Mooiste vondst,ruil,aankoop 2009!
Antw: Mooiste vondst,ruil,aankoop 2009!
Hoi Jan,
Ik heb niet geschreven dat het Phacops latifrons is, maar wel een verwant. Ik denk daarbij aan Phacops sartenaeri, Phacops werneri, eventueel Ph. Imitator, of een nog niet beschreven soort.
Geesops sparsinodosus gallicus is het zeker niet, die hebben 18x5 lenzen, terwijl ik er maar 15x3 tel.
Peter
Ik heb niet geschreven dat het Phacops latifrons is, maar wel een verwant. Ik denk daarbij aan Phacops sartenaeri, Phacops werneri, eventueel Ph. Imitator, of een nog niet beschreven soort.
Geesops sparsinodosus gallicus is het zeker niet, die hebben 18x5 lenzen, terwijl ik er maar 15x3 tel.
Peter
Nu het jaar weer om gevlogen is kunnen we weer bekijken wat er allemaal in onze verzamelingen is veranderd.
De komende tijd zal ik nog wel wat meer toevoegen aan dit topic, het was toch weer een leuk verzameljaar, waarbij ik de kans had om wat leuke tanden uit Chili en Peru te verkrijgen door koop en ruiling.
Hierbij deze zeer fraaie blauwe Carcharias uit Peru, met zeer grove perfecte kartels.
Groet Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Sorry Peter, slordig gelezen. Als het 2 exemplaren van de phacops cf. imitator zijn, heb je m.i. wel een fraaie vondst gedaan. Komt de phacops werneri inderdaad ook in België voor?
vr.groet
Jan
vr.groet
Jan
De senioribus nil nisi bene
Jan,
Persoonlijk denk ik dat het Phacops werneri zou kunnen zijn; het aantal lenzen en ook de vindplaats – op de grens van het midden – en het onder Devoon passen perfect. Het is wel juist dat dat Ph. werneri in België nog niet beschreven werd, maar het zal wel de enige trilobiet niet zijn uit de Ardennen waarover in de literatuur niks te vinden is. Ph imitator hoort meer thuis in het midden Devoon, en ook het aantal lenzen klopt volgens mij niet echt.
Groeten
Peter
Persoonlijk denk ik dat het Phacops werneri zou kunnen zijn; het aantal lenzen en ook de vindplaats – op de grens van het midden – en het onder Devoon passen perfect. Het is wel juist dat dat Ph. werneri in België nog niet beschreven werd, maar het zal wel de enige trilobiet niet zijn uit de Ardennen waarover in de literatuur niks te vinden is. Ph imitator hoort meer thuis in het midden Devoon, en ook het aantal lenzen klopt volgens mij niet echt.
Groeten
Peter
Deze Hastalissen heb ik ook aan mijn verzameling toegevoegd in 2009.
Foto 1 en 2: Prachtige Hastalis uit South Carolina USA.
Foto 3 en 4: Prachtige perfecte Hastalis uit Bone valley.
groet Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ook deze Megachasma pelagios (grootbekhaai)uit het Plioceen van Chili is toegevoegd aan de verzameling in 2009.
Groet Ferry
Ook deze Chubutensissen uit Peru mogen er wezen en zijn toegevoegd aan de verzameling in 2009.
Groet Ferry
Antw: Antw: Mooiste vondst,ruil,aankoop 2009!
Heey Ferry ,MEGALODONSHOP schreef:
Ook deze Megachasma pelagios (grootbekhaai)uit het Plioceen van Chili is toegevoegd aan de verzameling in 2009.
Groet Ferry
Ziet er een zeer forse tand uit voor deze soort! Hoe groot is hij juist? Ik dacht dat de exemplaren in Chili niet veel groter dan 2cm werden. Heb je nog meer Chili materiaal?
Groetjes,
Gunther
Beste Ferry,
Zeer fraai, een lust voor het oog! Vooral die kleuren van die eerste chub van Peru!
Mvg. Ivo
Zeer fraai, een lust voor het oog! Vooral die kleuren van die eerste chub van Peru!
Mvg. Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
-
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 46 times

Hier dan mijn mooiste vondst van de Hendrik,
de bovenste foto toont de steen zoals gevonden. De tweede laat zien wat er gebeurt als je het preparen niet goed beheerst. Alhoewel ik op het moment dat het misging even niet zo blij was..... zou ik met de twee grootste fragmenten ook al blij zijn. Wat ook mooi is aan dit stuk is het contrast tussen het fossiel en de steen. Dit wordt veroorzaakt door een of ander wit mineraal in een dun laagje is afgezet waardoor je het veel beter ziet. Normaal vind je grijs op donkergrijs of zo.
groetjes,
Tom