiging!Plikona schreef:
@Paralititan,
\'En Plikona, worden er in musea ook niet bewust vervalsingen verkocht?\'
Dit is toch wel een zeer zware beschuldiging die nader verklaard dient te worden: Wie heeft wat waar bewust vervalst verkocht?
Het is een vraag: worden er in musea niet bewust vervalsingen verkocht? Het lijkt mij wel minder waarschijnlijk, zeker als het een net, deftig museum is. Maar toch. Zou het niet heel misschien voor kunnen komen?
Groeten René

[Bewerkt door mike op 22-05-2008 om 20:25 NL]
grtn,mike
Antw: Mosasaurus kaak?
Ik kan niet spreken voor de musea in Timbouktou of westelijk Patagonië maar...in de meeste musea schuwt men de verkoop van fossielen. Omdat dit tegen hun deontologische code is. In de door derden uitgebate giftshops kunnen fossieltjes verkocht worden maar is mij niet bekend , laat staan dat er bewust vervalste zouden aangeboden worden.
Dit geldt uiteraard niet voor de privémusea, annex stenenshop, annex medicinale steen- en stralingstherapieën. Daar kan ik echt niet voor instaan.
Dit geldt uiteraard niet voor de privémusea, annex stenenshop, annex medicinale steen- en stralingstherapieën. Daar kan ik echt niet voor instaan.
- Paralititan
Antw: Antw: Mosasaurus kaak?
Daar zul je waarschijnlijk wel gelijk in hebben. De meeste grote bekende musea verkopen ook nooit hele grote bijzondere fossielen. Zoals het Dinopark bij Münchehagen, daar verkochten ze alleen kleine fossielen en een aantal replica T.rex tanden en raptor klauwen, maar daar werd duidelijk bij gezegd dat ze niet echt waren.Plikona schreef:
Ik kan niet spreken voor de musea in Timbouktou of westelijk Patagonië maar...in de meeste musea schuwt men de verkoop van fossielen. Omdat dit tegen hun deontologische code is. In de door derden uitgebate giftshops kunnen fossieltjes verkocht worden maar is mij niet bekend , laat staan dat er bewust vervalste zouden aangeboden worden.
Dus ik geef toe dat je waarschijnlijk wel gelijk hebt.
Groeten René