Knokke. Oesterparels ??
Antw: Knokke. Oesterparels ??

hier nog een grappige een tridacna squamosa met blister parel van 7 cm lang
en een abalone parel die van kleur weinig heeft maar wel heel groot is voor een parel
abalone parels groeien om het beestje heen in de hoek die als een hoorn loopt van de schelp hierdoor zijn ook de parels deze vorm in veel gevallen
ik zoek echte parels van alle schelpen van
fossiel tot nieuw zolang ze maar niet
gekweekt zijn heeft iemand parel gevonden
of schelpen met blister parels graag koop of
ruil ik deze van jullie om de collectie zo ruim
mogelijk te krijgen :)
fossiel tot nieuw zolang ze maar niet
gekweekt zijn heeft iemand parel gevonden
of schelpen met blister parels graag koop of
ruil ik deze van jullie om de collectie zo ruim
mogelijk te krijgen :)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo iedereen,deze morgen vonden we op het strand deze parel,het heeft nog iets extra,en zo te zien waren ze ooit met twee naast elkaar.Op de laatste foto heb ik er ééntje bijgeplaats en het past pricies in het gaatje.Dit vind ik toch een mooie stap vooruit in de zoektocht naar de eigennaar van deze parels.Gr
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,nee nee dit zijn niet al mijn parels samen,dit zijn vondsten van vanavond.toen ik om vijf uur op het strand kwam vanavond had ik er niet bij stil gestaan dat het vloed was,ik wou nog wat tandjes zoeken nu het een uur langer licht is.Ik heb me dan maar op een stuk hogergelegen gruis geconcentreerd waar we zaterdag die mooie parel hadden gevonden,dit was droog doordat het tij niet zo sterk meer was,na twee uur intensief zoeken,en wroeten in het gruis heb ik dit resultaat,zeker weer een stap verder in de zoektocht naar de eigenaar van de parels denk ik.Straks wat leuke details,en ik denk interessant.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,dit is één van mijn vondsten van vanavond,ik had dit nog niet eerder gezien ,wel grote parels met kleintjes erbij. Ik tel elf pareltjes,ook denk ik oester te kunnen uitsluiten,daar oester maar één parel met een keer aanmaakt.(Een mossel kan dit wel)
[Bewerkt door strandjutters op 26-03-2012 om 20:43 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,nog een paar met kleintjes,ze zijn zo taai dat je de kleintjes er met veel kracht er niet kan afbreken,vraag me niet waarom,?
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,vanavond er ook op gelet dat ze niet altijd rond moeten zijn.
strandjutters
- strandjutters

Hallo,de eerste is er ééntje van die platte soort die ik vind,de andere zijn de ronde vorm die ik vanavond heb gevonden,12-13 stuks.
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,sinds de vondst van zaterdag,heb ik er nu ook op gelet dat dit stukjes Blister zijn waar deze parels in vastzitten,bij het kleinste stukje nog een klein pareltje zichtbaar,nu ik denk terug een stap vooruit na vanavond,bijna zeker van een mosselparrel,maar welke,de gewone mossel kunnen we ook al uitsluiten,de gewone oester ook al,ik blijf bij mijn bevinding van Atrina fragilis,gezien de vondsten samen gaan met mijn Trivia's van deze plaats,en het tijdperk Plioceen,maar goed ik ben geen wetenschapper.Nog een vraag,is iemand op de hoogte dat Aragoniet(kristal van colcium carbonaat)zo een taai spul is ,je kunt het niet breken met de hand.GR Pascal(in het echt zijn deze parels wondermooi)
[Bewerkt door strandjutters op 26-03-2012 om 22:49 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 26-03-2012 om 23:27 NL]
strandjutters

Pascal, die hele kleine pareltjes zouden misschien ook wel eens van strandschelpen kunnen zijn.
Bij de opspuitingen van Knokke heb ik een aantal doubletten van strandschelpen gevonden. Daar zijn er een aantal bij met beginnende parelvorming. Bij de eerste foto zie je zelfs de zandkorreltjes erdoor schijnen.
Groeten Arno
- strandjutters
Hallo Arno,ik vind soms ook schelpen met een luchtbel tussen de parelmoer lagen,als je er op duuwt breekt dit stukje meestal,het zou nu kunnen dat deze leegte is opgevuld met zand,maar dan door de druk van de opspuiting,er zal zich bij deze schelpen waarschijnlijk ergens een gaatje naar deze leegte leiden.Nu het kan ook juist zijn wat je vertelt,ik weet het niet zeker.Heb je een formaat van de schelpjes die je toont? GR
strandjutters