Marokkaans kerstcadeau
-
Antw: Marokkaans kerstcadeau
lol.
Ja pascal. Wat Ivo zegt. Vanaf het oppervlak van het te prepareren stuk tot de lens. De ruimte daartussen. Meestal moet je werken met een voorzetlens om zulke afstanden te hebben maar die van mij was standaard zo. Daarom heb ik deze gekocht. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding vond ik.
Thanks Frederik en Luc. Ja die 20x ga ik morgen eens proberen. Had vandaag niet veel tijd. Maar kon het toch niet laten om hem al eens te testen.
Ja pascal. Wat Ivo zegt. Vanaf het oppervlak van het te prepareren stuk tot de lens. De ruimte daartussen. Meestal moet je werken met een voorzetlens om zulke afstanden te hebben maar die van mij was standaard zo. Daarom heb ik deze gekocht. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding vond ik.
Thanks Frederik en Luc. Ja die 20x ga ik morgen eens proberen. Had vandaag niet veel tijd. Maar kon het toch niet laten om hem al eens te testen.
-

Heb nog een dik uur verder gedaan. Had eerst de 20x er eens opgezet maar dat was me toch wat te groot voor dit werk. Daar ga ik nog moeten mee oefenen.
De matrix plakt hard en ik kan niet vermijden dat er toch wat pukkels afbreken.
De lenzen van de ogen ga ik manueel moeten doen. Daar plakt het zelfs nog harder.
Morgen nog eens anderhalf uur en hij zal zo goed als vrij zijn.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Tim,prachtig werk,er zitten wel zeer veel pukkels op,is dit normaal bij deze soort ?
De ogen manueel doen ? ik kijk er naar uit,is niet gemakkelijk.
Ik denk eerder dat voorzichtig stralen hier een beter oplossing zou zijn,als je met iets begint te peuteren aan de ogen zul je dit volgens mij altijd zien ;(
Gr Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 03-02-2016 om 19:52 NL]
De ogen manueel doen ? ik kijk er naar uit,is niet gemakkelijk.
Ik denk eerder dat voorzichtig stralen hier een beter oplossing zou zijn,als je met iets begint te peuteren aan de ogen zul je dit volgens mij altijd zien ;(
Gr Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 03-02-2016 om 19:52 NL]
strandjutters
- strandjutters
Hallo Tim,heb je al een naam bij die langsdoorsnede die je hebt laten zien ?
GR
GR
strandjutters
-
hoi Pascal
Ja die hebben nogal veel pukkels. Dat vind ik geweldig aan soort.
Heb geen keuze om het manueel te doen. Stralen kan ik niet, omdat ik dat nog niet heb. En ga toch een poging wagen aan de slechtste kant. Dan wel onder 20x. Of het lukt weet ik niet. Als ik zie dat ik iets beschadig stop ik meteen en gaat hij zo voorlopig in de kast met zijn ogen nog bedekt.
Die doorsnede. Dat is die glazen cornuproetus. Een hel. Maar ga hem nog verder doen met de bino. Kan helpen. Zal geen topstuk worden, maar toch een hele ervaring.
Ja die hebben nogal veel pukkels. Dat vind ik geweldig aan soort.
Heb geen keuze om het manueel te doen. Stralen kan ik niet, omdat ik dat nog niet heb. En ga toch een poging wagen aan de slechtste kant. Dan wel onder 20x. Of het lukt weet ik niet. Als ik zie dat ik iets beschadig stop ik meteen en gaat hij zo voorlopig in de kast met zijn ogen nog bedekt.
Die doorsnede. Dat is die glazen cornuproetus. Een hel. Maar ga hem nog verder doen met de bino. Kan helpen. Zal geen topstuk worden, maar toch een hele ervaring.
- strandjutters
Hallo Tim,wat is je ervaring met doorsnedes ,preppen die moeilijker dan stukken die gedeeltelijk bloot liggen bij het openslaan ?
GR
GR
strandjutters
-
Antw: Antw: Marokkaans kerstcadeau
strandjutters schreef:
Hallo Tim,wat is je ervaring met doorsnedes ,preppen die moeilijker dan stukken die gedeeltelijk bloot liggen bij het openslaan ?
Wel zoveel ervaring heb ik nog niet. Maar ja. Als je een goede scheiding hebt is er altijd wel een stuk van de trilo die bloot ligt. Is hij perfect in twee dan kan je er bijna van uitgaan dat het niet de makkelijkste zal zijn. Dit wil echter niet zeggen dat heel de trilo slechte scheiding vertoont. Iets verder kan het dan weer plots beter gaan. Ze zijn vooral moeilijk om een beginpunt te creëren.
Maar aan de andere hand heb je dan ook weer meer kans op een zeldzamere soort. Allee dat is mijn ervaring tot nu toe.
De experts zullen het wel beter kunnen verklaren
GR
- strandjutters
Das goed Tim,ik wacht eens de ervaring af van ervaren preppers 
Ik heb de indruk als je een gedeelte ziet blootliggen bij de breuk van de steen,dat de prep wat makkelijker gaat,altans rond die breuk.
Gr

Ik heb de indruk als je een gedeelte ziet blootliggen bij de breuk van de steen,dat de prep wat makkelijker gaat,altans rond die breuk.
Gr
strandjutters
-
Antw: Antw: Marokkaans kerstcadeau
strandjutters schreef:
Das goed Tim,ik wacht eens de ervaring af van ervaren preppers
Altijd het veiligste
Dat is ook. Maar dat kan snel veranderen. Kijk naar Frederik zijn laatste stuk.
Die word ook moeilijker naarmate hij vordert.
Gr
- strandjutters
Ja Tim dat is zo,maar ik heb de indruk dat het meestal verslechterd na de breuk,de breuk kiest meestal de gemakkelijkste weg denk ik. Dus de beste kans om te preppen.
Ik heb er nu ééntje in bestelling waarvan de kop met één oog compleet vrij ligt na de breuk,ik kan mij me deze niet voorstellen dat dit een zeer moeilijke prep zal worden.
GR
Ik heb er nu ééntje in bestelling waarvan de kop met één oog compleet vrij ligt na de breuk,ik kan mij me deze niet voorstellen dat dit een zeer moeilijke prep zal worden.
GR
strandjutters