Verandering toegang vindplaatsinformatie
Antw: Verandering toegang vindplaatsinformatie
Je hebt gelijk Gerrit-Jan daarom effen vlug op reset gedrukt,als jij nu hetzelfde doet met de quote 
Ik gewoon er even op wijzen dat er legio manieren zijn om aan info te komen.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik nt achter de verandering hier op 't net sta!
Groeten Gio
[Bewerkt door gigi op 29-08-2009 om 22:52 NL]

Ik gewoon er even op wijzen dat er legio manieren zijn om aan info te komen.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik nt achter de verandering hier op 't net sta!
Groeten Gio
[Bewerkt door gigi op 29-08-2009 om 22:52 NL]
Minilodon
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Geen zorg Gio,
je had je bericht rustig kunnen laten staan. Alle "kritiek" is zinvol.
Heel veel mensen weten ook wel hoe ze aan hun informatie moeten komen, maar het forum wil daar niet teveel aan bijdragen, ofwel op een zinvolle/verantwoorde wijze.
He
Groet
je had je bericht rustig kunnen laten staan. Alle "kritiek" is zinvol.
Heel veel mensen weten ook wel hoe ze aan hun informatie moeten komen, maar het forum wil daar niet teveel aan bijdragen, ofwel op een zinvolle/verantwoorde wijze.
He
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Paralititan
Antw: Antw: Verandering toegang vindplaatsinformatie
Helix schreef:
Inderdaad.
Als ik hier zou horen spreken over Mill, dan ga ik snel even Googlen en dan vind ik even snel de nodige informatie of dat nu op een legale of illegale manier toegang biedt...
Ik merkte zo eveneens op dat bij sommige vindplaatsen dus moet worden ingelogd maar op die manier blijft enkel de routebeschrijving verborgen en niet de naam of de info van de vindplaats in kwestie.
Op die manier kan iemand natuurlijk weer gaan Googlen en snel een manier vinden om op de betreffende vindplaats terecht te komen of dat (weeral) op een wettige of onwettige manier zou gebeuren...
Een mogelijkheid zou bestaan in het oprichten van een aparte vindplaatsen database. Op zo’n database zou moeten worden ingelogd. De vindplaatsen kunnen worden toegevoegd door leden en bewerkt/verwijderd door beheerders. Er zou dan ook een soort puntensysteem kunnen uitgewerkt worden op basis van de bijdrage van leden (ook wel Kudoz punten genoemd). Hoe meer Kudoz, hoe meer bijdrage er werd geleverd en hoe meer bijdrage, hoe meer rechten… Enfin, het lijkt misschien wat ver gezocht maar misschien geeft het wat inspiratie voor de toekomst.
Daar hebt u helemaal gelijk. Er zijn zoveel manieren om de locatie te vinden als je de naam alleen weet.
Misschien is het gewoon mogelijk om zelfs de namen van de vindplaatsen gewoon onzichtbaar te maken voor leden waarvoor deze informatie niet is bedoeld? Dat je de naam zelf van een kwetsbare vindplaats pas kan zien als je als senior lid bent ingelogd? Het is iets anders als het idee van Helix, maar misscien ook mogelijk?
Het is gewoon een suggestie, ik weet niet wat mogelijk is en niet met het runnen van een website.
Groeten,
René
@ Gerrit-Jan
ik ben uiteindelijk blij dat uit die nogal 'heftige' topics van een tijdje geleden zinvolle ideeen zijn ontstaan.
Groeten Gio
[Bewerkt door gigi op 29-08-2009 om 23:02 NL]
ik ben uiteindelijk blij dat uit die nogal 'heftige' topics van een tijdje geleden zinvolle ideeen zijn ontstaan.
Groeten Gio
[Bewerkt door gigi op 29-08-2009 om 23:02 NL]
Minilodon
Ga je met deze regels geen clubje binnen de club creëren.Is het dan niet beter om heel de vindplaatsenrubriek te schrappen, dan word niemand bevoordeeld of benadeeld .Wie op een verantwoorde manier met zijn hobby bezig is komt er zonder deze rubriek ook wel.
