Parotodus benedeni?
Parotodus benedeni?
hallo,
deze 4 tanden komen uit hoevenen en de vraag is of het benedeni's zijn of niet?
alvast bedankt
gr tim
tb
Antw: Parotodus benedeni?
Beste Tim,
tand 1,2 en 4 zijn sowiezo benedeni's. Leuke vondsten! De andere tand is denk ik eerste een C. oxyrhinchus UA3
Mvg. Ivo
tand 1,2 en 4 zijn sowiezo benedeni's. Leuke vondsten! De andere tand is denk ik eerste een C. oxyrhinchus UA3
Mvg. Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
Antw: Antw: Parotodus benedeni?
Hallo Tim en Ivo,mammalboy schreef:
Beste Tim,
Mvg. Ivo
Ik zie alleen in nr 2 'n P. benedeni.
Nr 1 en 3 Isurus oxyrhinchus nr 3 denk ik ook UA3.
Nr 4 Isurus retroflexus. mogelijk ook UA3.
Groeten Hans.
Hans
Tjemig, jullie zien meer dan ik. Nr 3 kan wat mij betreft ook een Retroflexus zijn. Nr 4 zie ik helemaal niet als Retroflexus maar daar is de foto wat te donker voor. Zonder wortel, nr 2 dus, kan ik al helemaal niet thuisbrengen. Zonder zijaanzicht zou nr 1 m.i. zelfs een Alopias kunnen zijn. Stiek wil je een en ander toelichten waar je je determinatie op stoelt? Ik zoek me rot naar aanwijzingen maar ik kan ze niet ontdekken. Al die rottanden lijken ook op elkaar. Er zou een streepjescode op moeten zitten!
Grrr Edo
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
Hallo Edo,Flash schreef:
Tjemig, jullie zien meer dan ik. Nr 3 kan wat mij betreft ook een Retroflexus zijn. Nr 4 zie ik helemaal niet als Retroflexus maar daar is de foto wat te donker voor. Zonder wortel, nr 2 dus, kan ik al helemaal niet thuisbrengen. Zonder zijaanzicht zou nr 1 m.i. zelfs een Alopias kunnen zijn. Stiek wil je een en ander toelichten waar je je determinatie op stoelt? Ik zoek me rot naar aanwijzingen maar ik kan ze niet ontdekken. Al die rottanden lijken ook op elkaar. Er zou een streepjescode op moeten zitten!
Grrr Edo
Ik zal maandag 'n toelichting geven op mijn manier van determineren.
Ik ga nu namelijk 'n paar dagen op familie bezoek.
Aan ieder 'n goede jaarwisseling, en 'n gezond en fossielrijk 2010 toegewenst.
Groeten Hans.
Hans
hoi tim als ik goed kijk zie ik
1 retroflexus
2 oxyrinchus de verwarrende ua3
3 retroflexus
4 retroflexus
ik hoop dat je hier wat mee kan grtn arien
1 retroflexus
2 oxyrinchus de verwarrende ua3
3 retroflexus
4 retroflexus
ik hoop dat je hier wat mee kan grtn arien
hoi tim nog ff een vraagje heeft het eerste tandje bijspitsen zo ja dan kan het ook nog een jaekelotodus trigonalis zijn kan je hier een betere foto van plaatsen
grtn arien
grtn arien
Beste Arien,
Ik kan niet helemaal volgen waarom je precies aan retroflexus denkt.
@ Tim, kan je misschien betere fotos bij daglicht maken, dat zou een hoop helpen!
Ik kan niet helemaal volgen waarom je precies aan retroflexus denkt.
@ Tim, kan je misschien betere fotos bij daglicht maken, dat zou een hoop helpen!
zoeken is leven, leven is zoeken
Hallo Tim,timb schreef:
er zijn blijkbaar wel veel maandagen in een jaar?
gr tim
Goed dat je me even herinnert.
Ik probeer alleen tanden te determineren als de vindplaats bekent is en dat ik er regelmatig geweest ben.
Ook heb ik er dan ook redelijk wat tanden van.
Het is dan ook bekent van welke tijdperken ik tanden kan verwachten en welke ik kan uitsluiten.
Het is voor mij dan puur vergelijken.
Bepaalde uitelijke kenmerken bekijk ik wel maar ik geef niet aan dat ik hem daar op determineer.
Dit omdat b.v de labiale richel van Isurus retroflexus bij tanden uit Cadzand en Antwerpen zeer uitgeproken is en van die van Mill veel minder.
Zo zijn op de vroege I.escheri van Mill de kartels bijna niet te zien en zijn van deze tanden uit dezelfde tijd in Antwerpen deze kartels helemaal niet te zien dit omdat ze hier in het basisgrind zitten.
Hiermee wil ik zeggen dat bepaalde uiterlijke kenmerken op verschillende vindplaatsen niet altijd hetzelfde zijn.
Nu is het determineren op 'n foto altijd moeilijker dan dat je ze in het echt ziet.
3 van de 4 tandjes van jou behoren tot hetzelfde geslacht dus hebben ze ook gemeenschappelijke kenmerken wat het extra moeilijk maakt.
Voorlopig blijf ik bij mijn determinatie.
Die kan mogelijk veranderen als ik ze in het echt zie.
Groeten Hans
Hans