Wat voor wervel?
Wat voor wervel?

Ik vroeg mij af wat voor wervel dit is. Ik weet uberhaupt niet of zoiets te determineren is. De lengte van de wervel is ongeveer 13 cm.
- DragonSearcher
Antw: Wat voor wervel?
Weet je waar het gevonden is?
En kan je fotos maken van de zij, boven en onderkant?
Gr Jerry
En kan je fotos maken van de zij, boven en onderkant?
Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Bedankt voor het reageren, het gaat om een ruil en ik vondt het werveltje er mooi uitzien. Deze foto's kreeg ik opgestuurd dus voor de zijkanten zal ik eerst een mail moeten sturen. Het werveltje is afkomstig van de noordzee.Waar denk je aan op dit moment?
mammoet wervel
De foto is onmiskenbaar een mammoetwervel.Het wervellichaam is hartvormig. Een borstwervel. Je ziet het articulatievlak met de rib, een holle gladde uitsparing op de eerste foto linksboven. Het betreft een niet volwassen mammoet. Afkomstig waarschijnlijk uit de Noordzee te zien aan de aangroeisels.
groet dunroes
De foto is onmiskenbaar een mammoetwervel.Het wervellichaam is hartvormig. Een borstwervel. Je ziet het articulatievlak met de rib, een holle gladde uitsparing op de eerste foto linksboven. Het betreft een niet volwassen mammoet. Afkomstig waarschijnlijk uit de Noordzee te zien aan de aangroeisels.
groet dunroes
- DragonSearcher
Hi Dunroes,
interessant antwoord. Zijn er nog andere fossiele beesten uit de Noordzee waarbij het wervellichaam hartvormig is, of geldt dit alleen voor de mammoet? Ik dacht ook aan een mammoetwervel, maar kon het niet geheel zeker zeggen, zonder extra fotos. Dus als het hartvormige wervellichaam alleen voor de mammoet geldt, dan is dat een makkelijk determinatiecriteria
Gr Jerry
interessant antwoord. Zijn er nog andere fossiele beesten uit de Noordzee waarbij het wervellichaam hartvormig is, of geldt dit alleen voor de mammoet? Ik dacht ook aan een mammoetwervel, maar kon het niet geheel zeker zeggen, zonder extra fotos. Dus als het hartvormige wervellichaam alleen voor de mammoet geldt, dan is dat een makkelijk determinatiecriteria

Gr Jerry
... Eternity awaits ...