opnieuw geinstalleerd...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
opnieuw geinstalleerd...

De afgelopen maanden is mijn zoek- en forumactiviteit op een iets lager pitje gestaan. Een en ander had te maken met trouwen, verhuizen, vloeren leggen, schilderen, enzoverder.
Natuurlijk ben ik de fossielen nooit vergeten, en mijn vrouw heeft me sterk aangemoedigd om een prepareerhoekje in te richten in de kelder. Dus na de boel te isoleren, afzuiginstallatie installeren, bedrading leggen, lichten hangen, tafelblad maken, vrijwel de gehele collectie verhuizen (the horror), en natuurlijk een frigo zetten (met pintjes) had ik eindelijk een plaats voor de compressor, luchtdrukbeitels en dergelijke meer.
De foto geeft een indruk van de nieuwe werkplek. Heerlijk.
Dit zijn we vandaag gepast gaan vieren in CBN, waar de vorst van afgelopen winter wel wat blokken had weten te kraken. De topvangst van de dag ligt in het midden klaar op de prepareertafel. Daar zet ik deze week de beitel in!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: opnieuw geinstalleerd...
Ziet er super uit!
Als je wil kan je dan z'on verslagje maken met de verschillende stappen van de preparatie? Vind ik altijd superleuk om te lezen.
Groetjes,
Gunther
Als je wil kan je dan z'on verslagje maken met de verschillende stappen van de preparatie? Vind ik altijd superleuk om te lezen.
Groetjes,
Gunther
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Antw: Antw: opnieuw geinstalleerd...
Awel, goed idee. Ik zal m'n best doen.mineraal0 schreef:
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Everhardus
Jazeker, een fijn prep-plekje en mooie ammonieten ook. Die rechter ammo lijkt me ook van CBN (ook een Acantho ??), de linker ook ? Ik zie dat je met 2 prepareernaalden werkt. De bovenste herken ik (heb dezelfde), maar eehhh waarom werken met twee ?
Stijn, jammer van het uiteenvallen van een aantal van je vondsten. Ik was al bang voor zoiets. Soms is het krijt van CBN echt heel zacht...
Ik ben ook wel benieuwd naar je prep-vorderingen dan wel ervaringen, zoiets mis ik wel heel erg hier op dit forum. Vooral omdat dit vaak toch vrij delicate klusjes zijn...
gr,Marcel
Stijn, jammer van het uiteenvallen van een aantal van je vondsten. Ik was al bang voor zoiets. Soms is het krijt van CBN echt heel zacht...
Ik ben ook wel benieuwd naar je prep-vorderingen dan wel ervaringen, zoiets mis ik wel heel erg hier op dit forum. Vooral omdat dit vaak toch vrij delicate klusjes zijn...
gr,Marcel
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
De rechter ammo is een oude vondst van CBN die ik nog een beetje verder aan't uitpreppen ben. Ook een Acanthoceras, maar met zwaardere ribben in vergelijking met die nieuwe. De ammoniet links is afkomstig van de Ardèche.
De prepareernaalden kom ik graag nog op terug.
De prepareernaalden kom ik graag nog op terug.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Antw: opnieuw geinstalleerd... update

Heb afgelopen weekend een pronkhoekje kunnen installeren. Ik hoop dat jullie het kunnen smaken. Beats bloemenbehang any time... en het maakt het prephoekje nog zoveel gezelliger!
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Is leuk gedaan frederik staan heel wat fossiele bij elkaar, ook een paar pracht exemplare en inderdaad de prepareerkamer ziet er zo af uit.
grtz dinkie
grtz dinkie
ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS
Antw: Antw: opnieuw geinstalleerd... update
Frederik schreef:
Heb afgelopen weekend een pronkhoekje kunnen installeren. Ik hoop dat jullie het kunnen smaken. Beats bloemenbehang any time... en het maakt het prephoekje nog zoveel gezelliger!
Bloemenbehang hangt doorgaans wel in de living ..maar misschien houden we het er best op dat dat nog een volgende stap wordt

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures