trilo prep
Antw: trilo prep

Vanwege omstandigheden thuis en het koude weer heeft het werk extreem lang geduurd voor ik weer aan de prep kon...
Vanavond was het eindelijk zover
Toen bleek dat mijn eerste kopje erg goed ging maar niet compleet was, ben ik verder gaan kijken.
Eenmaal een geschikt oefen stuk gekozen, had ik misschien iets teveel hooi op de vork. Ik had me laten leiden door en kleine beschadiging en de grote hoeveelheid losse onderdelen in hetzelfde steentje
Ondanks dat hij nog niet klaar is en en kleine beschadiging aan de achterkant... Toch een foto van een niet alledaags kopje.
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
cyphaspis! Mooi...
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

Ook een leuke uitdaging....
Denk niet dat ik er al aan begin, maar wel al eens de stukken lijmen.
Het lijkt me een flink oog op een steel, te groot voor cyphaspis.... Misschien een lichide.
Weet nog niet wat ik er van moet maken
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey, ziet er erg interessant uit. Groot ook. Vanop de foto kan ik ook niet meteen uitsluitsel geven. Wel zou ik aanraden de stukken nog niet te lijmen. De doorsnede geeft je immers waardevolle info voor de prep.
Daarom lijm je stukken best pas net voor je daadwerkelijk aan de prep begint.
Daarom lijm je stukken best pas net voor je daadwerkelijk aan de prep begint.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dacht eraan om wat stukken te lijmen, omdat dat voorlopig het enige is wat ik eraan kan doen....
Inderdaad wel logisch om even mee te wachten.
Inderdaad wel logisch om even mee te wachten.
oeps...
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo iedereen,ik had vandaag ook zo een kopje met maar drie lensjes per rij verticaal. Het stukje betreft maar een paar mm.
GR
GR
strandjutters
Fraai prepwerk en een fraai resultaat 
En jaaaaaa. Goed prepwerk is een geduldwerkje en eigenlijk altijd zeer tijdrovend.
Hoewel, Strandjutter heeft er soms aardig de vaart in
Peter

En jaaaaaa. Goed prepwerk is een geduldwerkje en eigenlijk altijd zeer tijdrovend.
Hoewel, Strandjutter heeft er soms aardig de vaart in

Peter
donckey

afgelopen jaar toch weer wat minder kunnen prepareren dan verwacht...
maar is alweer zo lang geleden dat ik eens een plaatje heb kunnen posten.
Waar heb ik me mee bezig gehouden... gezinsuitbreiding en het verschonen van luiers tot ruim na de zomer. Daarna heb ik gebrek aan zoeken in proberen te halen door wat dagtripjes naar de ardennen te plannen en enkele keren prospecten met Frederik, wat ook een erg aangename bezigheid is gebleken. Lekker buiten, lekker zoeken, biertje bij de lunch zoals het hoort op een boomstam genuttigd, de vering van de auto naar de knoppen rijden ( had ik je nog niet gezegd fred... maar dat grindpad had toch zijn sporen nagelaten)
qua prepareren
uit belgie kopjes wangetjes staartjes geprepareerd en momenteel ben ik bezig met een opgerolde gerastos, een complete waar ik me aan durf te wagen omdat hij voor een groot deel verweerd is. De glabella heeft geen schaal meer en de staart is nog maar een schim van wat het was.
om het een beetje duiding te geven.... als ik 2 uur heb geprepareerd om enkele mm van een thorax segment vrij te leggen ben ik blij dat ik nog wat ruw marokaans spul heb liggen, waar je tenminste nog wat voortgang ziet.
op de plaatjes een diademaproetus en reedops (2 verschillende localities)
De reedops komt van een lot met grotendeels verweerde en beschadigde beestjes, helaas had ik geen plaatje bij de hand van het eind resultaat, maar best goed gelukt als je bedenkt dat hij best verweerd was, het pygidium leek even te ontbreken, maar zat zoals vaker gebeurd bij deze beestjes (volgens mij) naar binnen geklapt en heb ik toch weten te vinden.
De diadeem komt van een lotje ruw materiaal, die iemand voor me meegenomen heeft van een beurs.
Het begon voortvarend, maar daarna zag ik al vlug dat een tipje van een van de stekels mistte en de scheiding tussen fossiel en matrix varieerde van subliem tot nauwelijks.
Hierdoor heb ik ook de andere tip van de tweede stekel eraf getikt en moeten lijmen... en op sommige plekken heeft de schaal een wat verweerd uiterlijk.
Uiteindelijk toch nog mooi eruit gekomen, terraslijnen zijn goed te zie, oogstructuur prima en het geheel is na deze foto nog wat bijgewerkt en zwevend op een houten voetje gemonteerd, want was kadootje voor pa.
oeps...