trilo prep

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
ivok
trilo prep

Bericht door ivok » 04 jun 2012, 21:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na wederom wat nieuw materiaal, tips en schouderklopjes begint langzaamaan het preppen een beetje te vlotten.

met tijd komt een vastere hand en een beetje een idee wanneer ik wel of geen "risico's" moet nemen.

eerste drie foto's zijn een mooi voorbeeld van te voorzichtig werken. Hetzelfde nyterops koppie als in een eerder topic.
Ik dacht dat het een steenkern was of gewoon erg verweerd, daar waar ik zelf treffers had gemaakt... bleek dat het helemaal geen treffers waren, achter het koppie echter zat een lelijke treffer die ik niet eens gezien had.
Ik had hem mee genomen naar een beroeps en die liet me zien dat hij gewoon nog niet af was, niet verweerd maar er zat een flinke laag matrix op.
Hij heeft heel voorzichtig het neusje gestraald om duidelijk te maken dat ik nog even te gaan had met dit stuk. Dit kan je goed zien op foto 1
eenmaal gezien hoever ik nog kon gaan was de rest eigenlijk vlug gedaan, met de hw1 en handnaalden

oeps...

ivok
Antw: trilo prep

Bericht door ivok » 04 jun 2012, 21:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn eerste marokaans beestje
aangekocht dat wel...
een bijna perfect gerolde gerastos, een deel van het cranidium en de rechter wang waren deels zichtbaar, op de foto kan je ook zien dat die stukken een beetje verweerd zijn.

de linkerwang was helaas erg diep naar binnen gezakt en moet ik bekennen dat daar een splinter is gaan vliegen die ik niet meer gevonden heb.

de thorax was een ramp, matrix kleefde als een gek... uiteindelijk zelfde verhaal als mijn nyterops kop. Net iets dieper gaan dan ik in eerste instantie veilig achtte en toen kwam het wel redelijk goed.

het beestje is op een gegeven moment helemaal losgekomen, wat het preppen wel wat makkelijker maakte. 4 sessies van 2uur en dan alles terug lijmen en afwerken.

oeps...

ivok

Bericht door ivok » 04 jun 2012, 21:55

Afbeelding

Afbeelding

phacopcide kopje wat ik gekregen had vanwege zijn formaat erg leuk om te klooien

uit marokko

oeps...

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 04 jun 2012, 22:02

Jaaa! Mooi!

Zeer interessant phacopide kopje trouwens, dat laatste. Kijk eens hoe weinig lensjes in de ogen.

[Bewerkt door Frederik op 04-06-2012 om 21:03 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

ivok

Bericht door ivok » 04 jun 2012, 22:16

ja volgens mij maar iets van drie max, boven naar beneden gezien...

in de hoop niet heel stom te klinken, zou dat een juveniele kunnen zijn en daarom zo weinig lenzen?

oeps...

Elbert
Been thanked: 1 time

Bericht door Elbert » 05 jun 2012, 01:56

hallo, mooi resultaat Ivok.
Complimenten!

groeten, Bert

Elbert

Lugo
Been thanked: 65 times

Bericht door Lugo » 05 jun 2012, 09:18

Ivo,

dat ziet er zeer mooi uit; knap gedaan.

Lugo

Panta rhei

Heraclites

ivok

Bericht door ivok » 05 jun 2012, 10:58

Wat stom...
Via de pc, kon ik opeens niet meer antwoorden?

Maar
dank u, dank u voor de waardering

Nu op zoek naar meer tijd, zodat ik het topic ook af en toe kan updaten.
Overigens het nyterops kopje komt uit onze eigen ardennen.

Volgende projectie zal een diademaproetus worden, matrix bij deze laat extreem makkelijk los. Soms zit er zelfs een opening tussen matrix en fossiel.
Het lastige bij dit beestje wordt, de breekbaarheid (een oog is al gebroken) en het terug lijmen van de wang.
De rechterzijde ligt nu mooi vrij, gunstig breukvlak, helaas ligt normaal langs een groot deel van de zijkant de wang/wangstekel. De wang is bij mijn beestje naar binnen gezakt en hij zit verdeelt over positief en negatief. De zijde die dus mooi vrij ligt moet ik dus het negatief terug lijmen en dan opnieuw prepareren.
Normaal zou er iets ruimte tussen wang en thorax moeten zien, ik betwijfel of dat in mijn geval wel zo is.
Nog geen idee hoe ik het precies dan ga pakken

oeps...

ivok

Bericht door ivok » 05 jun 2012, 14:15

Afbeelding

Hier is dus nog niks aan gebeurd

oeps...

Plaats reactie