Laatste vondsten Rheine
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Laatste vondsten Rheine
Supergraver schreef:
Oke dan, ik ben niet helemaal zeker maar....
Ik denk aan Holaster subglobosus (Leske)
Nogmaals, moeilijk. Misschien een foto van de onderzijde?
Gr
Martijn
Hoeveel foto\'s zijn er nodig????
Foto van de onderkant volgt. Bedankt voor de \'voorlopige\' determinatie. Ga aan de hand van je determinatie op zoektocht (Googelen)
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Laatste vondsten Rheine

Foto van de onderkant!!!
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: Laatste vondsten Rheine
Nou, nou zeg. Het gaat meneer eerst niet snel genoeg, dan moet ie extra foto maken, pfff jij wil toch weten wat het is, dan mag je er best zelf ook een beetje moeite voor doen.Gerrit-Jan schreef:
Foto van de onderkant volgt. Bedankt voor de \'voorlopige\' determinatie. Ga aan de hand van je determinatie op zoektocht (Googelen)
Groet
Ik vind hem in eerste instantie wat rond voor een Micraster, maar die \'vreemde\' bult doet denken aan een Micraster gibbus, maar dan zou dit wel een vrij groot exemplaar moeten zijn.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 22-05-2007 om 11:26 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 22-05-2007 om 18:22 NL]
-
Hoi,
Martijn heeft het helemaal goed:Holaster subglobosus uit het Cenomaan. Ik ben zaterdag jl net in Rheine geweest(Breckweg) en heb er ook een paar gevonden en een Cameragalerus(Discoides)cylindrica uit de
Rhotomagense-zone.
Piet
Martijn heeft het helemaal goed:Holaster subglobosus uit het Cenomaan. Ik ben zaterdag jl net in Rheine geweest(Breckweg) en heb er ook een paar gevonden en een Cameragalerus(Discoides)cylindrica uit de
Rhotomagense-zone.
Piet
pieter
- Supergraver
pietammoniet schreef:
Hoi,
Rhotomagense-zone.
Piet
Thanks! Ruilen?

Groeten uit Norge!
Martijn
-
hoi Martijn,
Ze zijn niet mooi genoeg om te ruilen.Door het harde gesteente zijn ze vaak beschadigd.
Ik zag wel een steen met wel 20 exemplaren er in,maar het was er te gevaarlijk om ze te bergen. Jammer dan. Maar ik hou wel even in de gaten, dat je belangstelling hebt.(heb trouwens wel en 20cm grote Acantoceras rhotomagense gevonden,geen foto,want toestel is defekt).
Piet
Piet
Ze zijn niet mooi genoeg om te ruilen.Door het harde gesteente zijn ze vaak beschadigd.
Ik zag wel een steen met wel 20 exemplaren er in,maar het was er te gevaarlijk om ze te bergen. Jammer dan. Maar ik hou wel even in de gaten, dat je belangstelling hebt.(heb trouwens wel en 20cm grote Acantoceras rhotomagense gevonden,geen foto,want toestel is defekt).
Piet
Piet
pieter
- Supergraver
Piet, je weet dat ik altijd bereid ben om te ruilen 
Groeten uit Norge,
Martijn

Groeten uit Norge,
Martijn
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hij kan ook wel minder he!! Je denkt toch niet dat ik met twee vingers in mijn neus op mijn luie krent zit??Supergraver schreef:Nou, nou zeg. Het gaat meneer eerst niet snel genoeg, dan moet ie extra foto maken, pfff jij wil toch weten wat het is, dan mag je er best zelf ook een beetje moeite voor doen.Gerrit-Jan schreef:
Groet
Ik ben al heel voorzichtig in mijn woordkeus en bedank me voor elk antwoord. Moet ondertussen de pffff\'-tjes maar allemaal op de koop toe nemen. Moet je kijken hoeveel reacties Mart krijgt als die om reacties schreeuwt.
Het leek mij trouwens een legitieme vraag. Had al tien foto\'s naar het web gestuurd. Hans zegt dat determineren een delicate zaak is en het om details gaat. Dat begrijp ik dan beter! Dus niet gelijk zo aangebrand.
Je hebt toch nog wel wat laten liggen voor Pinksteren he?pietammoniet schreef:
Ik ben zaterdag jl net in Rheine geweest(Breckweg)
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 23-05-2007 om 21:26 NL]
- Supergraver
Aangebrand? Hahaha, ikke nee, daar moet meer voor gebeuren. Maar het is niet zo dat je hier een foto plaatst en dat er meteen een determinatie uitrolt.Gerrit-Jan schreef:
Hij kan ook wel minder he!! Je denkt toch niet dat ik met twee vingers in mijn neus op mijn luie krent zit??
Ik ben aal heel voorzichtig in mijn woordkeus en bedank me voor elk antwoord. Moet ondertussen de pffff\'-tjes maar allemaal op de koop toe nemen. Moet je kijken hoeveel reacties Mart krijgt als die om reacties schreeuwt.
Het leek mij trouwens een legitime vraag. Had al tien foto naar het web gestuurd. Hans zegt dat het een delicate zaak is determineren en het om details gaat. Dat begrijp ik dan beter! Dus niet gelijk zo aangebrand.
Groet
Het is altijd wel makkelijk om een foto te plaatsen en af te wachten. Je weet dat het een zee-egel is, dan zou je misschien nog in de richting Holaster/Micraster kunnen komen en dan kan een ander de rest wel voor je invullen. Ik ben ook geen deskundige op zee-egels (ik doe die er pas sinds een jaartje bij).
Toevallig dat jij het nu bent, maar het gebeurt heel veel. Mensen die een foto van een tand plaatsen en dan maar verwachten, dat de rest alles invuld. En als het niet snel genoeg gaat, nog met commentaar komen ook. Dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.
MVG
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 23-05-2007 om 10:30 NL]
[Bewerkt door Supergraver op 23-05-2007 om 10:31 NL]