zondag middag klusje

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
erik m
Been thanked: 1 time
zondag middag klusje

Bericht door erik m » 17 jan 2010, 20:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal,

Via een goed contact in Amerika heb ik deze twee tanden gekregen met de vraag de tips bij te werken.
En het mooie is dat ik alleen wat foto's naar hem toe hoef te sturen en dan kunnen de tanden een plekje krijgen in mijn verzameling.
Maar daar voor zullen er wel een paar andere tanden gedaan moeten worden die dan wel terug gestuurd worden.

Ik hoor graag van jullie hoe vinden jullie deze polijst werkjes er uit zien.

Groetjes Erik

[Bewerkt door erik m op 17-01-2010 om 20:16 NL]

E.J.

Flash
Antw: zondag middag klusje

Bericht door Flash » 17 jan 2010, 20:43

Hoi Erik,

Ze zien er erg Amerikaans uit. Met andere woorden prima vakwerk maar niet echt mijn ding. Je contact zal er zeker tevreden over zijn.

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 17 jan 2010, 21:56

Als je het mij vraagt, gruwelijk.

Dit valt onder totaal onverantwoord verzamelgedrag.

Een fossiel verder verminken om het meer waarde te doen krijgen.

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

mike
Antw: Antw: zondag middag klusje

Bericht door mike » 17 jan 2010, 22:08

stijn schreef:
Als je het mij vraagt, gruwelijk.

Dit valt onder totaal onverantwoord verzamelgedrag.

Een fossiel verder verminken om het meer waarde te doen krijgen.
... winst ...

grtn,mike

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 636 times

Bericht door Spongebob » 17 jan 2010, 22:43

Niet zo hard oordelen, jongens!
Ik denk dat Erik zelf ook wel weet dat dit geen wetenschappelijk verantwoorde handelingen zijn.
Gebeurt toch best wel veel. Hoeveel ammonieten, trilo's, vissen etc worden er niet "bijgebeiteld" om een mooiere display te verschaffen?
Ik vind Eriks werk best te pruimen, ook al is het niet wetenschappelijk correct.

Time fades away (Neil Young)

brachino
Been thanked: 25 times

Bericht door brachino » 17 jan 2010, 22:49

Iedereen zal hierover zijn eigen mening hebben en iedereen is natuurlijk vrij te doen en laten wat hij wil, maar dit vind ik zelf maar niks.Mijn antwoord op je vraag is dan ook:Het ziet er niet goed meer uit.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 17 jan 2010, 22:54

Niet meteen mijn meug maar dat heb je anders wel prima uitgevoerd. Zelf zie ik -als het al aangewezen is om te beginnen- herstel liever als iets toevoegen, bijkleuren zodat het weinig opvalt maar duidelijk blijft wat is toegevoegd en wat niet. En liefst reversibel.

@ Mike: over winst kan je natuurlijk enkel spreken als ze daadwerkelijk doorverkocht zouden worden.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Everhardus

Bericht door Everhardus » 17 jan 2010, 22:56

Hoi Erik,
Knap gedaan, ziet er mooi uit. Zelf zou ik het nooit doen (vooral zonde dat je een deel van de karteling moet laten verdwijnen)maar ik kan me wel vinden in Spongebob's (Tom toch ?)opmerking.
gr,Marcel

erik m

Bericht door erik m » 17 jan 2010, 23:06

Hallo Stijn,

Hoezo onverantwoord verzamelgedrag?
Het bewerken van deze schade tanden is beter dan dat ze in een doos op zolder staan en vergeten worden.
Het is hier op het forum ook wel bekent dat als je een tand vind met de punt er af hij meestal een mooie plek krijgt in de verzameling maar zo gauw men de vondst van een gaaf soort gelijke tand doet dat deze dan ook vervangen word onder de noemer van zo gaaf mogelijke tanden verzameling te hebben.
En dan word die eerste vaak op markt plaats terug gezien.

kijk als het hier gaat om echt zeldzame fossielen dan zou ik zeggen ja je hebt gelijk.
En ook als ik nou die tanden zelf gevonden zou hebben dan zou ik het ook niet doen omdat ze dan meer waarde persoonlijk hebben.
Nog een andere kant van het bewerken is dat als een tand vlak wordt gepolijst dat dan de opbouw van alle lagen in de tand te zien zijn met een microscoop en ook mineralen die in de tand gevormd zijn.
Verder gaat het niet om een fossiel meer waarde te doen krijgen.
Dus echt winst maak je er niet mee. Ik krijg hier ook geen geld voor maar gewoon wat tanden die dan in mijn verzameling passen.
De meeste winst is voor TNT post in dit geval.
Het klopt ook wat Flash zegt echt Amerikaans Kijk maar op ebay.

Hoe dan ook het is vaak erg mooi om te zien hoe soms een tand die echt nergens meer op lijkt toch erg mooi kan worden.
Ik weet ook wel dat deze twee tanden zo ook geweldig waren maar het was nu eenmaal de vraag om dit te doen.

Groetjes Erik

E.J.

erik m

Bericht door erik m » 17 jan 2010, 23:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even dit toegevoegd.
Als je nu deze foto's bekijkt dan zie je een stukje tand dat aan beide kanten is geslepen waar door je dus met een onderlicht microscoop alle onderdelen tot de kleinste adertjes aan toe kunt bekijken en bij het andere stuk dat aan een kant is gedaan is de pyriet in dit geval goed te zien er valt dus ook wel wat te leren voor de wetenschap(is ook al gebeurt aan deze stukken)
En wat is nu eigenlijk het verschil met een hoop tanden die niet compleet zijn vast te lijmen in de form van een vis/haai waar niet zo op gereageerd word.
Ik vind dat iedereen zijn eigen draai er aan mag geven.
En ik kan me vinden in de mening van spongebop.
Dus echt belangrijke fossielen worden door mij niet veranderd.

Groetjes Erik

E.J.

Gesloten