Antw: Antw: Verandering toegang vindplaatsinformatie
Dat is waar maar dan zou ik nog een nuance brengen door te zeggen: laten we al deze vindplaatsen toch schrappen (inderdaad iemand die op verantwoorde manier bezig is zal er ook wel komen zoals men al jaren deed) behalve dan de openbare plaatsen die toch leuk zijn als mama en papa met kind en hond een dagje uit willen naar Cadzand of 'tRooth... Een goed voorbeeld daarvan is: http://www.ukfossils.co.uk/ waar er vooral aandacht wordt besteed aan een leek publiek. Persoonlijk vind ik de presentatie van de vindplaatsen erg goed.brachino schreef:
Ga je met deze regels geen clubje binnen de club creëren.Is het dan niet beter om heel de vindplaatsenrubriek te schrappen, dan word niemand bevoordeeld of benadeeld .Wie op een verantwoorde manier met zijn hobby bezig is komt er zonder deze rubriek ook wel.
[Bewerkt door Helix op 30-08-2009 om 08:58 NL]
- carboon zjos
hallo allen
met genoegen zag ik dat één van mijn geliefde vindplaatsen niet meer openlijk beschreven wordt op het net. ik kan het zelf niet eens meer bekijken terwijl ik er ook weer al meer dan 10 jaar zoek!
persoonlijk ben ik niet direct bezig met de titels onder je nickname dus ik ga hier niet plots actiever worden om ook "senior" te worden...wel erg jammer dat ik als serieuze hobbyist (met ook weer al wat jaartjes op de teller) deze website niet meer optimaal kan raadplegen.
groeten
met genoegen zag ik dat één van mijn geliefde vindplaatsen niet meer openlijk beschreven wordt op het net. ik kan het zelf niet eens meer bekijken terwijl ik er ook weer al meer dan 10 jaar zoek!
persoonlijk ben ik niet direct bezig met de titels onder je nickname dus ik ga hier niet plots actiever worden om ook "senior" te worden...wel erg jammer dat ik als serieuze hobbyist (met ook weer al wat jaartjes op de teller) deze website niet meer optimaal kan raadplegen.
groeten
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Ik vind dit een prima systeem. We moeten ook niet omslaan in totale paranoia. Voor bv. een determinatie is toch iets meer vindplaats info nodig dan "ergens in de Benelux". Het zal zich in de praktijk wel wijzen.
Groet,
Niels
Niels
Het zijn goede maatregelen, maar ik ben het ook met Camiel eens dat die seniorenstatus wel een discussiepunt is. Ik ken schaduwlezers, wel lid van de NGV, die al jaren verzamelen, altijd netjes zijn en zich gedragen, maar nooit zo de behoefte hebben om hier te reageren. Dit zijn wel integere serieuze zoekers. Toch jammer dat ze op deze site geen info over zoekplekken kunnen vergaren...
Verder heb ik dan een probleem als ik op vakantie een plek gevonden heb met fossielen, waar ik maar 1 dag was, is die plek dan kwetsbaar of niet? En mag ik deze hier wel/niet vermelden.............
Afgelopen zomer 3 plekken ondekt die niet hier op de site staan. Ik houd nu eerst mijn powerpoint-praatje wel voor de Werkgroep Fossielen Twente en vraag hun mening of het op de site kan. Zitten toch al 5 senioren van fossiel.net bij:D
gr
pearl
Verder heb ik dan een probleem als ik op vakantie een plek gevonden heb met fossielen, waar ik maar 1 dag was, is die plek dan kwetsbaar of niet? En mag ik deze hier wel/niet vermelden.............
Afgelopen zomer 3 plekken ondekt die niet hier op de site staan. Ik houd nu eerst mijn powerpoint-praatje wel voor de Werkgroep Fossielen Twente en vraag hun mening of het op de site kan. Zitten toch al 5 senioren van fossiel.net bij:D
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Frisian-old-age
Tja, denk het een beter idee is om de rubriek Vindplaatsen helemaal te laten vallen onder seniorleden, dan te liggen klooien met diverse gradaties.
Verder
De preciese vindplaatslocatie op de landkaarten dienen verwijderd te worden.
ook de Rubriek Foto's dient een kleine aanpassing termeer dat er foto's in staan met volledige vindplaats vermelding.
Dan heb ik het nog niet eens over de vele foto's met bronvermelding in de vele topics van het forum.
Zou zo zeggen , schoon alles dan een beetje goed op.
Verder
De preciese vindplaatslocatie op de landkaarten dienen verwijderd te worden.
ook de Rubriek Foto's dient een kleine aanpassing termeer dat er foto's in staan met volledige vindplaats vermelding.
Dan heb ik het nog niet eens over de vele foto's met bronvermelding in de vele topics van het forum.
Zou zo zeggen , schoon alles dan een beetje goed op.
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )