Weekend Hannover 30 april t/m 2 mei
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Weekend Hannover 30 april t/m 2 mei
????
Daar kwam jij toch al voor L:)L
Groetjes
Daar kwam jij toch al voor L:)L
Groetjes
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Ik kan helaas niet mee volgende week. Ik ga dan in Denemarken zoeken. Daarom morgen met Wimenkids en mijn zoon om 6:00 auf axe om alvast verkenningen uit te voeren.
Verslag volgt!
Jeroen
Verslag volgt!
Jeroen
Antw: Antw: Weekend Hannover 30 april t/m 2 mei
Veel plezier en ben benieuwd naar de vondsten + het verslagjeroenbos schreef:
Ik kan helaas niet mee volgende week. Ik ga dan in Denemarken zoeken. Daarom morgen met Wimenkids en mijn zoon om 6:00 auf axe om alvast verkenningen uit te voeren.
Verslag volgt!
Jeroen

Gisteren wezen zoeken in Hannover met prachtig weer. Aanwezigen Wim (enkids) Olivier Bos en ondergetekende. De reis verliep vlot. Op de toestemming stond Sud. Dat dat een andere groeve was als waar we normaal naar toe gaan, was ons onbekend. De vondsten in Sud vielen tegen ondanks een goede start (stukje spons Polyblastidium en Sporadoscinia ) tegen: weinig vondsten. Wel een aantal grote zeeegels.
Dus rond 12'en naar Nord. Dat ging beter. Onder andere een mooie Coeloptychium en veel zeegels in het oudere materiaal kort voor de graafmachine. Onvoorstelbaar wat er uit 1 rotsblok kan komen. Let op de prachtige salamanders in de poeltjes aldaar.
In het verse materiaal weinig vondsten.
Rond 15:30 pas afgegeven en via een tussenstop bij de Kentucky Fried Chicken in Bad Oeynhausen weer naar Huis. 18:30 aan het koude bier thuis.
Al met al een prima dag.
groet,
Jeroen
Dus rond 12'en naar Nord. Dat ging beter. Onder andere een mooie Coeloptychium en veel zeegels in het oudere materiaal kort voor de graafmachine. Onvoorstelbaar wat er uit 1 rotsblok kan komen. Let op de prachtige salamanders in de poeltjes aldaar.
Rond 15:30 pas afgegeven en via een tussenstop bij de Kentucky Fried Chicken in Bad Oeynhausen weer naar Huis. 18:30 aan het koude bier thuis.
Al met al een prima dag.
groet,
Jeroen
Leuk verslag Jeroen. Maar je maakt 1 fout. Het is Misburg Sud waar de groeve/fabriek ligt/staat. Dus het klopt wel, wat er op het toestemmingsformulier staat. Heb je ook foto,s van de vondsten? Ik heb zin in het komende weekendjeroenbos schreef:
Gisteren wezen zoeken in Hannover met prachtig weer. Aanwezigen Wim (enkids) Olivier Bos en ondergetekende. De reis verliep vlot. Op de toestemming stond Sud. Dat dat een andere groeve was als waar we normaal naar toe gaan, was ons onbekend. De vondsten in Sud vielen tegen ondanks een goede start (stukje spons Polyblastidium en Sporadoscinia ) tegen: weinig vondsten. Wel een aantal grote zeeegels.
Al met al een prima dag.
groet,
Jeroen

Hoi Eric,
Ik denk niet dat ik een fout maak. Zie plaatje. Wist het ook niet, maar het is denk ik echt zo: 'Bruch Sud'.
groet,
Jeroen

En dan nog een foto van een aantal vondsten. Zeer tegen mijn gewoonte in van zeeegels. Daar weet ik niets van maar het schoonmaken was wel een leuk klusje met dit mooie weer. Iemand die er een naam aan kan hangen?
groet,
Jeroen
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Mooi Jeroen!
Toch nog een klein foutje, want volgens mij moet Erik met een k
Was het druk in de groeve?
Ben je Eric (met c), Koen en Gerrit nog tegengekomen?
En nog belangrijker:
.....ligt er nog wel iets voor ons?
PS: Fried chicken?
Ik heb ze liever gebraden
(of een lekkere schnitzel)

Toch nog een klein foutje, want volgens mij moet Erik met een k

Was het druk in de groeve?
Ben je Eric (met c), Koen en Gerrit nog tegengekomen?
En nog belangrijker:
.....ligt er nog wel iets voor ons?
PS: Fried chicken?
Ik heb ze liever gebraden
(of een lekkere schnitzel)

Time fades away (Neil Young)
Hoi Jeroen, die onderste groeve is Germania 4 volgens mij. Dat is tegenwoordig een visvijver. Mooie foto,s trouwensjeroenbos schreef:
Hoi Eric,
Ik denk niet dat ik een fout maak. Zie plaatje. Wist het ook niet, maar het is denk ik echt zo: 'Bruch Sud'.
groet,
Jeroen