Prep : Ammoniet uit Texas. Euomphaloceras septemseriatum ( Cragin,1893 )
Antw: Prep : Ammoniet uit Texas.
hahahhah, ik doe niks met Ammonieten maar ik vind dit toch wel een heel erg fraai fossiel !strandjutters schreef :had ik hem zeker al terug in de zee gehooid ;)GR
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
- Everhardus
Gaat een mooi ding worden, nu al goed te zien. Zit zelf in een prep-dip, te koud in de garage, tijd dat het voorjaar begint !
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Ja Marcel,mij kunnen ze enkel bedwingen in mijn tuinhuis ,met mijn leiding te laten bevriezen
dan kan ik niet anders dan stoppen met preppen 
GR

GR
strandjutters
Ik denk dat ik weet om welke soort het gaat Pascal:
Euomphaloceras septemserriatum (Cragin, 1893)
Je vind er een aantal afgebeeld in Kennedy 1988. Late Cenomanian and Turonian Ammonite Faunas from Northeast and Central Texas. Special Papers in Palaeontology.
Hier te raadplegen: https://www.palass.org/publications/spe ... le_pp1-131
En kijk ook eens hier: http://www.thefossilforum.com/index.php ... nite-help/
Je vind er een aantal afgebeeld in Kennedy 1988. Late Cenomanian and Turonian Ammonite Faunas from Northeast and Central Texas. Special Papers in Palaeontology.
Hier te raadplegen: https://www.palass.org/publications/spe ... le_pp1-131
En kijk ook eens hier: http://www.thefossilforum.com/index.php ... nite-help/
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Heel erg mooi beestje! ben benieuwd naar het eind resultaat met scherpe foto's, ziet er exotisch uit.
- strandjutters
Hallo Stijn,bedankt,dat is hem weldegelijk 
Als ik deze soort bekijk in de PDF en op internet,wel dan mag ik niet klagen met het resultaat hier bij deze prep,en dat het zeer moeilijk is had ik al een paar keer laten weten
GR

Als ik deze soort bekijk in de PDF en op internet,wel dan mag ik niet klagen met het resultaat hier bij deze prep,en dat het zeer moeilijk is had ik al een paar keer laten weten

GR
strandjutters
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Antw: Prep : Ammoniet uit Texas.
Hoi Stijn,Stijn schreef:
Ik denk dat ik weet om welke soort het gaat Pascal:
het is Euomphaloceras septemseriatum (met een "r").
Misschien komt ie op gegeven moment in het determinatiesysteem terecht...
Groeten,
Oliver
Inderdaad een typo, sorry.
Absoluut een fantastisch specimen, en dan vooral door jou preparatie pascal! Niet in zee keilen dus!!
Stijn
Absoluut een fantastisch specimen, en dan vooral door jou preparatie pascal! Niet in zee keilen dus!!
Stijn
"Ammonites are the quintessential
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- strandjutters
Hallo Stijn,nee na hetgeen ik zie op internet zal ik deze niet in zee kieperen 
Ben vanavond nog wat aan het preppen geweest na mijn bezoek aan de kine,maar de vordering is niet speciaal,ben tot aan de eerste stekel gegaan die er ook waarschijnlijk zal afdonderen,maar das voor morgenavond
In elk geval is er geen gat op deze zijde op dezelfde plaats,deze kant die ik nu prep heeft gelijk een betere bewaaring,ik zie ook sutuurlijnen op deze zijde,op de vorige zijde niet.
GR en nogmaals bedankt voor het mee zoeken naar de soort

Ben vanavond nog wat aan het preppen geweest na mijn bezoek aan de kine,maar de vordering is niet speciaal,ben tot aan de eerste stekel gegaan die er ook waarschijnlijk zal afdonderen,maar das voor morgenavond

In elk geval is er geen gat op deze zijde op dezelfde plaats,deze kant die ik nu prep heeft gelijk een betere bewaaring,ik zie ook sutuurlijnen op deze zijde,op de vorige zijde niet.
GR en nogmaals bedankt voor het mee zoeken naar de soort

strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Weer iets verder.
Iets meer over de manier van preppen.
Op foto een heb ik de hulp ingeroepen van mijn vrouw,ik had een haar nodig en die heb ik niet zo lang,en mijn vrouw wel gelukkig.
Op foto 1 zie je dit haartje over het stuk lopen,maar dit haartje ligt er niet zomaar,het is verlijmd met twee stekels,aan beide zijden 1.
Ik doe dit omdat alle stekels de neiging hebben om af te breken,als er nu een afbreekt hangt het vast aan dit haartje en moet ik niet ver zoeken om het terug te vinden,het hangt er meestal naast.Dit haartje is zeer sterk en een goed hulpmiddel.
Zelf bedacht en toch efficient

Op de onderste foto zie je dat ik bezig ben de binnewinding op te zoeken,je ziet hier als je goed kijkt aan de onderzijde ook dit haartje die verbonden is met de stekels.
GR
strandjutters