Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of Belgi
- SebastiaanVR
Antw: Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of België?
Wat zal ik nou doen?
de experts zeggen 1 zeef, en nu zegt Edo dat het wel een goed idee is, 2 zeven.
de nadelen zijn meer moeite met leegmaken, meer werk. De voordelen zijn weer dat de kleine dingen worden gescheiden, dus makkelijker te zien, je kunt de bovenste openklappen zodat de rotzooi bovenop eruit word gekiept.
Wat is het beste idee?
Please voor 3 uur, dan ga ik beginnen. Bij voorbaat dank:)
gr, S
de experts zeggen 1 zeef, en nu zegt Edo dat het wel een goed idee is, 2 zeven.
de nadelen zijn meer moeite met leegmaken, meer werk. De voordelen zijn weer dat de kleine dingen worden gescheiden, dus makkelijker te zien, je kunt de bovenste openklappen zodat de rotzooi bovenop eruit word gekiept.
Wat is het beste idee?
Please voor 3 uur, dan ga ik beginnen. Bij voorbaat dank:)
gr, S
Antw: Antw: Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of België?
Alleen de 13 in combi met de 6 (om de grote brokken eruit te halen), anders alleen de 6. De 2 mm lijkt me zinloos onder de hudige condities (daar heb je droog zand voor nodig).fossielenheerser schreef:
@Eric, welke moet ik nou gebruiken? De 13 mm (ik heb niet kleiner), de 6,3 mm of 2 met elkaar combineren? Maar dat word dan weer te klein.
Groet,
Eric
- Hieronymus
- Contacteer:
Ik ben me niet bewust van de condities in mill, ben er nog nooit geweest, maar ik weet wel dat als je nat zeeft(toch waar ik dat heb gedaan in Belgie) de combinatie van twee zeven die je makkelijk in elkaar kan zetten toch wel lonend is. Mijn kleinste gaas was een gaas van een vliegenraam/deur, niet groot dus. En dat was ideaal om vb otolietn en kleine schelpjes en koralen terug te vinden
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
Okay, Hieronymus, helemaal mee eens. Zodra er water in de buurt is, lukt het natuurlijk prima met zo\'n fijne zeef. Ik ging even uit van \"droog\"zeven - ik kreeg niet het idee dat Sebastiaan met zijn vierpootzeef onder de spuit ging staan
Eric

Eric
- SebastiaanVR
Dus de dubbele zeef is toch niet zo\'n slecht idee, aangezien 2 mensen zeggen dat het lonend is. Maar ik ga eerst een enkele maken.
@Eric, ik was eigenlijk wél van plan om eronder te staan, maar nadat ik die foto\'s had gezien van andere mensen, twijfel ik:D
Ik heb mijn zeef niet af kunnen maken, het bleef regenen, en regenen en regenen:( Ik ga er wss deze week mee verder.
gr, S
@Eric, ik was eigenlijk wél van plan om eronder te staan, maar nadat ik die foto\'s had gezien van andere mensen, twijfel ik:D
Ik heb mijn zeef niet af kunnen maken, het bleef regenen, en regenen en regenen:( Ik ga er wss deze week mee verder.
gr, S
Hoi Sebastiaan,
het kan wel, met een schudzeef als er opgespoten wordt, maar echt handig is anders. Je kunt met een schep materiaal in je zeef scheppen, maar als je dat uit de kuil onder de straal wilt halen, zou je weleens HEEL erg nat kunnen worden. Logischer lijkt me dan een eenvoudige plastic krat met een versterkte gaasbodem aan twee lange palen die je onder de straal kunt steken - dan word je maar een klein beetje heel erg nat. Vergis je niet in de enorme hoeveelheid water die er naar beneden komt... Een zeefkar is natuurlijk nog mooier.
Eric
[Bewerkt door Lowlander op 07-01-2007 om 21:24 NL]
[Bewerkt door Lowlander op 07-01-2007 om 21:25 NL]
het kan wel, met een schudzeef als er opgespoten wordt, maar echt handig is anders. Je kunt met een schep materiaal in je zeef scheppen, maar als je dat uit de kuil onder de straal wilt halen, zou je weleens HEEL erg nat kunnen worden. Logischer lijkt me dan een eenvoudige plastic krat met een versterkte gaasbodem aan twee lange palen die je onder de straal kunt steken - dan word je maar een klein beetje heel erg nat. Vergis je niet in de enorme hoeveelheid water die er naar beneden komt... Een zeefkar is natuurlijk nog mooier.
Eric
- Hieronymus
- Contacteer:
Sebastiaan: ik zeg dat het lonend KAN zijn als je nat gaat zeven...(maar als je statieven onder je zeef gaat zetten ga je er niet fatsoenlijk nat mee kunnen zeven, toch niet in stromend, diep water.)
Als je droog gaat zeven, geef ik Lowlander en al de rest van die mening gelijk in het feit dat je droog hel lastig met twee zeven op elkaar kan werken.
Als je droog gaat zeven, geef ik Lowlander en al de rest van die mening gelijk in het feit dat je droog hel lastig met twee zeven op elkaar kan werken.
Rhaetian Lorraine Region
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Iemand in 2007 naar vindplaats in NL of België?
lowlander schreef:
Hoi Sebastiaan,
Eric
Tja die ontwikkeling ging in vogelvlucht.
Nog niet zolang geleden stond ieder in een kring rondom de spuit met schep en zeef.
Toen kwamen de plastic kratjes in zwang en even later kratjes met verlengstuk.
Nu staat een ieder in de rij.
En wat die zeef-kar betreft, was verleden jaar een ouder persoon aanwezig met een behoorlijk proffesioneel ding.Enig nadeel was dat door de sterke stroming er zéér zwaar en moeilijk met werken viel.
Geef mij maar een krat en schep, nat wordt je toch.
Extra kleding heb ik zowiezo bij elke zoektocht mee.
groetjes,
[Bewerkt door Frisian-old-age op 07-01-2007 om 22:28 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
het maakt mij niet zo vel uit waarmee gezeefd (gaat worden) wordt, maar denk er wel aan hat je niet onder de spuit moet staan er komen echt grote stukken uit !
zo\'n kratje kun je met je schep nog aardig uit je buurt houden ,maar er recht onder komen is geen optie ....
lees : ik ben niet op mijn werk en wil geen drenkelingen ophalen... er zijn al meerdere mensen en zeven !! uitgevist .... geen ongelukken als je blieft , want dan zijn we klaar .
zo\'n kratje kun je met je schep nog aardig uit je buurt houden ,maar er recht onder komen is geen optie ....
lees : ik ben niet op mijn werk en wil geen drenkelingen ophalen... er zijn al meerdere mensen en zeven !! uitgevist .... geen ongelukken als je blieft , want dan zijn we klaar .
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Helemaal gelijk, Nijntje, maar ik denk/hoop dat iedereen die de 3-kilo stenen ziet die langs de spuitput liggen dat ook wel uit zijn hoofd laat!!!
Eric
Eric