anti stofkast voor prepareren

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Gesloten
digging for it
Contacteer:
anti stofkast voor prepareren

Bericht door digging for it » 22 jan 2010, 23:02

Kan iemand van de prepareerders (of anderen) mij misschien helpen. Ik heb al een tijdje met plezier een luchtdruk prepareernaald en hier ook al aardig van gebruik gemaakt in de bijkeueken. Nu heb ik deze echter helemaal verbouwd (bijna klaar). Geschilderd, nieuwe elektriciteit en betegeld. Nu is hij echter zo mooi geworden dat ik er van vrouwlief geen stof meer mag maken. Ik wil dus nu een anti stofkast maken om in te prepareren. Heeft hier iemand van jullie bouwtekeningen van of ervaring mee hoe ik zo'n ding moet maken en welke materialen ik moet gebruiken.

Alvast bedankt voor alle adviezen.

Groeten Patrick

Elbert
Been thanked: 1 time
Antw: anti stofkast voor prepareren

Bericht door Elbert » 22 jan 2010, 23:23

Hoi Patrick, ik heb een prepareerkast en die kun je nog het best vergelijken met een couveuse, gaten voor de handen, glazen deksel, indirekte verlichting, stofafzuiging met een oude stofzuiger.
Als je er een voor jezelf gaat fabrieken, maak dan eerst een proefversie van een flinke kartonnen doos, dan weet je waar de handgaten moeten komen en hoe groot ongeveer.
Probeer de stofafzuiging zo efficient te maken dat er een lichte onderdruk in de kast ontstaat, scheelt een hoop gedoe met de vrouw des huizes...
Materiaal: multiplex of kunststof. Soms kan je een krat of kist ombouwen, dat scheelt werk.
Hou er ook rekening mee dat het onderstel (oude tafel ofzo) stevig genoeg is.
Bouw ze en prepareer ze!
Voor meer tips kun je me altijd mailen.
Groeten, Elbert

Elbert

Everhardus

Bericht door Everhardus » 23 jan 2010, 10:46

Hoi Patrick,
Volgens mij worden deze kasten gebruikt bij zandstralen. Een tijdje geleden stonden er een paar op marktplaats, scheelt een hoop geknutsel. Gr,Marcel

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 23 jan 2010, 16:28

Patrick,

gezien het beprekte stof (t.o.v. zandstralen) kun je ook een open kist maken.
Dit is hetzelfde als de zandstraalkist, met armgaten, maar dan zonder deksel. Als je achterin een afzuigertje bouwt (zo'n witte voor in de douche, bouwmarkt, 20/30 euro, diameter 15-20 cm) met een slang eraan naar buiten (gat in de muur?) ben je klaar. Koop wel de meest krachtige die je vinden kan.

<:{{{{{>

Trilobiti Ceská Republika

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 23 jan 2010, 18:05

alvast allemaal bedankt voor de adviezen en tips

Groeten Patrick

Gesloten