Vondsten H.v.H. strand eind 2009.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Donny
Vondsten H.v.H. strand eind 2009.

Bericht door Donny » 10 jan 2010, 14:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om het jaar 2009 goed af te sluiten ben ik op 30-12-09 nog even wezen zoeken op het strand. Had behoorlijk wat gevonden, dit omdat de harde wind de laatste tijd veel zand van het strand weg blaast en de zwaardere stukken onder het zand te voorschijn tovert.
Dit was al met al een goede af sluiter van het jr 2009.

Heb die dag ook nog een kaak vrachtment en een vermoedelijk wertuig gevonden, hiervan plaats ik straks wat foto`s bij het topik determinatie.

M.v.g. Don.

Don

Kannegieter
Antw: Vondsten H.v.H. strand eind 2009.

Bericht door Kannegieter » 10 jan 2010, 16:59

Hallo Donny,

mooie vondsten zeg!

Als kind heb ik regelmatig fossielen tijdens het spelen gevonden. Ik vertelde mijn dochter hierover en heb haar daarmee enthousiast gemaakt.
Ik heb nu het plan om met haar naar de Maasvlakte te gaan om daar het e.a. te gaan zoeken. Mijn vraag is dan ook of ik dergelijke vondsten ook op de Maasvlakte (bijv. Slag Maasmond) kan doen, zodat de kans op teleurstelling klein is?

Groeten Martin

Donny
Antw: Antw: Vondsten H.v.H. strand eind 2009.

Bericht door Donny » 10 jan 2010, 19:59

Kannegieter schreef:
Hallo Donny,

mooie vondsten zeg!

Als kind heb ik regelmatig fossielen tijdens het spelen gevonden. Ik vertelde mijn dochter hierover en heb haar daarmee enthousiast gemaakt.
Ik heb nu het plan om met haar naar de Maasvlakte te gaan om daar het e.a. te gaan zoeken. Mijn vraag is dan ook of ik dergelijke vondsten ook op de Maasvlakte (bijv. Slag Maasmond) kan doen, zodat de kans op teleurstelling klein is?

Groeten Martin
Hoi Martin.
Zelf heb ik geen ervaring met het zoeken op de maasvlakte.
U kunt dan beter een berichtje plaatsen bij het topic vindplaatsen.
Messchien dat iemand anders wel ervaring heeft met het zoeken van fossielen op de maasvlakte.
Sorry dat ik u hierbij niet kan helpen.

M.v.g. Don.

Don

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 363 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 10 jan 2010, 20:26

Hallo Donny,

Zoek je wel eens bij Ter Heijde? Heb er zelf een paar keer gekeken, maar vond er vrijwel niets.

Groet,

Niels

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 11 jan 2010, 10:32

wij gaan altijd naar ter heide in de zomer, dan vind je er idd nooit wat, maar als het tegen de herfst aan gaat zitten kan je er wel wat vinden, ik zit tot nu toe op 1 vissetandje. het is niet veel, maar dat is bij het naar fossielen zoeken bij mij altijd het geval:P

Donny
Antw: Antw: Vondsten H.v.H. strand eind 2009.

Bericht door Donny » 11 jan 2010, 12:58

sjaak schreef:
Hallo Donny,

Zoek je wel eens bij Ter Heijde? Heb er zelf een paar keer gekeken, maar vond er vrijwel niets.
Hoi Niels.
Ik zoek maar een enkele x in Ter Heijde.
Maar doe altijd meer vondsten op het strand van H.v.H.
Zit eigenlijk op een goede noorder storm te wachten, dan wil ik daar wel weer eens gaan kijken.

Gr. Don.

Don

Gesloten